1.034.165

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Diákéletmód Budapesten (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 302 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Az egyik szerző, Várhegyi György által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Valóban túlterheltek-e, avagy kényelmesen élnek - és egyáltalában, hogyan is élnek diákjaink -, ezekre a kérdésekre keresnek választ a könyv szerzői. S miközben mérnöki pontossággal kívánják felmérni a helyzetet, s megfelelő információt szolgáltatni e sokakat - szociológusokat, pedagógusokat, szülőket és bizonyára magukat a diákokat is - érdeklő kérdésről, számos olyan mélyebben rejlő problémával találkoznak, amely egész oktatás-nevelésügyünket érinti.
Mennyi szabad ideje van egy mai budapesti középiskolásnak? Mivel, és kikkel tölti el ezt legszívesebben? Nyújt-e az iskola a diákoknak támpontot szabad idejük értékes felhasználásához, s mennyire hatja át az iskolai közösség a gyerekek életét? Ilyen és hasonló kérdésekre próbáltak választ adni a "Diákéletmód Budapesten" című munka szerzői. Gazsó Ferenc, Pataki Ferenc, Várhegyi György az iskolai élet jó ismerői, akik nagy hozzáértéssel végezték el a diákéletmód szociológiai feldolgozásának úttörő feladatát. A szerzők nem vállalkoztak... Tovább

Fülszöveg

Valóban túlterheltek-e, avagy kényelmesen élnek - és egyáltalában, hogyan is élnek diákjaink -, ezekre a kérdésekre keresnek választ a könyv szerzői. S miközben mérnöki pontossággal kívánják felmérni a helyzetet, s megfelelő információt szolgáltatni e sokakat - szociológusokat, pedagógusokat, szülőket és bizonyára magukat a diákokat is - érdeklő kérdésről, számos olyan mélyebben rejlő problémával találkoznak, amely egész oktatás-nevelésügyünket érinti.
Mennyi szabad ideje van egy mai budapesti középiskolásnak? Mivel, és kikkel tölti el ezt legszívesebben? Nyújt-e az iskola a diákoknak támpontot szabad idejük értékes felhasználásához, s mennyire hatja át az iskolai közösség a gyerekek életét? Ilyen és hasonló kérdésekre próbáltak választ adni a "Diákéletmód Budapesten" című munka szerzői. Gazsó Ferenc, Pataki Ferenc, Várhegyi György az iskolai élet jó ismerői, akik nagy hozzáértéssel végezték el a diákéletmód szociológiai feldolgozásának úttörő feladatát. A szerzők nem vállalkoztak tetszetősnek látszó, de lehamarkodott következtetések levonására. Mégis sok olyan meglepő tényt állapíthattak meg teljes bizonyossággal, amelyek fontos figyelmeztetést jelenthetnek mindazok számára, akiknek szívügye ifjúságunk életének minden területe. Vissza

Tartalom

Előszó5
Életmód és életmód-kutatás9
Az életmód értelmezésének kérdései9
A diákéletmódról23
A vizsgálatról34
A mintavétel módszerei és az általános adatok 39
Az adatok feldolgozásának tapasztalatai42
Diákéletmód - az időmérleg tükrében48
A tevékenységek összetétele és időtartama49
Egyéni tevékenység struktúra57
A diákcsoportok életmódja66
A diákcsoportok tevékenysége időtartam és részvétel alapján67
Nemek szerinti csoportok sajátosságai73
A szülők társadalmi rétegződése szerinti csoportok sajátosságai75
Az iskolai tényezők szerinti csoportosítás sajátosságai79
A legfontosabb diáktevékenység: a tanulás84
Értékorientáció és szabadidő tevékenység94
Életmódeszmények és orientációs minták94
Néhány csoportjellegzetesség101
Az igények megvalósulása108
A pihenőnapok életrendje113
Néhány szabadidő tevékenység126
A művelődés szerkezete127
Olvasás, irodalmi érdeklődés127
Mennyit olvasnak?128
Mit olvasnak137
Kiket kedvelnek?142
Mozibajárás, filmnézés147
A mozilátogatás gyakorisága a fővárosi diákok körében148
A könyv vagy mozi?152
Milyen filmeket kedvelnek?155
A színház a művelődés szerkezetében156
A zenei érdeklődés irányai160
Aktív művészeti tevékenység163
A tömegkommunikációs eszközök használata és hatása165
A tömegkommunikációs eszközös és a művelődés szerkezete173
A napilapok és a folyóiratok olvasása175
Sport, turisztika, utazás180
Hányan sportolnak rendszeresen?181
A diák-szurkoló186
Természetjárás, turisztika188
Külföldi utazás189
A fővárosi középiskolások társasviszonyai és az iskolai közösség191
Bevezető megfontolások191
A társas mező általános képe204
A család világa222
Barátok és baráti csoportok241
Az iskolai közösség és intézményei259
Néhány következtetés269
Melléklet281
A szerkezeti modellben szereplő tevékenységek definíciója281
Az alkamazott társadalmi csoportosítás az apa foglalkozása alapján286
Néhány számítási módszer288
Kérdőív-minta293
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv