| A didaktika fogalma | 5 |
| A didaktikai kérdések történeti alakulása | 9 |
| Az oktatás fogalma | 31 |
| Az oktatás folyamata | 43 |
| Az oktatási folyamat filozófiai alapja | 43 |
| A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai | 46 |
| Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai | 50 |
| A megismerés lehetséges kiinduló pontjai (az ismeretek forrásai) az oktatásban | 52 |
| Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai, fő mozzanatai | 62 |
| A fogalmak fejlődése az oktatás folyamatában | 65 |
| A jártasságok és készségek megszerzésének folyamata | 69 |
| Az oktatási folyamat lélektani vonatkozásai | 70 |
| A motiváció | 73 |
| A serdülők és az ifjak értelmi tevékenységének sajátosságai (Vázlat) | 75 |
| Pszichikai folyamatok az oktatási tevékenységben | 75 |
| Didaktikai alapelvek | 85 |
| A tudományosság elve | 85 |
| A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve | 86 |
| A szemléletesség elve | 89 |
| Az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának elve | 90 |
| Az oktatás rendszerességének elve | 91 |
| Az ismeretek tartós elsajátításának elve | 92 |
| Az oktatás érthetőségének elve | 93 |
| A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve | 94 |
| Az oktatás és képzés tartalma | 97 |
| A középiskolák szervezeti alakulása és tantervei 1883-tól | 100 |
| A jelenlegi helyzet | 102 |
| A tanítási anyag kiválasztása | 104 |
| A tananyag kiválasztásának szempontjai a szocialista didaktikában | 108 |
| A tudomány és a tantárgy egymáshoz való viszonya | 115 |
| A tananyag elrendezése | 116 |
| A tanterv szerkezete | 117 |
| A tanítási óra mint az iskolai munka alapvető szerkezeti formája a szocialista iskolában | 119 |
| A tanítási órák összefüggése, rendszere, típusai | 129 |
| Kombinált óra | 131 |
| Új ismeret feldolgozására szánt óra | 135 |
| Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra | 137 |
| Ismétlő, rendszerező óra | 140 |
| Az ellenőrző óra | 142 |
| Az oktatás módszerei | 145 |
| A módszert meghatározó tényezők | 148 |
| A módszer függ a nevelés céljától | 148 |
| A módszer függ az oktatás tartalmától | 151 |
| A módszer függ a didaktikai feladattól | 154 |
| A módszer függ a tanulók életkorától, fejlettségi fokától | 156 |
| A módszer függ a tantrágyak sajátosságaitól | 157 |
| Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | 159 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése a nevelő által (elbeszélés, magyarázat, előadás | 159 |
| A beszélgetés | 164 |
| A bemutatás | 170 |
| A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái | 175 |
| A tanulók munkája a tankönyvvel és más könyvekkel | 181 |
| Az ismeretek megszilárdításának, a jártasságok és készségek kialakításának módszerei | 183 |
| A tankönyv anyagának megtanulása | 184 |
| A gyakorlás | 188 |
| Az ismétlés | 192 |
| Az ismeretek, jártasságok, és készségek ellenőrzésének módszerei | 195 |
| Résumé | 201 |