kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Comenius Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 159 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-00-2629-5 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Előszó | 5 |
| Pedagógiai rendszerek | 7 |
| A rendszer | 7 |
| A pedagógia rendszere | 10 |
| Az iskolarendszer | 14 |
| Az iskolarendszer történeti szintjei | 14 |
| Az iskolarendszer funkció szerinti tagolódása | 16 |
| A közoktatás strukturális rendszere | 17 |
| Hazai iskolarendszerek a XX. században | 19 |
| A századforduló iskolája | 19 |
| A két világháború közötti iskolarendszer | 23 |
| Az 1945. utáni iskolarendszer | 38 |
| A középiskolák strukturális változásainak hazai tendenciái | 47 |
| Szakoktatás a XX. században | 52 |
| Külföldi iskolarendszerek | 57 |
| Pedagógiai elvek | 71 |
| Oktatáspolitikai elvek | 71 |
| A művelődéshez való jog | 71 |
| Központi felelősség - helyi önállóság | 73 |
| Általános műveltség - szakműveltség | 75 |
| Vallásszabadság - világnézeti semlegesség | 78 |
| Komprehenzivitás - differenciált rendszerek | 79 |
| Az anyanyelven való tanulás joga | 80 |
| Az oktatás ingyenessége, szociális szolgáltatások | 81 |
| Az iskola autonómiája | 83 |
| Az iskola és az állam kapcsolata | 83 |
| A tanterv | 84 |
| Intézményi autonómiája | 95 |
| Nevelési elvek - új iskolák a századordulón | 98 |
| Új nevelési felfogások | 99 |
| A reformpedagógia kialakulása | 100 |
| Reformpedagógiai iskolamodellek | 103 |
| Nagy László reformpedagógiai koncepciója | 107 |
| Reformpedagógiai elvek az oktatáselméletben | 112 |
| Nevelési módszerek | 116 |
| Értékek az ezredfordulón | 120 |
| A nevelés értékorientáltsága | 120 |
| Kornis Gyula kultúra-koncepciója | 124 |
| Értékelmélet és pedagógia viszonya | 128 |
| Veszely Ödön értékrendszere | 132 |
| Az ezredvég kihívásai | 134 |
| Globális problémák | 134 |
| Életmódváltás | 136 |
| Átértékelődés | 137 |
| Az értékközvetítés gyakorlati problémái | 138 |
| Az iskola kettős funkciója | 138 |
| A család szerepe a nevelésben | 143 |
| Állandó és változó értékek | 145 |
| Szokás, példa, tudatosítás | 145 |
| Állandóság és változás azértékközvetítésben | 148 |
| Egyetemes értékek | 149 |
| A pedagógus | 152 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.