| Kiadó: | Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 117 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-1755-14-7 |
| Prológus | 5 |
| Mi a nevelés? | 8 |
| Emberkép és pedagógiai gondolkodás | 8 |
| A viselkedést formáló pedagógia | 10 |
| Az ösztönerőket szabályozó pedagógia | 10 |
| A humanista pedagógia | 11 |
| Mi a nevelés? | 14 |
| Mechanikus emberkép és pedagógia | 15 |
| Biológiai emberkép és pedagógia | 17 |
| Humanista emberkép és pedagógia | 18 |
| Humanizmus a pedagógiában | 28 |
| Az érték pszichológiai és pedagógiai fogalma | 33 |
| Motiváció és érték | 39 |
| Humanista gondolkodás - keresztyén gondolkodás | 44 |
| Összefoglalás | 47 |
| Hol történik a nevelés? | 48 |
| Családmodellek | 49 |
| Család vagy intézmény? | 57 |
| A család=a gyermek lelki fejlődését elsődlegesen biztosító tényező | 61 |
| A házastársi szerepzavar hatása a gyermek életére | 63 |
| A férj - a feleség | 64 |
| A gyermek | 67 |
| A bibliai családmodell | 68 |
| A családi nevelés bibliai alapelvei | 69 |
| Kire irányul a nevelés? | 75 |
| Az ember testi tulajdonságai | 77 |
| Az ember szenzomotoros sajátosságai | 80 |
| Alapvető emberi szükségletek | 84 |
| Kicsoda a gyermek? | 89 |
| Hogyan történik a nevelés? | 94 |
| Elfogadás | 94 |
| Empátia | 95 |
| Kongruens személyiség | 95 |
| Kifejező képesség | 96 |
| A környezeti attitüd hatása a személyiségre | 98 |
| Mire való a korlát? | 102 |
| A büntetés és a fegyelmezés nem ugyanaz! | 104 |
| A fegyelmezési módszer kiválasztása | 108 |
| "Fegyelmezéssel és bíztatással" | 109 |
| Epilógus | 111 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom | 113 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.