1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai olvasókönyv

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szöveggyűjteményünk bizonyos értelemben folytatása az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban folyó neveléstörténeti forrásfeltáró tevékenységnek: a neveléstörténeti bibiográfiák,... Tovább

Előszó

Szöveggyűjteményünk bizonyos értelemben folytatása az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban folyó neveléstörténeti forrásfeltáró tevékenységnek: a neveléstörténeti bibiográfiák, forráskiadványok, tanulmánykötetek és reprintek sorozatának. Közvetlen előzményét az a három gyűjteményes kötet jelentette, amelyeket "Elfelejtett, mellőzött források" címen 1990/91-ben adtunk közre. Olyan munkákról volt szó, amelyek történeti forrásértékükön túlmenően ma is érvényes, haszonnal forgatható és értékes olvasmányok. Az elmúlt évtizedekben ugyanis folyamatok szakadtak meg, értékek merültek feledésbe. A politika és a tudományos taktika egyaránt szelektált. Hivatalos emlékezetünk a pedagógiában is főképpen a "haladó hagyományokra" korlátozódott. Így duzzadt hatalmassá és csaknem áttekinthetetlenné az elfelejtett és mellőzött pedagógiai írások tömkelege. Közöttük tallózva azonban rá kellett döbbennünk arra, hogy mindez nem csupán poros, unalmas (nevelés)történelem, hanem élő, időszerű, izgalmas (nevelés)tudomány. Vissza

Tartalom

Előszó (Kelemen Elemér)3
A neveléstudomány helye, szerepe a tudományok rendszerében
Kármán Mór: A pedagógia helye a tudományok sorában9
Fináczy Ernő: A nevelés tudománya15
Weszely Ödön: A pedagógia helye a tudományok rendszerében21
Imre Sándor: Pedagógia és politika26
Imre Sándor: A neveléstudomány magyar feladatai34
A nevelés fogalma, célja és feladatai
Waldapfel János: A nevelés fogalma, joga és kötelessége, tartalma, célja, nehézségei45
Fináczy Ernő: A nevelés célja51
Weszely Ödön: A nevelés célja57
Imre Sándor: A nevelés célja és feladatai64
Weszely Ödön: A nevelő hatás elmélete76
Barankay Lajos: Nemzeti értékeink tudatosítása a nevelésben86
A nevelés gyakorlata és módszerei
Imre Sándor: A nevelés alakjai97
Várkonyi Hildebrand: A gyermeki személyiség megismerése102
Várkonyi Hildebrand: Az érzelmek nevelése107
Baranyai Erzsébet: A kedélyre való hatás a cselekvés iskolájában111
Vértes O. József: Miliő és gyermeki lélek115
Weszely Ödön: Az esztétikai nevelés132
Imre Sándor: Az egészséges életre való nevelés (testnevelés)137
Darányi Gyula: Általános iskolaegészségtan143
Imre Sándor: Nyugtalan idő, nyugodt nevelés152
A pedagógus
Waldapfel János: Tanár és tudós159
Bognár Cecil: Tanártípusok163
Várkonyi Hildebrand: A nevelő ethosza és lélektana170
Imre Sándor: Az iskolai nevelő182
Belohorszky Ferenc: Az osztályfőnök191
Weszely Ödön: Az egyéniség200
Modern pedagógiai irányzatok, útkeresések
Fináczy Ernő: Újabb pedagógiai törekvések213
Ozorai Frigyes: Modern pedagógiai irányok, törekvések218
Kenyeres Elemér: Az új iskola és pedagógiája227
Garai József: Az új iskolák összehasonlítása237
A Ma iskolája (A munkaiskola)245
Kratofil Dezső: A cselekvő iskola néhány gyakorlati problémája256
Utószó: a válogatásról, a szerzőkről264
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai olvasókönyv Pedagógiai olvasókönyv

A borító foltos.

Állapot:
1.980 Ft
1.380 ,-Ft 30
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Pedagógiai olvasókönyv Pedagógiai olvasókönyv

A gerinc sérült.

Állapot:
1.980 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba
konyv