Előszó
Három évvel ezelőtt indult útjára ez a sorozat. Kis szünet után a hetedik rész is elkészült.
Változatlanul óvodai gyógytestnevelőként dolgozom. Jó megtapasztalni, hogy az óvónők mindenütt...
Tovább Előszó
Három évvel ezelőtt indult útjára ez a sorozat. Kis szünet után a hetedik rész is elkészült.
Változatlanul óvodai gyógytestnevelőként dolgozom. Jó megtapasztalni, hogy az óvónők mindenütt nyitottak, és sokan kedvet kapnak ehhez a megelőző szemléletű testneveléshez. Valaki úgy fogalmazott közülük, hogy ez az egész egy nagy játék, miközben komoly terhelést kapnak a gyerekek. Magam is úgy gondolom, ahogy egyik tanárom megfogalmazta a testnevelés lényegét. Akkor jó egy foglalkozás, egy óra, ha a gyerek élvezi, jól elfárad és tanul valami újat. Az eltelt három év alatt több helyen megfordulva, előadásokon és bemutatókon lehetőségem volt arra, hogy beszéljek arról, mennyire fontos része van az óvónőknek, tanítóknak, és testnevelőknek abban, hogy egészséges, mozogni szerető gyerekek kerüljenek ki az oktatási intézményekből. Szerencsére nem csak elméletben, hanem a gyakorlatban is megmutathatom, miről is szól ez a munka. Lehetőségem van rá, hogy „élőben" is kipróbáljuk a könyvek gyakorlatait, együtt a pedagógusokkal.
Az akkreditált tanfolyamomon egyre több tanító és testnevelő tanár is megfordul. Becsülendő, hogy érdekli őket, milyen az óvodai testnevelés gyakorlata. Hiszen a hozzájuk kerülő gyerekek ugyan szinte egyik napról a másikra óvodásból iskolások lesznek, de nem változnak meg egy nyár alatt. Igénylik a sok játékot és a játékos gyakorlatokat a testnevelési órákon. Valamint azt is, hogy a tanár bácsi, vagy a tanár néni, ne csak irányítója legyen az órának, hanem résztvevője is. Hiszen ezt szokták meg az oviban. Ebben a tekintetben is sokat tanultam az óvónőktől.
Vissza