kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 591 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-17-7368-X |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52948. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 7 |
| Előszó | 11 |
| Szívem a gyermekeké | 13 |
| "Az örömteli iskola" | 15 |
| Az iskolaigazgató | 15 |
| Az első év a gyermekek tanulmányozásának éve | 24 |
| Növendékeim szülei | 25 |
| Iskola a szabad ég alatt | 34 |
| "Álomkuckónk" | 46 |
| Az egészség forrása a természet | 51 |
| Minden gyermek művész | 56 |
| A szépség és az élet védelme | 59 |
| "Utazásaink" a munka világába | 64 |
| "A természet muzsikáját" hallgatjuk | 65 |
| Téli örömök és elfoglaltságok | 75 |
| Az első pacsirta ünnepe | 78 |
| Hogyan tanultunk írni és olvasni? | 79 |
| Emberek között élsz, gyermekem! | 88 |
| Baráti, családias közösségünk | 94 |
| "Az egészség kertjében" élünk | 96 |
| Gondolatok az első tanítási nap küszöbén | 97 |
| A gyermekévek | 101 |
| Mi az alapfokú iskola? | 101 |
| Egészség, egészség és még egyszer egészség | 104 |
| A tanulás a szellemi élet része | 113 |
| Háromszáz oldal "A természet könyvéből" | 128 |
| A dolgok világától a társadalomig. Mi honnan származik? | 143 |
| Az élő példatárból vett ezer feladat | 145 |
| Utazásaink a földgömbön | 154 |
| Mi az imperializmus? | 160 |
| A gyermeknek teljék öröme a szellemi munkában, s legyen sikerélménye a tanulásban | 163 |
| A "meseszoba" | 177 |
| A mese folytatása - a "csodálatos sziget" | 185 |
| A dal a világ szépségét tárja fel a gyermek előtt | 188 |
| A könyv helye a gyermek szellemi életében | 193 |
| Az anyanyelv szavai | 200 |
| "Szépségsarkunk" | 216 |
| Az életeszmény forrásánál | 217 |
| Gondolatok a kommunista pártról | 224 |
| Egy napig sem élhetünk az emberrel való törődés nélül | 225 |
| A munkát nemes érzések hatják át | 235 |
| Ifjú leninisták, ti vagytok hazátok leendő gazdái! | 253 |
| A gyermekek belépnek az ifjú leninisták szervezetébe | 264 |
| Harcolni és győzni - mint Lenin! | 265 |
| A "Bátrak és rettenthetetlenek" őrse | 269 |
| Búcsú a nyártól | 275 |
| Az állampolgár születése | 277 |
| Mi megy végbe a gyermekben serdülőkorban? | 279 |
| "Mintha valaki új lelket lehelt volna a fiúba..." | 279 |
| Minden a gyermekkori neveléstől függ | 284 |
| A gyermekek és a serdülők nevelésének két forrása | 293 |
| Fegyelem és önfegyelem. Felelősség a közösséggel és önmagunkkal szemben | 299 |
| Hogy az ember a többi ember szemével lássa önmagát | 299 |
| A mai ember lelkivilága és a gyermekek, valamint a serdülők nevelésének módszerei | 302 |
| A serdülőkor ellentmondásai | 317 |
| A serdülő test és pszichikai kultúrája. Az ember szinte újra születik | 335 |
| A személyiségformálódás | 335 |
| A nemi érés | 340 |
| Fiúk és lányok - férfiak és nők | 345 |
| A testkultúra | 351 |
| Táplálkozási, munka- és pihenési rend | 354 |
| Munkánk és pihenésünk a nyári szünet alatt | 357 |
| Ügyesség, rugalmasság, szép mozgás | 363 |
| Kíméljük a serdülő idegrendszerét! | 365 |
| A pszichológiai kultúra | 372 |
| A serdülő értelmi nevelése és képzése | 377 |
| A tanárok pedagógiai nézeteinek és elveinek egysége | 377 |
| A világnézet és az elvi meggyőződések | 381 |
| Hogyan irányítottuk a szellemi munkát a tanítási órákon? | 393 |
| A kéz és az értelem | 404 |
| "Az ismeretek forrásai" | 406 |
| Az értelmi nevelés két programja | 408 |
| "A gondolatok terme" | 410 |
| Az önképzés | 420 |
| A lelki értékek cseréje | 423 |
| Az emlékezet a gondolkodás és a tanulni tudás | 427 |
| Az erkölcsiség kialakulása. Az állampolgár megszületése | 431 |
| A dolgok világától az eszmék világáig | 431 |
| Lelki kultúra, erkölcsiség és ateizmus | 435 |
| Az erkölcsi szokások | 449 |
| Az eszmékből meggyőződések lesznek | 454 |
| Az ember és a közösség | 468 |
| A szerelem | 476 |
| Az úttörő- és komszomolromantika | 478 |
| Az erkölcsi szilárdság | 487 |
| Az érzelmi és az esztétikai nevelés | 495 |
| Az érzelmi és az erkölcsi nevelés egysége | 495 |
| Az érzékelés és az észlelés kultúrája | 498 |
| A szó és az ember érzelmi kultúrája | 503 |
| Az eszmék megismerése | 507 |
| A serdülő lelki életének érzelmi ösztönzői | 510 |
| A világnézeti és erkölcsi eszmék, elvek és igazságok iránti érzelmi fogékonyság | 513 |
| Az érzelmek és az állampolgári méltóság | 516 |
| Az érzelmi szituációk közös vonásai | 518 |
| A legfontosabb érzelmi szituációk | 521 |
| Az esztétikai érzelmi szituációk | 521 |
| Az esztétikai érzelmek forrásai | 529 |
| A természet és a szépség | 534 |
| A zene | 548 |
| A festészet | 551 |
| Az alkotás a lelk élet hathatós ösztönzője | 559 |
| A munka a serdülő lelki életében | 563 |
| A munka helye az egyén mindenoldalú fejlődésében | 563 |
| A munka szokássá válása | 564 |
| A munka és az intellektuális fejlődés | 565 |
| A munka társadalmi alapja | 572 |
| A munka és a szépség | 575 |
| A munka és az akarat nevelése | 576 |
| Az ifjúkor küszöbén | 577 |
| Jegyzetek | 579 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.