A korszerűsítés útján | |
Kornidesz Mihály: Iskoláink folyamatos korszerűsítésének célja a személyiségfejlesztés | 7 |
Sorsdöntő lehet az iskola (Császtvay István beszélgetése Hanga Máriával) | 19 |
A magyar közoktatás jelene és jövője (Gábor István beszélgetése Szabolcsi Miklós akadémikussal) | 23 |
Az oktatáspolitikai döntésekhez szükség van a nagy társadalmi folyamatok jobb ismeretére (Tóth László interjúja Gazsó Ferenccel) | 27 |
Dinamikus stabilitásra van szükség az iskolában (Sarkadi László beszélgetése Pataki Ferenccel) | 34 |
Programunk a hagyományt és az időszerűséget egyesíti (Tóth László beszélgetése Horváth Mártonnal) | 48 |
A pedagógia válságtünetei és a megoldáskeresés útjai (Rét Rózsa interjúja Mihály Ottóval) | 58 |
Csoma Gyula: A tananyag bűvöletében | 67 |
Kronstein Gábor: Mit ér a tudomány, ha pedagógia? | 87 |
Földes Éva: Oktatásügyünk válsága és a neveléstudomány | 91 |
A pedagógia és a pszichológia önvizsgálata - viták 1981/82 | |
Gondolatok a pedagógiai kutatásról (A Pedagógiai Szemle vitája | 101 |
Nagy József: A pedagógiai kutatás helyzete és perspektívái (Vitaindító) | 101 |
Inkei Péter: A kutatás új stratégiájának igénye a pedagógiában | 117 |
Vastagh Zoltán: Kutató-fejlesztő munka az iskolában | 123 |
Zrinszky László: A neveléstudomány önvizsgálatához | 130 |
Falus Iván: A pedagógia rangja és színvonala | 144 |
Hunyady Györgyné: A pedagógia a társadalomtudományok körében | 154 |
Gáspár László: Hol tarta a magyar neveléstudomány? | 162 |
Salamon Zoltán: A neveléstudományi kutatások továbbfejlesztése | 170 |
Köpeczi Béla: Néhány gondolat a pedagógiai kutatásról | 175 |
A vita további cikkeiből (Báthory Zoltán, Orosz Sándor, Galicza János hozzászólásából) | 175 |
A pszichológia önvizsgálódásának vitacikkei - különböző folyóiratokból | 187 |
Garai László: Patthelyzetben (Jegyzetek a magyar pszichológia helyzetéről) | 187 |
Mérei Ferenc: A bujdosú emberismeret | 196 |
Buda Béla: Másra van szükség, mint amit a pedagógusképzés eddig eladott | 202 |
Montágh Imre: A pedagógusszemélyiség | 205 |
Hűvös Éva: Amiben előrelépett a pszichológia | 208 |
Hegedüs T. András: Önismeret és önkínzás: a pszichológia "válsága" | 211 |
Részletek az Alföld vitájából (Varga Csaba, Miksa Lajos, Koós Ferenc, Mátrai István és D. Rácz István írásából) | 218 |
Kronstein Gábor: Kié az iskola? | 237 |
A Mozgó Világ vitájából | 243 |
Andor Mihály: Vitazáró helyett | 243 |
Információk más vitákról (A pedagógusok terheinek csökkentésésről. A Tanító vitája. A Magyar Nemzeti vitacikkei) | 256 |
Többféléről | |
Száraz György: Történelmünk birtokbavétele | 261 |
Ján László: A versenyló halála (II. rész) | 276 |
Ján László: Kultúrpolitika és ifjúságvédelem | 287 |
Csontos Tibor: Felborult értékrend? | 292 |
Varga Domonkos: Ne hallgass anyádra! | 296 |
Szényi Gábor: Az egység kétsége | 299 |
Csulák Mihály: Módszer és egyéniség | 303 |
"Nem törtem össze, csak elfogyott a lélegzetem." (Csontos Magda interjúja Gáspár Lászlóval - a szentlőrinci nevelési kísérletről) | 309 |
Válogatott bibliográfia | 321 |