kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Comenius Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 360 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| A pedagógia alapjai | 5 |
| A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai | 7 |
| A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata | 8 |
| A pedagógia felosztása | 12 |
| A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és határtudományai | 13 |
| A nevelés fogalma, tartalmi jegyei. A nevelés folyamata | 19 |
| A nevelés fogalmának változása - történelmi visszatekintés | 19 |
| A nevelés fogalma, tartalmi jegyei | 25 |
| A nevelés folyamata | 27 |
| Eszmény, cél, feladat a neveléshez | 35 |
| A cél és célkitűzés funkciója a nevelőmunkában | 35 |
| A nevelési cél eredete - történeti visszatekintés | 36 |
| Eszmény, cél, valóság a nevelésben | 37 |
| Érték, értékorientáció a nevelésben | 40 |
| A szükségletek rendszere | 49 |
| A nevelés feladatrendszere | 54 |
| A nevelés szükségessége és lehetősége | 58 |
| A probléma történeti áttekintése | 58 |
| A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők: öröklődés, környezet, nevelés | 61 |
| A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklődés - környezet - nevelés viszonya | 76 |
| A nevelés korlátai, ezek forrása, megnyilvánulása | 79 |
| A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítése | 81 |
| Társadalom és kultúra | 81 |
| Kultúra és művelődés | 83 |
| A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében | 84 |
| Kultúra és személyiség | 86 |
| A szocializáció | 88 |
| A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában | 103 |
| A pedagógus modell szerepe, személyisége | 104 |
| Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata | 110 |
| A tanuló és az elvárások | 114 |
| Az empátia jelentősége a nevelőmunkában | 120 |
| A pedagógus vezetési stílusa, módszerei | 124 |
| Konfliktusok a pedagógiai folyamatban | 131 |
| A gyermek megismereésének lehetőségei, módszerei | 141 |
| Neveléselméleti alapismeretek | 155 |
| A nevelés színterei, társadalmi tényezői | 157 |
| A családi nevelés pedagógiai kérdései | 157 |
| A családi nevelés típusai és azok hatása a gyermek személyiségének alakulására | 165 |
| A bölcsődei nevelés | 183 |
| Az óvodai nevelés | 190 |
| Az iskola | 203 |
| A bentlakásos intézmények nevelőmunkája | 234 |
| A nevelés speciális esetei | 243 |
| Az átlagtól való eltérés néhány kérdése | 243 |
| A tehetség értelmezése, a tehetséges gyermek jellemzői | 247 |
| A fogyatékos gyermek | 260 |
| A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek | 263 |
| A nehezen nevelhető gyermek | 276 |
| A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek | 280 |
| A nevelés módszerei | 285 |
| A módszer fogalma, a módszert befolyásoló tényezők | 285 |
| A nevelési módszerek osztályozása, elemzése | 289 |
| Szociális technikák a nevelés osztályozásában | 301 |
| Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában | 310 |
| A csoport fogalma, típusai, jellemzői | 310 |
| A közösség fogalma, típusai, jellemzői | 319 |
| Az iskolaérettség | 331 |
| Az iskolaérettség elvi kérdései | 332 |
| Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei | 333 |
| Alternatív pedagógiai irányzatok | 342 |
| Az alternativitás kérdése a pedagógiában | 342 |
| Alternatív programok az iskolai nevelésben | 345 |
| Alternatív iskolai pedagógiai programok | 356 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.