A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógiai szabadság - Napjaink iskolai gyakorlata

Az 1987. július 1-én és 2-án Zánkán rendezett regionális tanácskozáson elhangzott előadások, referátumok, viták

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi három évben több regionális szakmai tanácskozást szerveztünk
megyénkben. Ilyen volt: az óvodai felügyelők, a napköziotthonos szakfelügyelők,
a szakmunkásképző intézeti szakoktatók,... Tovább

Előszó

Az utóbbi három évben több regionális szakmai tanácskozást szerveztünk
megyénkben. Ilyen volt: az óvodai felügyelők, a napköziotthonos szakfelügyelők,
a szakmunkásképző intézeti szakoktatók, valamint a tehetségvédelemmel
foglalkozó szakemberek első dunántúli pedagógiai tanácskozása. Ezek
sorában 1987. július 1-én és 2-án Zánka Úttörővárosban rendeztük meg a
Veszprém Megyei Tanács VB. Művelődési Osztályával, a Veszprémi
Akadémiai Bizottság II. sz. Társadalomtudományi Szakbizottságával együtt
nyolc megye (Baranya, Borsod A. Z., Fejér, Győr-Sopron, Pest, Somogy, Tolna
és Veszprém) pedagógusai, pedagógiai vezetői képviselőivel az „Alkotó
Pedagógusok Fórumá"-t. E tanácskozás témája: ,,A pedagógiai szabadság —
napjaink iskolai gyakorlata" volt. Megrendezésével kettős célt szolgáltunk.
Egyrészt az elmélet szakembereitől (vitaindítótól, szekcióvezetőktől) kaptunk
a gyakorlat lényeges tendenciáiból, a cselekvések összefüggéseiből kiemelhető
általánosításokat, progresszivitásra, hatékony eljárásokra késztető, ,,lázító"
gondolatokat, jól mozgatható ismereteket, másrészt neves gyakorló pedagógusok,
pedagógiai vezetők, irányítók mondták el a témával kapcsolatos eredményeket,
problémákat, a megoldásra vagy éppenséggel megerősítésre váró kérdéseket. Vissza

Tartalom

A tanácskozás résztvevői ............................................................... 6
Kapor Károly: Előszó ...................................................................... 9
Báthory Zoltán: Pedagógiai szabadság - napjaink iskolai gyakorlata .... 11

I. SZEKCIÓ:
„ISKOLAI ÖNÁLLÓSÁG - MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT"
Bernáth József: Áttekintés az I. szekció munkájáról ........................... 25
REFERÁTUMOK:
Karádi Kálmánná: Az iskolai önállóság problémái a napi gyakorlatban..... 33
Héhn Gyula: Iskolai önállóság — működési szabályzat — . . . ............... .36
Vanderer Tiborné: Működési szabályzatunk.......................................... 38
Láng Gáspár: A működési szabályzat mint az intézmény tükre.................41
Meggyes István: Működési szabályzat — az önállóság tartalma .............. 44
Varga Dezső: A folytonos változás és az állandóság dilemmáiról.............. 47
Gyergyák Gáborné: Az oktatási törvény bevezetésének tapasztalatairól.....50

II. SZEKCIÓ:
„TANÍTÁSI ÓRA - NEVELŐI SZABADSÁG"
Orosz Sándor: A pedagógus szabadsága a tanításban ............................. 57
REFERÁTUMOK:
Puskás Kálmánná: A módszerválasztás szabadsága és lehetőségei ........... 63
Milcsarek Lászlóné: Szakmai munkaközösség és önállóság....................... 67
Rácz Jenő: Az önállóság, a pedagógiai szabadság buktatói........................ 71
Kemény Géza: Új tanterv — pedagógiai szabadság (A gimnáziumi magyartanárok dilemmái) ................. 75
Orosz Sándor: Áttekintés a II. szekció munkájáról .................................. 82

III. SZEKCIÓ:
„TÁRSADALMI KÖRNYEZET - ISKOLAI NEVELÉS"
Petrikás Árpád: Pedagógiai szabadság és az iskola készültségi foka.............. 87
REFERÁTUMOK - FÓRUMBESZÉLGETÉS:
Markó Endréné: Iskola és társadalmi környezete ....................................... 91
Szabó Géza: Társadalmi elvárások — az iskola készültsége......................... 94
Komanovics Józsefné: Lakótelepi iskola és környezetének
együttműködése a művelődési igény kibontakoztatásában ........................... 97
Komanovics Józsefné ............................................................................... 101
Mészárosné Stenger Katalin ...................................................................... 102
Markó Endréné ........................................................................................103
László Árpádné........................................................................................ 103
Petrikás Árpád......................................................................................... 104
László Árpádné: Iskolai nevelés a társadalmi környezet bevonásával..............105
Szabó Géza:...........................................................................................107
Mészárosné Stenger Katalin . . . ...............................................................107
Bauer Nándorné: Negatív társadalmi hatások ............................................109
Petrikás Árpád .......................................................................................112
Szűcs Sándorné: Társadalmi környezet - nevelési lehetőség.........................113
Petrikás Árpád.........................................................................................115
László Árpádné ........................................................................................115
Bartos Csaba............................................................................................116
László Árpádné ........................................................................................116
Karaszi Mihály: Egy szakközépiskola kísérletezik .........................................118
Petrikás Árpád.........................................................................................122
Horváth Jenőné ........................................................................................123
Bartos Csaba...........................................................................................124
Mészáros György: A középiskolai kollégiumi nevelés gondjai..........................125
Zircher Ferenc...........................................................................................127
Markó Endréné ..........................................................................................128
Petrikás Árpád: Áttekintés a III. szekció munkájáról........................................130

FÜGGELÉK:
(Utólag küldött referátumok)
Bottlik István: Az alkotó pedagógus legyen az érték .............135
Kovács Géza: Önállóság és realitás.......................... 137
Stadler Jenő: A pedagógusszerep változásai.................. 140
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai szabadság - Napjaink iskolai gyakorlata Pedagógiai szabadság - Napjaink iskolai gyakorlata Pedagógiai szabadság - Napjaink iskolai gyakorlata

A gerinc kissé töredezett, a könyv megvetemedett.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv