1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játékos atomok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ebben a gyűjteményben olyan hazai és külföldi szerzők munkái kaptak helyet, akik jelentős szerepet vállaltak a természettudományok oktatásában, az egyre jobb és hatékonyabb oktatási módszerek... Tovább

Előszó

Ebben a gyűjteményben olyan hazai és külföldi szerzők munkái kaptak helyet, akik jelentős szerepet vállaltak a természettudományok oktatásában, az egyre jobb és hatékonyabb oktatási módszerek kidolgozásában, s az iránymutatásban. Haszonnal forgathatják a természettudományokat tanító gyakorló tanárok, tanárszakos hallgatók, s mindazok, akiket a természettudományos műveltség széles körű terjesztése érdekel. Az olvasó találhat fizikai, kémiai, biológiai és pedagógiai vonatkozású cikkeket, amelyek hangvétele a tárgyszerűtől a patetikusig terjedő széles skálán mozog. Ezt a sokféleséget két motívum foglalja egybe: az egyik a szerzők mély meggyőződése, hogy mindent el kell követni azért, hogy a Természet egységének felismerése, s a természettudományos világkép ne maradjon a tudománnyal foglalkozók belügye, hanem váljon a jövő generáció széles rétegeinek mindennapi kenyerévé;
A másik motívum személyes: az ebben a kötetben megjelent munkákat a szerzők valamennyien Marx Györgynek ajánlották, hatvanadik születésnapja alkalmából. Vissza

Tartalom

Előszó 5
P. W. Atkins: Közkinccsé tett tudomány 7
Sükösd Csaba: Kvantummechanika és hullámmodell 13
Kőrös Endre: Fémionok és nemfémek beépülése a
biológiai rendszerekbe 21
Kajtár Márton: A kémiai reakciókészség újabb értelmezése 28
Csányi Vilmos: Rendszerelméleti biológia 41
Vida Gábor: Miért van annyiféle élőlény? 49
Szűcs Ervin: Technika, informatika, oktatás 55
Tae Ryu: Természettudományt tanító középiskolai tanárok
véleménye az egyetemi tanárképzésről és a középiskolai
természettudományos nevelésről 60
Antonella Bastai Prat: Hő, hőmérséklet, entrópia: történeti
visszapillantás egy középiskolai tanár szempontjából 72
Poul Thomsen: Modellkísérletek kicsi, lemezalakú
mágnesekkel az atomfizika tanításában 74
Alfred Pflug: Az emberről és a szerencsejátékról: fizikatanítás
játékos elméknek 86
Kertész Béla: Számítógépek az iskolai fizikában 99
Hobinka Ildikó, Riedel Miklós, Vámos István: „Élő" kémiai
kísérletek iskolaszámítógéppel, a kémiai kísérlet és a
számítógép 115
Molnár Miklós, Papp Katalin: Atomfizikai mérések, számítógépes
szimulációk a IV. osztályos gimnáziumi fizikához 121
Győri István: Valószínűségi leírás és véletlen 133
Tóth Eszter: Játékpéldák Logo-fizikában 141
Lénárd Gábor: A biológiatanítás megújítása 157
Légrádi Imre: A V szimbólum alkalmazása 167
Czakó Kálmán Dániel: A kölcsönhatásokra épülő oktatói stratégia 171
Vijaya Shanker Varma: Miért nincs akkora bolha, mint egy elefánt? 181
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv