| Hans Küng: Bevezető gondolatok a párbeszédhez | 5 |
| Útban az általános ökumenikus öntudat felé | 5 |
| Mi a vallás? | 7 |
| Túl az "abszolút" és a "relatív" hamis alternatíváin | 9 |
| Mohamed és a Korán: Prófétaság és kinyilatkoztatás | |
| Josef von Ess: Muzulmán szemlélet | 17 |
| Előítéletek | 17 |
| Az időrend | 18 |
| Mohamed, a próféta | 19 |
| Az új kinyilatkoztatás | 22 |
| Kivándorlás medinába | 24 |
| Mohamed prófétai öntudata | 27 |
| A sugalmazásról | 29 |
| A csoda meg a Korán | 32 |
| A tökéletes ember | 33 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 35 |
| Mellőzés, fölényeskedés, türelem | 35 |
| Lehet-e az iszlám az üdvösség útja? | 39 |
| Próféta volt-e Mohamed? | 42 |
| Isten szava-e a Korán? | 47 |
| Kinyilatkoztatás a Biblián kívül | 49 |
| Szóról szóra? | 51 |
| A bibliakritikától a koránkritikáig | 53 |
| Szunniták és síiták (Állam, jog és kultusz) | |
| Josef von Ess: Muzulmán szemlélet | 61 |
| Világtörténelmi siker és szépséghiábi | 61 |
| Az iszlám történelmének kettős fonala | 63 |
| Jog és hatalom | 65 |
| Hagyomány és jogi módszer | 67 |
| Isteni törvény, világi állam, személyes lelkiismeret | 69 |
| Az iszlám alapvető parancsai | 73 |
| A parancsok értelme | 76 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 78 |
| Régi valás új korban | 78 |
| Vissza a középkori vallási paradigmához? | 80 |
| Jelentőség és önazonosság | 82 |
| A harmadik út: vallás egy szekularizált társadalomban | 84 |
| Gondolatok az Iszlám belső reformjáról | 87 |
| Van-e lehetősége az iszlám fundamentalizmusnak a túlélésre? | 91 |
| Törvényekbe foglalt vallás | 96 |
| Isten akarata - az emberért | 96 |
| A törvény bírálatának kezdetei az iszlámon belül | 102 |
| Istenkép és iszlám misztika emberkép és társadalom | |
| Josef von Ess: Muzulmán szemlélet | 109 |
| A monoteizmus elsőbbsége | 109 |
| Isten mint irgalmas úr | 109 |
| A szeretet fogalmának elmélyülése az iszlám misztikában | 113 |
| A természet mint az isteni hatalom tükre | 116 |
| Isteni hatalom és emberi szabadság | 119 |
| Test és lélek egysége | 123 |
| A hívők közössége | 125 |
| Az iszlám egyenlőség és határai | 127 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 131 |
| A nő helyzete az iszlámban | 131 |
| Közös vonások az egyistenhitben | 134 |
| Isten tevékenysége és az ember szabadsága | 137 |
| Eleve elrendelés és örök élet | 140 |
| Erosz és agapé | 140 |
| A keresztény szeretet radikalitása | 146 |
| Az értelmetlen szenvedés értelme | 148 |
| A szeretet Istene | |
| Az iszlám és a többi vallás Jézus a Koránban | |
| Josef van Ess: Muzulmán szemlélet | 155 |
| Az iszlám készsége a párbeszédre | 155 |
| Jézus a Koránban | 156 |
| A Szentlélek | 159 |
| Zsidóság és kereszténység az iszlám üdvtörténet szemszögéből | 160 |
| Zsidók és keresztények a Koránban és az iszlám jogban | 162 |
| Az "Írás birtokosainak" helyzete a társadalmi életben | 166 |
| "Tolerancia" befelé és kifelé | 168 |
| Térítés és misszió | 170 |
| Az iszlám erős és gyenge oldalai | 172 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 174 |
| Helyes-e Jézus portréja a Koránkban | 175 |
| A szentháromság muzulmán kritikája | 181 |
| A definiálás kényszere | 183 |
| Mit jelent az, hogy Istennek fia van? | 185 |
| A jellegzetes keresztény | 188 |
| Jézus, Isten szolgája | 193 |
| Amiről beszélnünk kell | 200 |
| Mohamed: csupán "nyilvánvaló intő" | 202 |