| A pedagógiai pszichológia tárgya, módszerei, a tudomány rendszere, törvényszerűségei (S. Dr. Gergencsik Eszter) | |
| A pedagógiai pszichológia tárgya | 3 |
| A tudomány rendszere | 6 |
| A személyiségfejlesztés törvényszerűségei | 7 |
| A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei | 11 |
| A tanulói személyiség fejlesztésének pszichológiai problémái (P. Dr. Balogh Katalin) | |
| A fejleszthetőség, a hatáskeltés és alkalmazás problémái | 17 |
| Az életkori sajátosságok szerepe a személyiség fejlesztésében | 20 |
| A tanulói személyiség egyéni sajátosságai | 22 |
| A személyiség tanulmányozásának programja, módszerei, a pedagógiai pszichológiai jellemzés | 24 |
| A pedagógus személyi hatásának elemzése (P. Dr. Balogh Katalin) | |
| A pedagógus mint "magatartási modell" | 31 |
| A pedagógus mint "struktúra-szervező, írányító" személy | 32 |
| A pedagógusi hivatás betöltéséhez kívánatos személyiségjegyek | 35 |
| A személyi hatás elemzésének kísérleti eredményei | 37 |
| A tanulói közösségek pedagógiai pszichológiai elemzése | |
| A kiscsoportkutatás pedagógiai konklúziói | 41 |
| Csoport és közösség párhuzama | 45 |
| Az egyén és közösség kapcsolatának pszichológiai elemzése | 45 |
| Az iskolai gyermek-közösségek sajátosságai | 48 |
| A közösséggé érés fejlődési fázisainak főbb problémái | 50 |
| A nevelési folyamat pszichológiai elemzése | 54 |
| A nevelési folyamat pszichológiai elemzése (S. Dr. Gerengecsik Eszter) | |
| A nevelési folyamat értelmezése | 57 |
| A tudatra-hatás pszichológiai problémái | 58 |
| A magatartás alakításának pszichológiai problémái | 66 |
| A személyiség értékmérői | 66 |
| A nevelés módszereinek pszichológiai elemzése | 72 |
| Az oktatási folyamat pedagógiai pszichológiai elemzése (P. Dr. Balogh Katalin) | |
| Az ismeretelsajátítás és alkalmazás pszichológiai problémái | 77 |
| Az elsajaátítás főbb lélektani koncepciói | 78 |
| Az információs pszichológia, a programozott oktatás | 82 |
| A struktúra elméletre épülő oktatáslélektani kísérletek | 86 |
| Az iskolai tanulás pszichológiai elemzése | 88 |
| A tanulás eredményességét meghatározó mentális tényezők | 91 |
| Az affektív tényezők szerepe (Dr. Gergencsik Eszter) | 92 |
| A tanulói teljesítmény ellenőrzésének és értékelésének pszichológiai kérdései (Dr. Balogh Katalin) | 106 |
| A pályaválasztás iskolai előkészítésének pszichológiai problémái (Dr. Gergencsik Eszter) | 115 |
| Az átlagtól eltérő tanulókkal való bánásmód pedagógiai pszichológiai problémái (S. Dr. Gergencsik Eszter) | |
| A kiemelkedő képességű tanulókkal való helyes bánásmód | 126 |
| A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal való bánásmód pszichológiai problémái | 130 |
| A nehezen nevelhető gyermekekkel való bánásmód pszichológiai problémái | 133 |