A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai műhely

Beszélgetések/In honorem Vastagh Zoltán

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Mit is jelent számomra a pedagógia szak? Egy éve végeztem, s ma már egyre inkább érzem, hogy nagyon sokat. Hogy más emberré formált-e, nem tudom, csak azt, hogy más pedagógussá. A sokoldalú képzés révén megtanított tájékozódni a pedagógiában és a vonatkozó segédtudományokban, eligazodni a hazai és külföldi oktatás történetében, intézményi összefüggéseiben, az egyre változó oktatáspolitikai környezetben. Olyan rendszerszemléletet adott, melynek segítségével képessé tett az egyes problémák szélesebb kontextusban történő szemlélésére, vizsgálatára.
Önállóbb, nyitottabb és igényesebb lettem. „Másként" gondolkodom, pedagógiai elveim vannak. Ez saját munkám és törekvéseim szempontjából hasznos, mert én már tudom, hogy ebben a „szakmában" is időről időre meg kell újulni. Ugyanakkor munkatársaimmal való kapcsolataimban a legtöbb súrlódást is éppen ez okozza. Számukra nehezen érthető és értelmezhető ez a „másság". Sokat vitatkozunk, amit én pozitívumként könyvelek el, hiszen így legalább... Tovább

Fülszöveg

„Mit is jelent számomra a pedagógia szak? Egy éve végeztem, s ma már egyre inkább érzem, hogy nagyon sokat. Hogy más emberré formált-e, nem tudom, csak azt, hogy más pedagógussá. A sokoldalú képzés révén megtanított tájékozódni a pedagógiában és a vonatkozó segédtudományokban, eligazodni a hazai és külföldi oktatás történetében, intézményi összefüggéseiben, az egyre változó oktatáspolitikai környezetben. Olyan rendszerszemléletet adott, melynek segítségével képessé tett az egyes problémák szélesebb kontextusban történő szemlélésére, vizsgálatára.
Önállóbb, nyitottabb és igényesebb lettem. „Másként" gondolkodom, pedagógiai elveim vannak. Ez saját munkám és törekvéseim szempontjából hasznos, mert én már tudom, hogy ebben a „szakmában" is időről időre meg kell újulni. Ugyanakkor munkatársaimmal való kapcsolataimban a legtöbb súrlódást is éppen ez okozza. Számukra nehezen érthető és értelmezhető ez a „másság". Sokat vitatkozunk, amit én pozitívumként könyvelek el, hiszen így legalább szóba kerülnek bizonyos témák és problémák. Kollégáim nehezen meggyőzhetők, de nem hibáztatom őket. Nem tanultak a pedagógia szakon. Hiszem, hogy a nyertes mégis én vagyok." (Sz. S. M.) Vissza

Tartalom

Előszó (Boreczky Ágnes:) 5
DOMJÁN LÁSZLÓ:
A tanulás sikerességét befolyásoló jelenségek az osztályteremben 13
SZOMMERNÉ SIMON MÁRIA:
Tudatos és látens tanári stratégiák a tanulók
szociokulturális különbségeinek kezelésében 19
EGYEDNÉ LACZKÓ JUDIT:
Az óvoda szerepe a családi szubkultúra különbségeinek nivellálásában 27
HEGEDŰS JOLÁN:
Családi konfliktusok megjelenése az óvodások viselkedésében, rajzaiban 35
BREDÁCS ALICE:
A középfokú képző- és iparművészeti képzés
néhány nevelésszociológiai problémája 41
ORBÁN JÓZSEFNÉ:
Az együttműködésre alapozott tanulás és nevelés jelentősége 49
KÖCSÉNÉ SZABÓ ILDIKÓ:
Tanárokat képez-e a tanárképző főiskola? 57
KOZMÁNÉ KOVÁSZNAI MÁRIA:
Változik-e a pedagógus a Gordon-tréning hatására? 65
HARTL ÉVA:
Pedagógusjelöltek egészségértékének vizsgálata 69
SIMONFALVINÉ ILLÉS GABRIELLA:
Tanárok lelki egészsége egy falusi kisiskolában 75
FERENCINÉ IVICZ ILONA:
Pécs közoktatási feladatai 83
PODRÁCZKY JUDIT:
Az óvodával szembeni társadalmi igények,
elvárások alakulása Magyarországon a 19. században 93
BERTA ZITA:
A nevelés tartalmának változása 99
ORGOVÁNYI ANIKÓ:
A természetpedagógia mint a 21. század nevelésfilozófiai irányzata 109
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv