kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Lampel Róbert (Wodianer F.) |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 250 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Pedagogiai kalauz | |
| Előszó | |
| A tanító | 3 |
| A tanítói pálya | 5 |
| A tanitó helyzete a társadalomban | 5 |
| A tanitó jelleme | 6 |
| A tanitó felelőssége | 6 |
| Rendre szoktatás | 6 |
| Későnjárás | 7 |
| Testtartás | 8 |
| Mulasztási napló. Iskolakerülők | 8 |
| Tananyag-bejegyzés | 8 |
| Tananyagkönyvminta | 9 |
| Jelentések | 9 |
| A tankönyvek és tanszerek helye | 9 |
| Jeladás | 10 |
| Osztályozás | 11 |
| Büntetésnemek | 10 |
| Megszégyenítés | 11 |
| A sarokba állitás | 12 |
| Bezárás | 12 |
| Büntetési feladat | 12 |
| Testi fenyités | 13 |
| Az igazgató | 14 |
| Az igazgatót jellemző tulajdonságok | 14 |
| A kollegákkal való érintkezés módja | 14 |
| Az igazgató feladata | 14 |
| Hospitálás | 14 |
| A hosp. eredménye és a tananyagkönyvek láttamozása | 15 |
| A konferenciák | 15 |
| Módszeres konferenciák | 15 |
| Metodikai és didaktikai előadások | 16 |
| Tanulók előmenetele. Magaviselet. Osztályismétlés | 16 |
| A tanitás technikájáról és módjáról | 17 |
| Közös tanitás | 17 |
| A tanuló helye a tanitás közben | 17 |
| Kérdezési mód | 17 |
| A tanitási czél kijelölése | 18 |
| Appercepcio | 18 |
| A tanitási fokozatok | 19 |
| A tanítás külső formája | 19 |
| Értelmes és gépies emlékezés | 20 |
| Házi feladat | 20 |
| Ismétlés | 21 |
| A tantárgyak kölcsönös vonatkozása | 21 |
| A tantárgyak kölcs. vonatk. a gimn. Utasitásokban | 21 |
| A koncentráció a népiskolában | 23 |
| A tanitás központja | 23 |
| A tantárgyak tanitásának módjáról | 24 |
| Hit és erkölcstan | 24 |
| Bibliai szemléltető képek | 24 |
| Magyar nyelv | 25 |
| Olvasás | 25 |
| A m. nyelvi oktatás hármas feladata | 25 |
| Irva.olvasás | 25 |
| Gépies- és értelmes olvasás | 25 |
| Az olvasmány tárgyalása | 26 |
| Az olv. tárgyalásának módja | 27 |
| Nyelvi és tárgyi fejtegetés | 27 |
| Minta az olv. tárgyalására | 28 |
| A tartalom elmondása | 29 |
| Az olv. formája | 30 |
| A költemények elemzése | 30 |
| Nyelvtan | 31 |
| A régi népisk. tanitásáról a kezdő fokon | 31 |
| A nyelvtan tanitása a népiskolában | 31 |
| Példamondatok kikeresése | 32 |
| Mondatelemző kérdések begyakorlása | 32 |
| Példa a mondatelemző kérdések begyakorlására | 33 |
| Összefoglalás | 35 |
| Az összetett mondatok. Fő- és mellékmondat | 36 |
| Írásbeli gyakorlatok és dolgozatjavitás | 36 |
| Házi irásbeli feladat | 36 |
| A régi népisk. tanterv az irás és fogalmazás tanitásáról | 37 |
| Helyesirás | 37 |
| Gyakorlatjavitás | 38 |
| Vizsga.irkák | 39 |
| Számtan | 39 |
| Cél | 39 |
| Módszer | 39 |
| Tanitási fokozatok | 40 |
| A 11. megismertetése | 40 |
| A számtan tanitása a középis. tantervben és Utasitásokban | 41 |
| A népiskolai számtantanitás anyaga összevetve a középiskola első osztályának anyagával | 42 |
| Mértan | 43 |
| Beszéd- és ért. gyak. | 43 |
| A régi népisk. tant. a b. és ért. gyak. tananyagáról | 43 |
| A b. és ért. gyak. eddig divó módszere | 43 |
| A tanitás anyaga és módja | 44 |
| Történeti tárgyak | 46 |
| Földrajz | 46 |
| A haza megismertetése | 46 |
| A földr. tanitás eredménye | 47 |
| A gimn. Utas. a földrajz tanitásáról | 48 |
| A népisk. földrajzi tanitás | 48 |
| A földabrosz ismertetése | 48 |
| Kirándulások. Térképrajzok. Összefogalalások | 49 |
| Történelem | 49 |
| Cél | 49 |
| Tananyag | 50 |
| Tört. olvasmányok | 50 |
| Tört. költemények | 51 |
| Polg. jogok és kötelességek | 51 |
| Térkép és szemláltető képek | 51 |
| Természettudományi tárgyak | 51 |
| Természetrajz. Természettan | 51 |
| Cél | 52 |
| Módszer (I. Növénytan) | 52 |
| Kirándulás | 52 |
| II. Állattan | 52 |
| Természetrajzi elbeszélések | 53 |
| III. Ásványtan | 53 |
| IV. Természettan | 53 |
| A középis. Utas. a természettan tanitásáról | 54 |
| Művészet tárgyak | 54 |
| Ének. Rajz | 54 |
| Cél | 54 |
| Az ének kapcsoaltban a többi tantárgyakkal | 55 |
| Történelmi tárgyu dalok sorozata | 55 |
| Rajz | 55 |
| Nagy-Britannia közoktatás-ügye | |
| Előszó | 3 |
| Általános tájékoztató | 5 |
| I. Népnevelés | |
| Anglia és Wales | |
| Az állam és nevelés az első államsegély idejéig | 10 |
| Az államsegély rendszere a régibb szabályzat alapján | 16 |
| Az 1858-iki bizottság és az átvizsgált Rendelettár (Code) | 25 |
| Haladás az átvizsgált Rendelettár alatt | 25 |
| Az 1870-iki törvény | 28 |
| Haladás az 1870-iki törvény alatt, az 1876 és 1880-iki póttörvények | 35 |
| A nemzeti nevelés 1882-től 1896-ig | 39 |
| Ujabb fejlemények | 44 |
| A növendék. tanító rendszer reformja | 46 |
| A tanítói nyugdíj-törvény | 57 |
| A jelenlegi állapotok. Hiányok | 62 |
| Néhány vonás az angol iskolák beléletéből | 67 |
| Skótország | |
| A legrégibb időktől 1872-ig | 71 |
| Az 1872-iki törvény | 73 |
| Későbbi törvényhozói intézkedések | 76 |
| Haladás 1883 óta | 77 |
| Eredmények | 79 |
| Irhon | |
| A legrégibb időtől 1868-ig | 81 |
| 1868-tól 1898-ig | 55 |
| II. Középiskolai nevelésügy | |
| Angila | 89 |
| Wales | 95 |
| Skótország | 96 |
| Irhon | 97 |
| III. Egyetemek | |
| Angila | 100 |
| Wales | 106 |
| Skótország | 106 |
| Irhon | 108 |
| A szoczialismus ismertetése | |
| Előszó | 3 |
| Szoczialis bajok a multban | 5 |
| A szoczialismus terjedése | 32 |
| A szoczialismus törekvései | 59 |
| Függelék | 77 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.