1.115.121

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Pedagógusok arcképcsarnoka 2013

Szerkesztő
Lektor
Debrecen
Kiadó: Karácsony Sándor Pedagógiai Egyesület
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 447 oldal
Sorozatcím: Pedagógusok arcképcsarnoka
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrált. További kapcsolódó személyek a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg




CSERMELY PÉTER
MILYEN A JÓ TANÁR?
CÍMŰ ÍRÁSÁNAK RÖVIDÍTETT, SZERKESZTETT VÁLTOZATA
A jó tanár egy egész életen át ható példát ad, egy olyan új világot nyit meg emberségben és tudásban, amelyet a diák soha nem felejt el. De milyen is a jó tanár? A jó tanár már elfogadta saját magát. Ismeri és elfogadja a hibáit és korlátait. Emiatt alázatos. Tudja, hogy mit ér, és emiatt hiteles. A jó tanámak a saját magát elfogadni képes alapállása a legfontosabb. A saját maga elfogadására való nyitottság és képesség egy ideális oktatási rendszerben a tanári pályaalkalmassági vizsga igen lényeges eleme kellene, hogy legyen.
A jó tanár személyes, egész életével tanít és nevel. Az igazán jó tanár élete egy nyitott könyv. A jó tanár szemléletet ad, az ismeretek összefiiggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg. Iránytűt ad a diák kezébe azzal, hogy az ismeretek lényegét emeli ki. A jó tanár az ismerethálózat felépítésével nemcsak azok megtanulását és alkalmazását segíti, hanem egy... Tovább

Fülszöveg




CSERMELY PÉTER
MILYEN A JÓ TANÁR?
CÍMŰ ÍRÁSÁNAK RÖVIDÍTETT, SZERKESZTETT VÁLTOZATA
A jó tanár egy egész életen át ható példát ad, egy olyan új világot nyit meg emberségben és tudásban, amelyet a diák soha nem felejt el. De milyen is a jó tanár? A jó tanár már elfogadta saját magát. Ismeri és elfogadja a hibáit és korlátait. Emiatt alázatos. Tudja, hogy mit ér, és emiatt hiteles. A jó tanámak a saját magát elfogadni képes alapállása a legfontosabb. A saját maga elfogadására való nyitottság és képesség egy ideális oktatási rendszerben a tanári pályaalkalmassági vizsga igen lényeges eleme kellene, hogy legyen.
A jó tanár személyes, egész életével tanít és nevel. Az igazán jó tanár élete egy nyitott könyv. A jó tanár szemléletet ad, az ismeretek összefiiggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg. Iránytűt ad a diák kezébe azzal, hogy az ismeretek lényegét emeli ki. A jó tanár az ismerethálózat felépítésével nemcsak azok megtanulását és alkalmazását segíti, hanem egy óriási eszközt ad a diák kezébe annak eldöntésére, hogy melyik új ismeret a hiteles. A jó tanár koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent. Tulajdonságai, döntései, választásai nem olyanok, mint egy szénaboglya. Következetes és kiszámitható. Nincs az életében kettős mérce. Saját magát és minden diákját ugyanazzal a mértékkel méri. A jó tanár nyitott, és a diákkal együtt tanul. A tanár mintáját megismeri a diák, a diákét a tanár, és kölcsönösen tanulnak egymástól. A jó tanár kifejezetten keresi és teremti azokat az alkahnakat, amelyekben a tanulási folyamat domináns eleme a diák lehet, aki új ismereteket, új szempontokat hozhat a megértés kölcsönös fejlődésében.
A jó tanámak érzéke van a különlegesre. Nem fél tőle, hanem élvezi és örül neki. A jó tanámak a tehetség kihívást jelent, növeh a kreativitását. Mindig nyitott arra, hogy az egyediségnek olyan egyedi programot találjon ki, amelyik csak rá szabott. A jó tanár mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi. Nem azt emeU ki, amit a diák nem tud, hanem azt, amit tud. Legalább ötször annyit dicsér, mint amennyit szid. A jó tanár mintát ad a diákjainak arra, hogy az élet legnehezebb pillanataiban hogyan kell megőrizniük az Emberségüket.
A jó tanár nyitott és együttműködő. Kifogyhatatlan annak a szeretethálózatnak az építésében, amely a diákjainak nyit új és új utakat. Minden lépésével a jóindulat egy újabb útját kövezi ki. Egy ilyen, önelfogadáson, önzetlenségen, bizalmon és értékkeresésen alapuló alapállás olyan energiákat mozgósít a diákok fejlődése érdekében, amelyek létéről addig senki még csak nem is álmodott.
A jó tanár egyszerre az állandóság és a változás egysége. E kettősség egyidejű betöltésével válik a jó tanár olyan kulturálisan domináns személyiséggé, aki formálja a köré szerveződők közösségét. A változás és állandóság egysége a férfias és nőies tulajdonságok egységeként is felfogható. A jó tanár egyszerre apa, aki igényeket támaszt, akinek a szeretete a teljesítés feltételéhez kötött, aki állandóan izgaknat hoz, és mindig újat mutat. Ugyanakkor a jó tanár egyben anya is, aki elfogadó, szeretete feltétel nélküli, aki az állandóság megnyugtató és vigaszt adó ősbizalmát hordozza. Vissza
Fülszöveg Kép
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusok arcképcsarnoka 2013 Pedagógusok arcképcsarnoka 2013 Pedagógusok arcképcsarnoka 2013 Pedagógusok arcképcsarnoka 2013
Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba