1.034.923

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java

Belépés az internetprogramozás világába

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Panem Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 507 oldal
Sorozatcím: Webvilág
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-545-334-5
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az utóbbi években mind gyakrabban találkozunk a Java programozási nyelvvel az interneten, a World Wide Weben történő „szörfözéskor". Az feltehetően Ön előtt is ismeri, hogy a Java a web programozási nyelve. Egy sor előnyös tulajdonság a Javát korunk egyik leglátványosabb programozási nyelvévé teszi. Ez a könyv könnyen érthető és szórakoztató módon ismerteti meg az olvasóval a Java nyelv alapjait. Előzetes programozói ismeretek nem szükségesek, de némi számítógépes tapasztalat nélkülözhetetlen. Lépésről lépésre megtapasztaljuk, hogyan használhatjuk ki a nyelv képességeit. Megírjuk első önálló Java-alkalmazásunkat, HTML-dokumentumokat támogató appleteket, megismerkedünk az animáció és a szál (thread) programozásával. A Java környezetének az ismertetését sem hanyagoljuk el. Felépítjük első önálló www-oldalunkat. Megmutatjuk, hogyan illeszthetjük be Java-programjainkat, hogyan mozgathatjuk és tehetjük az internetre azokat. A jelenlegi kiadás teljes egészében a Swing jegyében készült. A... Tovább

Fülszöveg

Az utóbbi években mind gyakrabban találkozunk a Java programozási nyelvvel az interneten, a World Wide Weben történő „szörfözéskor". Az feltehetően Ön előtt is ismeri, hogy a Java a web programozási nyelve. Egy sor előnyös tulajdonság a Javát korunk egyik leglátványosabb programozási nyelvévé teszi. Ez a könyv könnyen érthető és szórakoztató módon ismerteti meg az olvasóval a Java nyelv alapjait. Előzetes programozói ismeretek nem szükségesek, de némi számítógépes tapasztalat nélkülözhetetlen. Lépésről lépésre megtapasztaljuk, hogyan használhatjuk ki a nyelv képességeit. Megírjuk első önálló Java-alkalmazásunkat, HTML-dokumentumokat támogató appleteket, megismerkedünk az animáció és a szál (thread) programozásával. A Java környezetének az ismertetését sem hanyagoljuk el. Felépítjük első önálló www-oldalunkat. Megmutatjuk, hogyan illeszthetjük be Java-programjainkat, hogyan mozgathatjuk és tehetjük az internetre azokat. A jelenlegi kiadás teljes egészében a Swing jegyében készült. A Swing a Java új osztálykönyvtára grafikus felhasználói felületek előállítására, részben kiegészíti, részben bővíti az AWT-t. A teljes második rész a Swing alapú grafikus felhasználói felületek előállításával foglalkozik. Ezt nem jelenti azonban azt, hogy az AWT-alapokat kihagynánk. Vissza

Tartalom

Első rész Alapok és szövegképernyős alkalmazások 17
1. fejezet
Mielőtt belevágunk 19
1.1. Mi a Java? - I. rész 19
1.2. Mi a program? 21
1.3. Hogyan lehet egy programot előállítani? 22
1.4. Fordítókról és értelmezőkről 23
1.5. Mi a Java? - II. rész 24
1.6. Melyik a megfelelő Java-fordító? 25
1.7. Szükséges eszközök és ezek beszerzése 27
Az első találkozás: appletek és alkalmazások 28
2.1. Mi a különbség az appletek és az alkalmazások között? 29
2.2. Az első Java-alkalmazásunk 31
2.3. Az első Java-appletünk 37
2.4. Egyszerű webdokumentum elkészítése 42
2.5. Tesztkérdések 45
2.6. A teszt megoldása 46
2.7. Összefoglalás 47
Adatok, operátorok és objektumok 48
3.1. Változók és utasítások 49
3.2. Operátorok 58
3.3. Típuskonverzió 61
3.4. Objektumok és osztályok 65
3.5. Tömbök 78
3.6. Előredefiniált osztályok és csomagok 81
3.7. Tesztkérdések 82
3.8. A teszt megoldása 83
3.9. Összefoglalás 87
A programfutás vezérlése és hibafelismerés kivételek segítségével 88
4.1. A programvégrehajtás alaptételei 89
4.2. Moduláris építkezés osztályok és metódusok segítségével 89
4.3. Vezérlési struktúrák 101
4.4. Hibakezelés kivételek (exceptions) segítségével 114
4.5. Tesztkérdések 119
4.6. A teszt megoldása 120
4.7. Összefoglalás 124
Objektumorientált programozás Java nyelven 125
5.1. Öröklődés 126
5.2. Metódusok (osztályfüggvények) 136
5.3. A változók és a metódusok láthatósága 143
5.4. Belső osztályok i 51
5.5. Többszörös öröklődés és az interfészek 152
5.6. Tesztkérdések 156
5.7. A teszt megoldása 157
5.8. Összefoglalás 160
Be- és kimenet 161
6.1. A streamek (adatfolyamok) 162
6.2. Képernyős megjelenítés 162
6.3. Fájlba írás 165
6.4. Adatbevitel billentyűzeten keresztül 167
6.5. Fájlból olvasás 172
6.6. A sztringekről 174
6.7. Tesztkérdések 182
6.8. A teszt megoldása 182
6.9. Összefoglalás 184
7.fejezet
Gyűjtemények és egyéb hasznos osztályok 185
7.1. Véletlen számok előállítása 186
7.2. Idő- és dátumadatok 188
7.3. Karakterfüzérek szétdarabolása 190
7.4. Összetett adatszerkezetek használata 191
7.5. Algoritmusok 203
7.6. Tesztkérdések 205
7.7. A teszt megoldása 205
7.8. Összefoglalás 209

Második rész Grafikus felhasználó interfész AWT-vel és Swinggel
8. fejezet
Az AWT (Abstract Window Toolkit) 213
8.1. AWT útikalauz 214
8.2. Egy GUI-alkalmazás felépítése 215
8.3. Az AWT eseménymodellje 221
8.4. Tesztkérdések 230
8.5. A teszt megoldása 231
8.6. Összefoglalás 234
9. fejezet
Swing-felületek 236
9.1. AWT vagy Swing 237
9 2. Kezdjük a Swing-alapokkal! 241
9.3. Különbségek a Swing- és AWT-programozásban 244
9.4. Kaméleonság az UlManager és LookAndFeel segítségével 247
9 5. Végül egy terjedelmes példa 249
9.6. Tesztkérdések 250
9.7. A teszt megoldása 251
9,8. Összefoglalás
10. fejezet
Grafika, grafika, grafika 256
10.1. A művész munkaeszközei 257
10.2. Továbbfejlesztett layout panel tárolóelemek felhasználásával 269
10.3. Körök, téglalapok és korongok 271
10.4. A szabadkézi rajz 277
10.5. Java2D: még több grafika 281
10.6. Tesztkérdések 285
10.7. A teszt megoldása 286
10.8. Összefoglalás 291
11. fejezet
Képek, képek, képek 293
11.1. A képmegjelenítő program 294
11.2. Fájlok megnyitása és elmentése: a FileDialog osztály 299
11.3. Képek betöltése és megjelenítése: az Image objektum 300
11.4. Tesztkérdések 303
11.5. A teszt megoldása 304
11.6. Összefoglalás 305
12. fejezet
Szöveg, szöveg, szöveg 306
12.1. Szövegszerkesztő 307
12.2. A szöveg kezelése: JTextField, JTextArea és JTextPane 308
12.3. Kombinációs mezők 315
12.4. Saját párbeszédablak 319
12.5. Szövegelőfordulás keresése 324
12.6. A vágólap támogatása 327
12.7. Nyomtatás a Printjob segítségével 329
12.8. Tesztkérdések 331
12.9. A teszt megoldása 332
12.10. Összefoglalás 333
13. fejezet
Menük és más felületelemek 335
13.1. A komponensek hierarchiája 336
13.2. A Component alaposztály 338
13.3. Statikus szövegmezők (Label, JLabel) 339
13.4. Kapcsolófelületek (Button, JButton) 341
13.5. Beviteli mezők (TextField és TextArea, JTextField és JTextArea) 343
13.6. Opcióválasztó mezők (Checkbox, JCheckBox, JRadioButton) 346
13.7. Lista és kombinációs mezők (List és Choice, JList és JComboBox) 350
13.8. Görgetősávok (Scrollbar, JScrollBar) 353
13.9. Menüsor (Menubar) 355
13.10. Tesztkérdések 358
13.11. A teszt megoldása 361
13.12. Összefoglalás 370
Harmadik rész A2 applet-programozás
14. fejezet
Appletek és a World Wide Web (WWW) 373
14.1. A web 374
14.2. Webdokumentumok és appletek közzététele a weben 378
14.3. Az appletek sajátosságai 381
14.4. Appletek alkalmazássá alakítása 388
14.5. Appletek és jar állományok 397
14.6. Az appletek és a biztonság 398
14.7. Tesztkérdések 400
14.8. A teszt megoldása 400
14.9. Összefoglalás 402
15. fejezet
Szálak (threads) és animáció 403
15.1. Többszálúvá tétel (multithreading) a Javával 404
15.2. Saját szálak létrehozása: Thread osztály 408
15-3. A Runnable interfész 413
15.4. Amit a szálakról tudni kell 414
15.5. A szálak és az animáció 418
15.6. Tesztkérdések 425
15.7. A teszt megoldása 426
15.8. Összefoglalás 432
16. fejezet
Paraméterátadás az appleteknek 433
16.1. Paraméterátadás az appleteknek 433
16.2. Tesztkérdések 435
16.3. A teszt megoldása 435
16.4. Összefoglalás 439
17. fejezet
Hang 440
17.1. Az állományátvitel sajátosságai a weben 441
17.2. Kép- és hangállományok az appletekben 442
17.3. Tesztkérdések 450
17.4. A teszt megoldása 450
17.5. Összefoglalás 451
18. fejezet
JDBC: adatbázis-kapcsolatok
18.1. Adatbázis ABC 452
18.2. JDBC 455
18.3. Adatbázis berendezése 456
18.4. Adatbázis-hozzáférés 459
18.5. Adatbázisok és appletek 462
18.6. Bizonylatok és megbízható appletek 463
18.7. Tesztkérdések 464
18.8. A teszt megoldása 464
18.9. Összefoglalás 465
A) függelék
A JDK telepítése 466
B) függelék
Programkészítés 468
B.l. Alkalmazások előállítása 468
B.2. Appletek előállítása 470
B.3. HTML-dokumentumok előállítása 471
C) függelék
Hibakeresés 472
C.l. Alapvető eljárások 472
C.2. A JDK Debugger 473
D) függelék
A kulcsszavak és a Java-osztályok áttekintése 475
D.l. Kulcsszavak 475
D.2. Az osztályok áttekintése 476
E) függelék
HTML-alapok 482
E.L Tagok (kulcsszavak) 482
E.2. A program váza 483
E.3. Elrendezés és formázó utasítások 483
F) függelék
Irodalom, címek 488
Tárgymutató 491
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Java Java
Állapot:
3.580 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba
konyv