| Kiadó: | Tankönyvkiadó Nemzeti Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 255 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| A nevelés alapfogalmai | |
| A társadalom nevel | 3 |
| A nevelés célja | 7 |
| A nevelés lehetősége | 10 |
| Lehet-e nevelni? | 10 |
| Átöröklés és nevelés | 13 |
| Nevelés és közösség | 16 |
| A nevelői munka | 19 |
| A nevelés fő feladatai | 19 |
| Nevelő és növendék | 22 |
| A nevelő intézmények | 24 |
| Mai nevelésünk történeti előzményei | |
| Az egyetemes neveléstörténet vázlata | |
| A neveléstörténet | 27 |
| A neveléstörténet tanulmányozásának szempontjai | 28 |
| Nevelés az ókorban, a középkorban. Az újkori nevelés kialakulása | 30 |
| Ján Ámos Komensky | 36 |
| A francia materialisták | 41 |
| Rousseau | 46 |
| Az 1789-es francia polgári forradalom oktatásügye | 52 |
| Pestalozzi | 57 |
| Reakció és formalizmus | 64 |
| Az utopista szocialisták | 66 |
| A tudományos szocializmus. Marx és Engels tanítása a nevelésről | 73 |
| Az orosz felvilágosodás | 86 |
| A nyugati modernizmus | 90 |
| A szovjet pedagógia 30 éve | 93 |
| Lenin Vladimir Iljics | 101 |
| Sztálin Joszip Visszárinovics | 109 |
| Krupszkaja Nagyesda Konstantinovna | 113 |
| Makarenko Anton Szemjonovics | 117 |
| A Szovjetunió iskolarendszere | 128 |
| A magyar nevelés története | |
| Apáczai Cseri János | 131 |
| A magyarországi közoktatásügy első átfogó rendezése | 133 |
| Tessedik Sámuel | 136 |
| harc a magyarnyelvű művelődésért | 137 |
| A reformkor a magyar nevelésért | 137 |
| 1848-49. nevelésügyi jelentősége | 139 |
| Az 1868. évi népoktatási törvény | 142 |
| A magyarországi herbartiánusok | 142 |
| Nagy László | 143 |
| A Magyar Tanácsköztársaság nevelésügyi tervei és újításai | 145 |
| A feudálkapitalista Magyarország iskolarendszere a két világháború között | 149 |
| Kemény Gábor | 155 |
| Földes Ferenc | 157 |
| A Magyar Népköztársaság iskolareformjának alapelvei | 160 |
| Az új magyar iskolarendszer | 164 |
| Az iskolai nevelés | |
| Az iskolai nevelés feladatai | 172 |
| A testi nevelés | 174 |
| Az értelmi nevelés | 177 |
| A politechnikai nevelés | 180 |
| Az esztétikai nevelés | 182 |
| Az erkölcsi nevelés | 182 |
| Az iskolarendszer alapelvei | 198 |
| A tanszabadság | 199 |
| A tankötelezettség | 202 |
| Az iskola állami jellege | 204 |
| Az iskolarendszer egysége és nyitottsága | 207 |
| Az anyanyelven való oktatás joga | 210 |
| Az iskolai nevelés technikája | 211 |
| Az iskolai év | 211 |
| Az iskolai munka tagolása: az osztály | 212 |
| Osztályok szerint és szakok szerint folyó tanítás | 215 |
| A tanulócsoportok: osztatlan és részben osztott iskola | 216 |
| A különleges gondozást igénylő gyermekek nevelése | 219 |
| A nevelői tevékenység irányítása | 221 |
| A tankönyv | 222 |
| A nevelő időbeosztása: az órarend | 224 |
| A nevelői munka tervezése: tanmenet, óraterv és óravázlat | 225 |
| A tanulmányi eredmény megállapítása: az osztályozás | 227 |
| Az úttörő munka | 229 |
| A tanítás alapelvei | |
| A tanítás technikai kérdései | 232 |
| A tanítási óra | 232 |
| Az óra felépítése | 233 |
| Ellenőrzés | 236 |
| Az új anyag feldolgozása | 239 |
| Házi feladat | 243 |
| A tananyag feldolgozása | 245 |
| A tervszerűség | 245 |
| A fokozatosság | 247 |
| Szemléletesség | 249 |
| A cselekedtetés | 250 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.