1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia III.

az óvónői szakközépiskola IV. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-5215-6
Megjegyzés: Első kiadás. Tankönyvi szám: 58 280/III.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A sajátos vonások feltárása, elemzése még napjainkban is tart, mert miközben az óvodapedagógia is keresi egyéni arculatát, a gyermekekben, a környezeti hatásokban is folyamatos... Tovább

Előszó

Részlet:
"A sajátos vonások feltárása, elemzése még napjainkban is tart, mert miközben az óvodapedagógia is keresi egyéni arculatát, a gyermekekben, a környezeti hatásokban is folyamatos változások következnek be. Így van ez az óvoda funkcióival, értelmezésével, de a sajátosságok megközelítésével is. Korábban az óvodát szociális, gondozó, nevelő intézménynek tartották, majd külön kiemelték iskola-előkészítő szerepét. Különösen az utóbbi funkció értelmezése körül adódtak viták.
A kérdéssel foglalkozott többek között Nagy József (1985), Bakonyiné Vince Ágnes (1986), Vekerdy Tamás (1990). Kovács György (1991) a funkciókat megőrző, gondozó, nevelő — iskola-előkészítő (megalapozó) funkció szerint elemzi. Egyes szakemberek az óvodai nevelés sajátosságait a folyamat szerkezetében látják, mások ide sorolják a derűs légkör biztosítását, a közvetlen környezet hatását, az óvoda iskola-előkészítő funkcióját, a fő nevelési eszközök kapcsolatát (Kovács György, 1973).
Olyan jellemzés is van, amely az átmeneteket, az iskola-előkészítő funkciót, a családdal való együttműködést és az átlagtól eltérő gyermekek eseteit részletezi a témakörben (Nagy Hedvig, 1982). Több újabb szemponttal egészíti ezt ki Kovács György (1991), mint pl. a szociális tanulás, az alapozó jelleg.
Ezen tanulságokra építve ismerkedjünk meg azokkal a sajátos vonásokkal, amelyekkel az óvodai nevelés jellemezhető.
Az óvodai nevelés sajátosságait két téma megismerésével tudjuk leginkább feltárni: az óvoda funkciói és az óvodás korosztály korspecifikus vonásai. Azért indokolt a funkciók számbavétele, mert az óvoda funkcióinak teljesítése közben, azzal párhuzamosan sajátos nevelési rendszert teremt, amelyet a gyermekek egyéni tulajdonságaihoz, fejlődéséhez kell igazítani, s ennek ugyancsak hatása van a nevelési folyamat szerveződésére. Egyéb körülményekből is adódnak jellegzetességek, mint pl. a gyermek óvodába kerülése és iskolai távozása, azok a bizonyos "átmenetek" vagy a családdal való kapcsolat, amely soha más intézményben nem ismétlődik meg ilyen formában." Vissza

Tartalom

Az óvodai nevelés sajátosságai 5
Az óvoda funkcióiból adódó sajátos vonások 7
A korosztály specifikumaiból adódó sajátosságok 21
Az átmenetek pedagógiai kérdései 41
Együtt a családdal 60
Összefoglaló témák 77
A pedagógia mint tudomány és a nevelői gyakorlat helyzete 77
Az óvodák kialakulása 98
Az iskoláskor előtti intézményes nevelés sajátossága 99
Az óvodai mozgalom kibontakozása Európában 102
A magyar óvodarendszer kialakulása 107
Az óvoda helye közoktatási rendszerünkben 115
Óvoda - szervezettan 118
Az óvodák létesítése 118
Az óvoda működési rendje 122
Az óvoda vezetése nevelőközösségének megszervezése 130
A vezető óvónő 132
Az óvónő munkaköri feladatainak meghatározása 134
Az óvoda nem nevelői munkakörben alkalmazott dolgozói 136
A szülői munkaközösség, az óvodatanács 138
Az óvodai nevelőközösség 140
Az óvodai szakmai munkaközösségek 148
Az óvoda belső rendje 150
Az óvodai ügyvitel 155
Az óvodai egészségvédelem, gyermekvédelmi feladatok 157
Az óvoda kapcsolatai 163
Tartalomjegyzék 167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv