kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Managerpress Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 163 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, interdiszciplináris (tudományközi) kapcsolatai | 5 |
| A neveléstudomány | 5 |
| A pedagógia felosztása | 5 |
| A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és határtudományai | 6 |
| A nevelés fogalma, célja, tartalmi jegyei, nevelés és társadalom | 9 |
| A nevelés kialakulása | 9 |
| A nevelés fogalmának néhány régebbi értelmezése | 10 |
| A nevelés fogalma, tartalmi jegyei | 11 |
| A nevelési cél eredete | 12 |
| A szükséglet a nevelési cél meghatározásának kiindulópontja | 16 |
| A nevelés feladatrendszere | 20 |
| A nevelés szükségessége és lehetősége | 23 |
| A probléma történeti áttekintése | 23 |
| A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők | 23 |
| A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklés-környezet-nevelés viszonya | 31 |
| A nevelés korlátai, ezek forrásai, megnyilvánulásai | 33 |
| A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítője | 37 |
| Társadalom és kultúra | 37 |
| Kultúra és művelődés | 38 |
| A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében | 41 |
| Kultúra és személyiség | 43 |
| A szocializáció | 45 |
| A nevelés színterei, társadalmi tényezői | 51 |
| A családi nevelés pedagógiai kérdései | 51 |
| A családi nevelés típusai és azok hatásai a gyermek személyiségének alakulására | 57 |
| Az együttnevelés formái | 63 |
| Felfogások a családi nevelési tényezők szerepéről | 65 |
| Az iskola | 69 |
| A nevelőotthonok | 71 |
| Az iskola mint szociális rendszer | 73 |
| Az iskola mint formális és informális szervezet | 73 |
| Az iskolai légkör | 74 |
| Az iskolai környezet | 74 |
| Hivatalos és rejtett funkciók | 75 |
| Az iskolarendszer | 77 |
| Érdek és iskola | 79 |
| Szocializáció és iskolai eredmények | 83 |
| Az innováció | 90 |
| A vezetés helyi rendszere | 92 |
| A nevelés módszerei | 95 |
| Szociális technikák a nevelés folyamatában | 97 |
| Kommunikáció | 97 |
| Technikák az ön- és emberismeret fejlesztéséhez | 99 |
| A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei | 103 |
| A személyiség megismerésének elvi kérdései | 103 |
| A megismerés módszerei | 104 |
| Gyakorisági táblázat | 107 |
| A feldolgozás módszerei | 111 |
| A nevelés speciális esetei | 113 |
| A kreativitás - képesség - tehetség kapcsolata | 113 |
| A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek | 122 |
| A nehezen nevelhető gyermek | 125 |
| A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek | 129 |
| Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában | 133 |
| A csoport fogalma, típusai, jellemzői | 133 |
| A közösség fogalma, jellemzői, típusai | 139 |
| A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában | 145 |
| A pedagógus modell szerepe, személyisége | 145 |
| Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata | 148 |
| A pedagógus vezetési stílusa, módszerei | 150 |
| Az empátia jelentősége a nevelőmunkában | 153 |
| Az iskolaérettség | 157 |
| Az iskolaérettség elvi kérdései | 157 |
| Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei | 158 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.