1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Szakosító tanfolyam 1972-1973. tanév/Jegyzet/A Magyar Szocialista Munkáspárt Marxizmus-Leninizmus Esti Egyetemek Neveléselméleti Tanfolyam hallgatói részére

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marxizmus-leninizmus esti egyetemének keretei között életre hívott neveléselméleti tanfolyam az 1960-1961. tanévben kezdte meg működését. Megszervezése összefüggött azokkal a törekvésekkel,... Tovább

Előszó

A marxizmus-leninizmus esti egyetemének keretei között életre hívott neveléselméleti tanfolyam az 1960-1961. tanévben kezdte meg működését. Megszervezése összefüggött azokkal a törekvésekkel, amelyeket a párt művelődéspolitikai irányelvei fejlesztettek ki kulturális életünkben és így a köznevelés területén is.
A művelődéspolitikai irányelvek a legközvetlenebbül hozzájárultak az intézményes nevelés korszerűsítésével kapcsolatos erőfeszítések kibontakozásához, mind gyakoribbá váltak és egyre szélesebb rétegek érdeklődését váltották ki a különböző kulturális viták, szellemi életünkben egyre jellemzőbb lett az új utak keresése, a kísérletezés. Ebben a serkentő, bátorító légkörben szerveződött meg a neveléselméleti tanfolyam. Az első években harminc-negyven, később száz hallgatója volt, s ma már százötvenen látogatják. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A társadalom és iskola
Az iskola társadalmi funkciójáról9
A szocialista közoktatáspolitika28
Neveléselméleti alapkérdések
A nevelés fogalma53
A nevelés célja69
Pedagógiai célok és eszközök81
A nevelés színterei és tényezői100
Nevelésünk közösségi meghatározottsága
A személyiség fejlődése a szocialista társadalomban111
Az ifjúsági mozgalom működési elvei144
A szocialista nevelés közösségi jellege150
A tanítás-tanulás folyamatának korszerűsítése
A korszerűsítés fogalma, tartalma200
Az oktatás korszerűsítésének strukturális kérdései232
A tanítás-tanulás folyamatának szervezeti kérdései247
Az oktatás módszereinek korszerűsítése276
A pedagógiai vezetésről
Az iskolavezetés általános elvi alapjai294
Az iskolavezetés gyakorlati kérdései316
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv