1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai jelenségek vizsgálata

Metodikai gyűjtemény

Szerző

Kiadó: Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 222 oldal
Sorozatcím: Thot - Tudomány és műveltség
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9161-11-x
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünk módszertani ajánlásokat mutat be a pedagógiai jelenségek vizsgálatához. A módszertan iránt érdeklődők számára kívánunk segítséget nyújtani abban, hogy mit lehet és mit jó tudni a pedagógiai jelenségekről egy osztályban, ami közben nélkülözhetetlen megismerni a különböző nevelőtevékenységeket is.
Kinek szól a kötet?
Annak, akit érdekel a nevelés; annak, aki osztályfőnök; annak, aki vezető; annak aki érdeklődik saját munkája eredményei iránt; annak, aki tudatosan részt kíván venni környezetének megváltoztatásában.
Mit tartalmaz a kötet?
Módszertani válogatást, bemutatva az adott kérdéskör problémafelvetését, vizsgálati módszerét és a vizsgálatok rövidített összefoglalását. Bemutatja a vizsgálathoz tartozó fogalomegyüttest és az ajánlott szakirodalmat. Nem törekszik teljességre, ám a pedagógiai valóság jellegzetes kristályosodási pontjaira irányítja a figyelmet.
Hogyan kezeljük a kötet metadokiai ajánlásait?
Azon túl, hogy talán egyszerű olvasmány gyanánt is érdekes... Tovább

Fülszöveg

Kötetünk módszertani ajánlásokat mutat be a pedagógiai jelenségek vizsgálatához. A módszertan iránt érdeklődők számára kívánunk segítséget nyújtani abban, hogy mit lehet és mit jó tudni a pedagógiai jelenségekről egy osztályban, ami közben nélkülözhetetlen megismerni a különböző nevelőtevékenységeket is.
Kinek szól a kötet?
Annak, akit érdekel a nevelés; annak, aki osztályfőnök; annak, aki vezető; annak aki érdeklődik saját munkája eredményei iránt; annak, aki tudatosan részt kíván venni környezetének megváltoztatásában.
Mit tartalmaz a kötet?
Módszertani válogatást, bemutatva az adott kérdéskör problémafelvetését, vizsgálati módszerét és a vizsgálatok rövidített összefoglalását. Bemutatja a vizsgálathoz tartozó fogalomegyüttest és az ajánlott szakirodalmat. Nem törekszik teljességre, ám a pedagógiai valóság jellegzetes kristályosodási pontjaira irányítja a figyelmet.
Hogyan kezeljük a kötet metadokiai ajánlásait?
Azon túl, hogy talán egyszerű olvasmány gyanánt is érdekes lehet, az olvasó válogathat pedagógiai munkájában: melyik részt hasznosítja, dolgozza fel, miközben összehasonlítja eredményeit a leírtakkal; mérlegeli, elfogadja, vitatja a megoldásokat.
Kívánjuk, hogy mindenki eredményesen hasznosítsa a kötet, alakuljon ki gyűjtőszenvedély az újabb módszerek felkutatására és kedvet érezzen az elemző munkához. Vissza

Tartalom

Bevezető3
Tapasztalatgyűjtés az iskolai - tanórai és tanórán kívüli -, valamint az iskolán kívüli nevelés tartalmi, módszertani és szervezési jellemzőinek feltárására5
Szituációs vizsgálatok5
Az osztályfőnök munkájáról19
A gyerekek személyiségének megismerése a szabályjátékokban24
Pedagógusok megoldási módjai konfliktusos nevelési helyzetekben29
Iskolai konfliktushelyzetek megítélése42
Magatartás, viselkedéskultúra45
A tanulók viselkedéskultúrájának vizsgálata az 5. osztályban61
A tanítás-tanulás hatékonysági vizsgálata65
Az iskolai élet és a tanulás65
A tanítás-tanulási folyamat hatékonyságának felmérése67
Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén?69
Csoportmunka a tanítási órán74
Együtt könnyebb79
A házi feladatról85
A "bukott" és a kiváló gyermekek összehasonlító vizsgálata90
Termelés - gazdálkodás97
Vizsgálat a termelés-gazdálkodás iskolai bevezetéséhez97
A tanulók munkához való viszonyának néhány jellemzője106
Egészségnevelés - környezetvédelem116
Általános iskolai tanulók életmódjának összehasonlító vizsgálata116
Egészségesen élnek-e a középiskolások?120
Egészséges mozgásigényre nevelés128
Negatív családi mentálhigiénés hatások felismerésére való törekvés132
Mentálhigiénés felmérés az általános iskola felső tagozatában138
Absztinencia kérdőív145
Az ökológiai és környezetvédelmi ismeretek és a gondolkodás156
Egésznapos nevelés161
A napközis csoport vezetése161
Veszélyeztetett gyerekek168
A napközis csoport élete és munkája171
Személyiségfejlesztő foglalkozások a napközi otthonban184
A pedagógus, a nevelőtestület és a nevelési rendszer az iskolában191
Formális és informális személyi hierarchia191
A tantestületek működése203
Iskolai demokrácia diák- és tanárszemmel214
Ajánlott irodalom217

Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona

Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai jelenségek vizsgálata Pedagógiai jelenségek vizsgálata Pedagógiai jelenségek vizsgálata

A címlapon tulajdonosi bejegyzés található. Több lap szélén hajtásnyom látható.

Állapot:
880 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba
konyv