1.035.019

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusok a pályán

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-716-8
Megjegyzés: További szerzők a tartalomjegyzékben. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


ELŐSZÓ
Az elmúlt időszakban három nagy, kiemelt fejlesztési projekt is fokozott figyelemmel fordult a pedagógusszakma, a pedagógus hivatás megerősítése felé. A 27. századi közoktatás... Tovább

Előszó


ELŐSZÓ
Az elmúlt időszakban három nagy, kiemelt fejlesztési projekt is fokozott figyelemmel fordult a pedagógusszakma, a pedagógus hivatás megerősítése felé. A 27. századi közoktatás -fejlesztés, koordináció összefoglaló címmel Indított kiemelt fejlesztési projekt (TÁMOP 3.1.1-08/01)' fő célkitűzése az volt, hogy kutatási és fejlesztési tevékenységével, támogató eszközrendszerével, szolgáltatásaival és fejlesztéskoordináló munkájával hozzájáruljon az oktatás eredményességének és hatékonyságának javulásához. Az oktatás minőségét és eredményességét leginkább a pedagógusmunka minősége befolyásolja, így a fejlesztési projektben jelentős helyet foglaltak el a pedagógusképzéssel és -továbbképzéssel, a pályára kerülés és a pályán maradás kérdéseivel, valamint a pálya műveléséhez szükséges kompetenciákkal foglalkozó kutatások és elemzések.
A Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) támogatására kiírt projekt (TÁMOP 3.1.5-09/A/1 f direkt módon a pedagógusok szakmai továbbfejlesztésére Irányult. A projekt keretében oktatási-nevelési intézmények pályázhattak arra, hogy kollégáik olyan, a felsőoktatás berkeiben zajló szakmai, szakértői területekre felkészítő képzéseken vegyenek részt, amelyek a fejlesztések implementációs folyamatait támogatják, illetve a már módosított pedagógiai programok hatékony, minőségi megvalósítását garantálják.
A Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása (TÁMOP 4.1.2-08/1/B)3 című pályázatok célcsoportjai a pedagógusképző felsőoktatási intézmények voltak. A sikeres pályázóknak hat célfeladatot kötelező jelleggel kellett megvalósítaniuk. Ezek az alábblak voltak: a) a pedagógusképző intézmények regionális szolgáltató- és kutatóközpontjainak kialakítása; b) a regionális szolgáltató- és kutatóközponthoz kapcsolódó hálózati együttműködés kialakítása; c) részvétel a pedagógusképző intézmények regionális központjai közötti országos szolgáltató- és kutatóhálózat létrehozásában; d) együttműködés a gyakorlatra jelentkező hallgatók és a közoktatási gyakorlóhelyek párosítására, elosztására alkalmas adatbázisok és informatikai alkalmazások fejlesztésében; e) együttműködés a közoktatási
1 http://www.nfu.hu/content/1355
2 http://www.nfu.hu/content/3882
3 http://www.nfu.hu/tamop_412 Vissza

Fülszöveg


Az elmúlt időszakban több európai uniós program is foglalkozott a pedagógus hivatás különböző aspektusaival. E kötet a pedagógusszakma megerősítéséhez közvetlenül, ám egymáshoz csak közvetett módon kapcsolódó kiemelt projektek főbb érintkezési pontjait mutatja be, reményei szerint hozzájárulva ahhoz, hogy e fejlesztések egymást erősítő, egységes rendszerré álljanak össze. Elsőként a pedagógusképzéssel, -továbbképzéssel, a tanári munka értékelésével kapcsolatos hazai és nemzetközi kutatási tanulságokat ösz-szegzi, elénk tárva a pedagógus munka minőségét lényegesen befolyásoló tényezőkhöz kapcsolódó elméleti alapvetéseket is. Kitüntetett figyelmet fordít A 21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció program során keletkezett, egymást erősítő vagy polemizáló tapasztalatokra. Elemzi a pedagógus-továbbképzésre szintén uniós forrásokra pályázott iskolák adatait, beszámolva a kezdeti tanulságokról, majd összegzi azon felsőoktatási intézmények alkotta hálózatok tevékenységét, amelyek... Tovább

Fülszöveg


Az elmúlt időszakban több európai uniós program is foglalkozott a pedagógus hivatás különböző aspektusaival. E kötet a pedagógusszakma megerősítéséhez közvetlenül, ám egymáshoz csak közvetett módon kapcsolódó kiemelt projektek főbb érintkezési pontjait mutatja be, reményei szerint hozzájárulva ahhoz, hogy e fejlesztések egymást erősítő, egységes rendszerré álljanak össze. Elsőként a pedagógusképzéssel, -továbbképzéssel, a tanári munka értékelésével kapcsolatos hazai és nemzetközi kutatási tanulságokat ösz-szegzi, elénk tárva a pedagógus munka minőségét lényegesen befolyásoló tényezőkhöz kapcsolódó elméleti alapvetéseket is. Kitüntetett figyelmet fordít A 21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció program során keletkezett, egymást erősítő vagy polemizáló tapasztalatokra. Elemzi a pedagógus-továbbképzésre szintén uniós forrásokra pályázott iskolák adatait, beszámolva a kezdeti tanulságokról, majd összegzi azon felsőoktatási intézmények alkotta hálózatok tevékenységét, amelyek ugyancsak a TÁMOP keretei között jöttek létre. A zárótanulmány a pedagóguskompetenciák kutatására és részletes kidolgozására vállalkozó pécsi és egri szakmai műhely eredményeit mutatja be, felvillantva a kilencvenes évekbeli alapvetéseket is. Vissza

Tartalom


TARTALOM
Előszó 7
Sági Matild - Eresei Kálmán
A tanári munka minőségét befolyásoló tényezők 9
1. A pedagógus hivatás jelentősége a minőségi oktatásban 9
2. A tanári munka minőségét befolyásoló tényezők 10
2.1. A tanári kompetenciák 11
2.2. Pedagógusképzés 12
2.3. Pályára állás 15
2.4. Pályán maradás 17
2.5. Értékelés és minőségbiztosítás 18
2.6. Továbbképzés, szakmai továbbfejlődés 20
2.7. Az iskolavezetés jelentősége 23
3. Összegző gondolatok 24
Irodalom 25
Derényi András
A peáagógusok felsőoktatásban folyó szakmai
továbbképzése 31
Egy pályázati program első tapasztalatai
1. A felsőoktatás szerepének változása a pedagógusok szakmai fejlődésének támogatásában 32
2. A pedagógusképzéseket támogató konstrukció céljai, eszközei 33
3. A továbbképzési program megvalósításának előzetes mutatói 37
4. A továbbképzést támogató program előzetes tanulságai, várható hatásai 44
Irodalom 46
Huszár Zsuzsanna
Pedagógusképzést segítő hálózatok és szerepük a pedagógiai munka fejlesztésében 49
1. Régiós együttműködések a pedagógusképzés támogatása terén -
a hálózati együttműködés néhány területe és formája 50
2. A regionális központok hálózatának fejlesztési javaslatai, közös törekvései 52
3. A pedagógusképzést támogató regionális szolgáltató- és kutatóhálózatok lehetséges szerepei a tanári munka minőségének javításában 53
3.1. A pályakezdés folyamatának szakmai segítése, az átmenetek támogatása 54
3.2. Közreműködés a pályaalkalmasság megítélésében 55
3.3. A pályaválasztás motívumainak megismerése, a motiváció megerősítése 56
3.4. A tartalomfejlesztési eredmények a képzési tartalmakban - a tanulmányok támogatása elektronikusan elérhető és digitális tananyagokkal 56
3.5. Az e-tanulás feltételrendszerének és gyakorlatának javítása 57
Összegzés 59
Irodalom 59
Kocsis Mihály - Mrázik Julianna - Imre Anna
Megközelítési módok a tanári kompetenciák leírásához 6i
Bevezetés 61
1. A professziógram kidolgozásának koncepcionális keretei 63
1.1. A pedagóguskompetenciák, -szerepek és a tevékenységek szintjei
az elemzett professziógramokban 63
1.2. A professziógramok korrekciós irányai 69
2. A pedagógusok szakmai fejlődésének sztenderdjei 69
2.1. A pedagóguskompetenciák dimenziói 70
2.2. A pedagógus szakmai fejlődés szintjei 71
2.3. A tanári teljesítménysztenderdek lehetséges indikátorai 73
3. A fejlesztési utak lehetséges konvergenciája 73
Irodalom 75
Függelék 77-83
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv