| "Elégedetlen, mindig elégedetlen vagyok magammal" | |
| Ötszemközt | 7 |
| Tíz kérdés Örkény Istvánhoz | 28 |
| Emlékezés az alma materre | 36 |
| Egy régi (és meg nem jelent) beszélgetés Örkény Istvánnal | 41 |
| Itt élünk | 47 |
| Délutáni beszélgetés | 65 |
| Életrajzi beszélgetések (bővítésekkel) | 87 |
| "Ötvenéves is elmúltam, de még mindig kísérletező életkoromat élem" | |
| Jeruzsálem hercegnője | 145 |
| Interjú az elmúlt évről | 148 |
| Az írói munkáról | 150 |
| Mit jelent önnek a siker? | 152 |
| Egy körkérdésre | 154 |
| Még egy körkérdésre | 156 |
| Részlet egy interjúból I. (bővítéssel) | 157 |
| Részlet egy interjúból II. | 159 |
| Könyvhét, 1973 | 160 |
| Erős kifejezések az irodalomban | 162 |
| Mi a véleménye a középiskolás irodalmi tankönyvekről | 164 |
| A Rádió könyvklubjában | 169 |
| A sikerlista élén | 172 |
| Hová siettél? (Az utolsó interjú, 1979. május) | 174 |
| "Magyarország kis nemzet, nagy irodalommal" | |
| Örkény Párizsban | 179 |
| Egy kis nép hangja | 184 |
| Örkény borotvaélen | 188 |
| Egy kis Ionesco, egy kis Giraudoux, egy kis Kafka | 192 |
| Egy drámaíró a kelet-európai művészetről | 195 |
| "Minden drámám a megelőző folytatása és megtagadása is" | |
| Iró, közönség nem választhatók el egymástól | 201 |
| Örkény-bemutató Párizsban | 205 |
| A hét írója | 207 |
| Interjú a "Sötét galamb"-ról | 209 |
| A Macskajáték Szolnokon | 211 |
| Válaszol: Örkény István | 213 |
| Megszabadulni a hétköznapoktól | 217 |
| A feledés sohasem végleges | 221 |
| A színház: mesterség | 226 |
| Beszélgetés Örkény Istvánnal a Volksbühne "Macskajáték"-bemutatója előtt | 233 |
| Történik valahol Magyarországon (A Vérrokonokról) | 242 |
| A "Vérrokonok"-at a legjobb darabomnak tartom | 244 |
| "Zsugori uram, telhetetlen fösvény ember" | 246 |
| A drámaíró és a színház | 248 |
| Minden drámám a megelőző folytatása és megtagadása is... | 252 |
| A Kulcskeresők-ről | 257 |
| Másodszor a Kulcskeresők-ről | 259 |
| Tóték, Macskajáték, Kulcskeresők | 261 |
| A mesétől a gondolatig | 265 |
| Írók a színházban | 281 |
| A színház még ma is ünnep | 293 |
| Tizennyolc kérdés Örkény Istvánhoz | 297 |
| A nevetésről (a "Pisti" bemutatója előtt) | 304 |
| Mit jelent önnek a film? | 307 |
| Rövid hozzászólás - saját interjúmhoz | 320 |
| Mit jelent önnek a televízió? | 320 |
| "Sokkal többet írtam a nőkről, mint a férfiakról" | |
| Nőkről - nőknek | 329 |
| Az "első nem" adóssága | 332 |
| "Amit néven nevezünk, már sohasem olyan félelmetes, mint ami névtelen, és szorongásra késztet minket" | |
| Megkérdeztük Örkény Istvánt, miért talál ki lehetetlenségeket | 341 |
| Hozzászólás a "Halottlátó"-hoz (a "Rózsakiállítás"-ról) | 345 |
| "A groteszk: válasz iszonyú önbizalmunkra" | |
| Látogatóban Örkény Istvánnál | 349 |
| A groteszk: válasz iszonyú önbizalmunkra | 357 |
| Ön kivel készítene interjút? (Nádas Péter Örkény Istvánnal) | 370 |
| Egyperces előzetes a Hanákné-ügyről | 373 |
| Rádióinterjú az "Egyperces novellák"-ról | 375 |
| "Spórolni" a szavakkal | 379 |
| Nem találtam meg a zanzacsinálás titkát! | 381 |
| Fehér asztalnál Örkény Istvánnal | 383 |
| A kor, amelyben élünk | 388 |
| Kegyetlen író-e Örkény István? | 392 |
| Egyperces novellák és groteszk stílus | 395 |
| Groteszk és valóság | 397 |
| Legjobb tudása szerint írjon igazat | 405 |
| Képzelt beszélgestés a "Kortárs" munkatársaival | 409 |
| Mit jelent önnek írónak lenni? | 413 |
| Jegyzetek | 417 |