| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 342 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-18-0338-4 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52832. |
| Bevezető | 5 |
| Az iskola és a társadalom (Zrinszky László) | 7 |
| Az iskola közvetlen környezete (Tánczos Gábor) | 31 |
| Az iskola települési környezete | 35 |
| Az iskola közvetlen társadalmi környezete | 40 |
| A nevelési-oktatási folyamat célrendszere és tervezése (Ballér Endre) | 49 |
| A nevelési-oktatási folyamat célrendszere | 51 |
| A nevelési-oktatási folyamat tervezése a pedagógiai gyakorlatban | 69 |
| Az iskola mint nevelő közösség (Lendvayné Aba Ildikó) | 79 |
| A nevelő közösség struktúrája | 82 |
| A közösség fejlődésének folyamata | 87 |
| A közösség fejlődésének mutatói | 90 |
| A személyiségfejlődés törvényszerűségei és szakaszai (Blumenfeld Gyuláné, G. Cseres Judit) | 95 |
| Személyiség és személyiségszemlélet az új dokumentumokban | 97 |
| Fejlődési sajátosságok és szakaszok | 112 |
| A tanulói személyiség fejlődésének megismerése, nyomon követése | 141 |
| A tanítási-tanulási folyamat (Báthory Zoltán, Gyaraki F. Frigyes, Takács Etel) | 151 |
| A tanítás és a tanulás pedagógiai alapelvei | 154 |
| Az iskola szervezetének és működésének szintjei | 162 |
| Tervszerűség és tervezés | 169 |
| A tanulás irányítása a tanítási órán | 184 |
| Taneszközök | 192 |
| Tanítási-tanulási stratégiák | 198 |
| A tanórán kívüli nevelés szerepe a nevelési folyamatban (Gál Erzsébet, Majzik Lászlóné) | 215 |
| A tanórán kívüli tevékenységrendszer | 220 |
| A tanórán kívüli nevelés megszervezésének, a tevékenységrendszer kiépítésének szempontjai | 241 |
| A nevelési tényezők együttműködése a tanórán kívüli nevelés megszervezésében | 254 |
| Ellenőrzés és értékelés (Bakonyi Pál) | 259 |
| A tanulási eredmények mérésének néhány elvi és gyakorlati kérdése (Kádárné Fülöp Judit) | 287 |
| A tanulási eredményvizsgálatok viszonyítási alapjai | 289 |
| Vizsgálati helyzetek a tanulás szabályozásában | 290 |
| Az eredménymérés általános pedagógiai elvei | 295 |
| Objektív feladatok írásának és szerkesztésének gyakorlati kérdései | 300 |
| Feladatlap-szerkesztés | 311 |
| Feladatlap-értékelés | 316 |
| Az iskolai könyvtárak részére ajánlott könyvek jegyzéke | 322 |
| Tárgymutató (szerkesztette: Bánhidy László) | 325 |