A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusképzés 2005/4.

Pedagógusképzők és -Továbbképzők folyóirata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A tanulmány áttekinti, hogy milyen új szempontokat vet fel a modern pszichológia a nevelés folyamatának értelmezéshez. Kiemeli, hogy az új mondanivaló egyik oldala az ember evolúciós,... Tovább

Előszó

Részlet:
"A tanulmány áttekinti, hogy milyen új szempontokat vet fel a modern pszichológia a nevelés folyamatának értelmezéshez. Kiemeli, hogy az új mondanivaló egyik oldala az ember evolúciós, neurobiológiai és kulturális értelmezéséinek egymáshoz kapcsolása. Kitüntetett ezek közül a tanítás, mint biológiai folyamat értelmezése, a kritikus periódusok új felfogása és a horizontális átadás jelentőségének kiemelése.
Három nevelési kép és lélektani szövetségeseik: tudás, emberi természet, szocializáció
Régóta tudjuk, hogy az európai típusú művelődés eszményképében egymással versengő felfogások élnek a következő nemzedékek helyes neveléséről. Ezeket újabban Kieran Egan (1997) rendszerezte egymás mellé téve a filozófiai hagyományokat és a nevelési eszményeket.
A tudás elvű, platóni felfogás
Kiindulópontja, hogy egy kánonban lefektetett tudásrendszernek kell kialakulni az ifjúságban. Normatív felfogás, ugyanakkor mind a klasszikus, mind a mai innátista formáiban úgy vélik, hogy a kánon keretei voltaképpen bennünk szunnyadnak. Éppen ezért alapvető dilemmája is e megközelítésnek, hogy mint konzervatív, zárt tudásfelfogás a'z egyedi, epizodikus tudásfoszlányokat illetően a létező tudások elsajátítása, az indoktrináció mellett kötelezi el magát, ugyanakkor a struktúrákat illetően már a platóni dialógusoktól kezdve a felfedezés bábájaként is elképzeli saját feladatát. Vagyis indoktrináció a tartalmakban, eleve adott struktúra a szerkezetben." Vissza

Tartalom

Tanulmányok
Pléh Csaba: Nevelés, gondolat, lélektan 5
Nagy Mária: Pedagógusok a továbbképzésről 15
Szekszárdi Júlia - Horváth H. Attila - Simonfalvi Ildikó: Hogyan döntenek
a serdülők erkölcsi problémahelyzetekben? Egy kutatás tapasztalataiból 37
Eszmecsere
Tóth László: A kompetencia-alapú pedagógusképzésről 59
Műhely
H. Nagy Anna - M. Nádasi Mária: Oktató a pedagógus szakvizsgára előkészítő képzésről 75
Gál László - Némethné Tóth Orsolya - H. Ekler Judit: Együttműködés a tanító- és a testnevelő tanárképzésben a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskolán 87
Külföld
Bikics Gabriella: Régi királyi székhelyek - modern városok. Nemzetközi tanártovábbképzés Németországban 97
Szemle
Radnóti Katalin: Széljegyzetek egy könyv margójára 111
Tóth Éva: Nyelvpedagógia az ezredfordulón 129
HÍREK
Falus Iván: Sztenderdek tanárok és tanárképzők számára 143
Buda András: Interdiszciplináris pedagógia és ... 147
Szarka Júlia - Hegedűs Gábor: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága
Szakmódszertani Albizottságának (majd') ötéves tevékenységéről 151
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusképzés 2005/4. Pedagógusképzés 2005/4. Pedagógusképzés 2005/4.

A borító enyhén foltos.

Állapot:
940 Ft
350,-Ft 50 25
4 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv