kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 610 oldal |
| Sorozatcím: | Gondolatok a nevelésről |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| I. kötet | |
| Előszó | 4 |
| Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez | 5 |
| "...saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről-oktatásról | 10 |
| "Nevelni annyit tesz, mint emberré tenni" - Juhász Gyula pedagógiai szemlélete | 17 |
| "A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei | 33 |
| A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében | 55 |
| "...minden javítást, a nevelést is, önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője | 74 |
| Imre Sándor: Pálya kezdetén | 90 |
| Bevezetés a szülői gondolkodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései c. írásából | 97 |
| Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-33 | 112 |
| Maria Montessori: Az ember nevelése (Részletek) | 122 |
| Maria Montessori módszertani kézikönyve (Részletek) | 127 |
| Burchhard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra és magán- "népiskolámra" | 133 |
| Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája | 159 |
| Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (Részletek) | 173 |
| "Igaztól, jótól, széptől sose féltem..." - Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus | 209 |
| Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (Részletek) | 236 |
| A "személyiség paedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István | 249 |
| Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet | 266 |
| II. kötet | |
| Comenius: Elöljáró beszéd | 5 |
| Nagy László: Az érdeklődés fejlődéstana | 7 |
| Fináczy Ernő: Didaktika | 21 |
| Az oktatás fogalma és feladata | 21 |
| Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása | 28 |
| Az oktatás módszere | 34 |
| A tanár egyénisége az oktatásban | 44 |
| Csapó Benő: Kognitív pedagógia | 47 |
| A kognitív pedagógia előzményei | 47 |
| A tudás változása | 60 |
| A kognitív fejlődés és a tananyag | 86 |
| Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve | 97 |
| Báthory Zoltán: Tantervi műfajok | 102 |
| Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv | 117 |
| Horváth Attila: Érték és alaptanterv | 135 |
| Orosz Sándor: A tanítási módszerekről | 145 |
| Gyakorlati pedagógia | 179 |
| Nemes Irma: Történelem | 179 |
| Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata | 187 |
| Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés | 197 |
| A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói | 197 |
| A diagnosztikus értékelés eszközei | 218 |
| A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai | 237 |
| Bognár Cecil: Az osztályozásról | 258 |
| Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés | 267 |
| Néhány diagnosztikus érétkelési eszköz | 278 |
| Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály | 278 |
| Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizika tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése | 297 |
| Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképességének diagnosztikus vizsgálata | 306 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.