A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógusképzés 2005/1.

Pedagógusképzők és -Továbbképzők folyóirata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A szerző méltatja az 1997-ben megjelent képesítési követelmények jelentőségét, de egyszersmind felhívja a figyelmet azokra a változásokra, amelyek következtében új kívánalmakat kell... Tovább

Előszó

Részlet:
"A szerző méltatja az 1997-ben megjelent képesítési követelmények jelentőségét, de egyszersmind felhívja a figyelmet azokra a változásokra, amelyek következtében új kívánalmakat kell megfogalmazni egy ilyen dokumentummal szemben. Álláspontja szerint a kompetenciák és a sztenderdek segítségével megítélhető a hallgatók felkészültsége, mód nyílik a képzési rendszer strukturálására, egy korszerű pedagógusképzési szemléletmód érvényesítésére, az alap- és a bevezető (gyakornoki) képzés szerves összekapcsolására.
Több mint egy évtizede bízták meg Ballér Endrét azzal a feladattal, hogy a pedagógusképző intézmények képviselőivel együttműködve dolgozza ki a pedagógusképzés programjait meghatározó alapelveket, a képesítési követelményeket. Így fogant az úgynevezett Ballér Bizottság, s termékeny viták eredményeként 1997-ben napvilágot láttak a képesítési követelmények (a 111/1997. kormányrendelet). Ennek a rendeletnek a jelentőségét aligha lehet túlhangsúlyozni. Megfogalmazták az ország összes tanárképző intézménye - főiskolája és egyeteme - számára az egységes célokat, a rendelkezésre álló időt, a főbb tanulmányi területeket, az ellenőrzés, az értékelés módjait és formáit." Vissza

Tartalom

Tanulmányok
Falus Iván: Képesítési követelmények - kompetenciák - sztenderdek 5
Németh András: A magyar pedagógus professzió kialakulásának előtörténete - a 18. században és a 19. század első felében. 17
Bognár József - Bősze Júlia - Ulrik Tamás: A szakdolgozat készítésének
kérdései - egy empirikus vizsgálat tapasztalatai 33
Eszmecsere
Kovácsné Varga Éva: A főiskolai módszertan és az iskolai gyakorlat - avagy
mi lesz veled módszertanos? 51
MŰHELY
Révész Judit: Az ELTE Angol Tanárképző Központ tündöklése... 61
Karlovitz János Tibor: Digitális tananyagfejlesztés oktatásának gyakorlati
kérdései 73
Füvesi István: Szerepvállalás a határon túli magyar anyanyelvű tanárok továbbképzésében
Külföld 85
Birta-Székely Noémi: Szemelvények az erdélyi magyar tanárképzés múltjából és
jelenéből 93
Szemle
Nagy Márta: Jelentés a magyar közoktatásról 2003 - Ismét egy hasznos
könyv a pedagógusképzésben - 109
Iker János: A matematikai ismeretszerzés 115
Dömsödy Andrea: Pedagógiai informatika - könyvkritika pedagógiai könyvtárosi, könyvtár-pedagógusi szemszögből 119
Pedagógia-online 131
Hírek
Schiffer Csilla: Inkluzív Nevelés MA képzés európai tanterve 135
Heimann Ilona: Tehetségmentés - tehetséggondozás. Nemzetközi tudományos konferencia a Miskolci Egyetemen 141
Györgyiné Koncz Judit: Mérlegen a tanítóképzés - a VII. Tantárgy-pedagógiai Tudományos Konferencia tapasztalatai 145
Mészáros Ilona: Összefoglaló „A családpedagógia szerepe a felsőoktatásban" című szakmai tanácskozásról 151
Sántha Kálmán: Korszellem és felelősség 155
Laurenszky Ernő: Képzések és kompetenciák a gyermek- és serdülőszervezetekben 157
Beszámoló a Pedagógusképzés szerkesztőségi üléséről 161
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusképzés 2005/1.
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv