| Hangs Küng: Bevezető gondolatok a párbeszédhez | 5 |
| Útban az általános ökumentikus öntudat felé | 5 |
| Mi a vallás? | 7 |
| Túl az "abszolút" és a "relatív" hamis alternatíváin | 9 |
| Mi a hinduizmus? Adalékok egy vallásos hagyomány történetéhez | |
| Heinrich von Stietencron: Hindu szemlélet | 17 |
| A hinduizmus fogalom Európában született | 19 |
| A hinduizmus mint vallások kollektívája | 22 |
| Türelem, igazság, hagyomány | 27 |
| Az Indus-völgy kultúrája és az árják bevándorlása | 32 |
| Az indiaiak legősibb szent írása: a Védák | 35 |
| Szellemi előretörés és társadalmi korlátozás: a kasztrendszer filozófiája | 38 |
| Reformáció és integráció: önmegvalósítás a tudás által | 40 |
| Az alsóbb néprétegek vallásos megnyilvánulási formáinak bevonása | 42 |
| A bráhminok integráló teljesítménye és az ortodox rendszerek | 44 |
| Találkozás az iszlámmal és a kereszténységgel - újhinduizmus | 48 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 53 |
| India felfedezése és Európa | 55 |
| A vallás mint kompenzáció | 59 |
| Indiáért újra fellándol a lelkesedés | 61 |
| A misztikus élmény | 64 |
| Vallásos-e minden misztika? | 68 |
| A misztikus élmény | 72 |
| Minden vallás egyforma? | 81 |
| Kölcsönös egymásrahatás | 84 |
| Világmindenség és Istenség: Hindu koncepciók | |
| Heinrich von Stietencrom: Hindu szemlélet | 91 |
| A kozmikus rend | 91 |
| A kozmikus idő | 95 |
| A világ keletkezése | 100 |
| Bráhman és Átman | 102 |
| Az Egy és a sokféleség | 106 |
| Isten képességei és a világ mint játék | 107 |
| Isten mibenlétéről | 110 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 116 |
| A mítosz szerepe az életben | 116 |
| Monizmus vagy dualizmus? | 119 |
| Egység a sokszerűségben | 123 |
| Teremtés a semmiből | 124 |
| Teremtés és kibontakozás | 128 |
| Az ember és a megváltás a Hindu vallásokban | 131 |
| Heinrich von Stietencrom: Hindu szemlélet | 133 |
| Honnan ered a különbség ember és ember között? | 133 |
| Lélekvándorlás az élet lelke és az újraszületés | 136 |
| A szabadulás útjai | 142 |
| A tudás útja (Dzsnána-márga) | 145 |
| A cselekvés útja (karma-márga) | 147 |
| Az istenszeretet útja (bhakti-márga) | 148 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 154 |
| A megváltás utáni vágy | 154 |
| Párhuzamos utak | 156 |
| Világi vallásosság | 157 |
| A kegyelem vallása | 159 |
| Van-e több élete az embernek? | 161 |
| Az előző élet | 165 |
| A következő élet | 167 |
| Bizonyítható-e a reinkarnáció tana? | 170 |
| Körben forog-e vagy célirányosan halad a történelem? | 173 |
| A haladásba vetett hit | 177 |
| Vallásos gyakorlat: rítus, mítosz, meditáció | 179 |
| Heinrich von Stietencron: Hindu szemlélet | 180 |
| Egy turista benyomásai | 180 |
| Házi szertartások | 184 |
| A kétszerszületettek négy életszakasza (áshrama) | 187 |
| Kasztrendszer - felbomlás előtt? | 190 |
| A templom és az istenképek | 193 |
| A templomi szertartás és a bráhminok belső felkészítése | 197 |
| A mítosz mitn sokrétű jelenség | 202 |
| A jóga mint meditatív tréning | 203 |
| A gondolkodás szintjei és az igazság | 206 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 209 |
| Népi hinduizmus és népi katolicizmus | 209 |
| Monoteizmus vagy politeizmus? | 212 |
| Mi rejlik a népi ájtatosság mögött? | 214 |
| Náhány kritikus kérdés | 216 |
| A vallás átalakulása | 218 |
| Misztika és tevékenység | 222 |
| A képek és történetek igazságról | 225 |
| Mi történjék a mítosszal? | 228 |
| A történelmiség kérdése | 232 |
| A történelmi és kozmikus dimenzió | 236 |
| Krisztus és Krisna | 239 |
| Közös kiindulópont: a Hegyi beszéd Jézusa | 244 |
| Kulturális beágyazódás és kritikus-kontextuális teológia | 248 |
| Időrendi táblázat | 251 |