kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Minerva Könyvkiadóvállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Subotica |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 445 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal. |
| A pedagógia tárgya, módszerei és feladatai | |
| A pedagógia tárgya | 5 |
| A nevelés társadalomtörténeti feltételezettsége | 8 |
| Pedagógiai alapfogalmak: nevelés, képzés, tanítás | 18 |
| A nevelés célja a szocialista társadalomban | 22 |
| Az ember fejlődésének tényezői: az öröklött tulajdonságok, a társadalmi környezet és a nevelés | 26 |
| A kutatómunka módszerei a pedagógiában | 42 |
| A pedagógia feladatai | 55 |
| A pedagógia felosztása (A pedagógiai tudományok rendszere) | 61 |
| A pedagógia kapcsolata más tudományokkal | 63 |
| A sokoldalúan fejlett személyiség alapvető komponensei | |
| A testi nevelés | 67 |
| A testi nevelés fogalma | 67 |
| A testi nevelés feladata | 69 |
| Az iskoláskorú gyermek testi fejlődésének sajátosságai | 70 |
| A testi nevelés feltételei és eszközei | 74 |
| A testi nevelés elvei | 77 |
| Értelmi nevelés | 84 |
| Az értelmi nevelés feladatai | 85 |
| Erkölcsi nevelés | 100 |
| A közösség iránti szocialista viszony nevelése | 104 |
| Az emberek egymásközötti szocialista viszonyának a nevelése | 117 |
| Az akarat és jellem szocialista tulajdonságainak nevelése | 121 |
| Esztétikai nevelés | 139 |
| Technikai nevelés | 156 |
| A testi, értelmi, erkölcsi, esztétikai és politechnikai nevelés egysége és kölcsönös viszonya | 169 |
| Didaktika | |
| A didaktika fogalma, tárgya és feladata | 175 |
| A tanítás lényege | 176 |
| Hogyan folyik a megismerés folyamata | 176 |
| Hogyan történik a megismerés folyamata a tanításban | 180 |
| A tanítás (oktatás) tartalma | 190 |
| Tanterv | 191 |
| Tanítási program | 195 |
| Tankönyv | 204 |
| Didaktikai elvek | 207 |
| A tanítási munka nevelői irányítottságának elve | 207 |
| A tanítási folyamatban történő tudatos tevékenység elve | 209 |
| A szemléletesség elve | 212 |
| A tanulók fejlettségi fokához való alkalmazkodás elve | 215 |
| A tanítási munka rendszerességének elve | 218 |
| A tudás, az ügyességek és a szokások tartósságának elve | 220 |
| Tanítási módszerek | 222 |
| A bemutatás (demonstrálás) és szemléltetés módszere | 227 |
| Az élőszó módszere | 232 |
| A könyvvel folytatott munka módszere | 240 |
| A tanítás megszervezése és megvalósítása | 248 |
| A tanítás osztály- óra- és tantárgyrendszere | 248 |
| A tanítási óra fajai és típusai | 254 |
| Az előadó előkészülete a tanítási munkára és a tanítási anyag tervezése | 268 |
| Órarend | 272 |
| Ismétlés, megerősítés és gyakorlás | 276 |
| Ellenőrzés és osztályozás | 284 |
| Az osztatlan iskolákban, és a részben osztott (kombinált) tagozatokban folyó munka | 294 |
| A szocialista iskola előadója | 302 |
| A tanulók szabad aktivitása | |
| Nevelés a családban | 323 |
| Az iskolák igazgatása és az iskolák berendezése | |
| Az iskolák igazgatása | 333 |
| Az iskolák berendezése | 341 |
| Az iskola telke | 345 |
| Az iskolaépület | 347 |
| Az iskola bútorzata | 363 |
| Tanítási eszközök | 372 |
| A testi és egészségügyi nevelés objektumai | 379 |
| A társadalomtudományok és természettudományok tanításához szükséges objektumok | 384 |
| Az általános technikai képzés anyagi alapja | 396 |
| A háztartástan tanításához szükséges gyakorlóterem | 401 |
| Felnőttképzés | |
| A felnőttképzés társadalom-politikai feltételezettsége | 405 |
| A népművelés jelentősége, célja és feladatai | 407 |
| A felnőttképzés formái és munkamódszerei | 410 |
| A felnőttképzés eszközei | 415 |
| A társadalmi szervezetek szerepe a felnőttek képzésében | 418 |
| A felnőttképzési munka tervezése | 418 |
| A tanító és a több tanügyi-és kultúrmunkás szerepe a felnőttképzésben | 419 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.