A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Lépcsők

Anyanyelvi-kommunikációs munkafüzet

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Calibra Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 162 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-686-328-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. Tankönyvi száma: CA 0916.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mind a négy-, mind a hat-, mind a nyolcosztályos gimnáziumokban a diákok haszonnal forgathatják munkaeszközként ezt a feladatgyűjteményt, amely korántsem a hagyományos grammatikaoktatást támogatja, nem kifejezetten nyelvtani gyakorlatokat tartalmaz. Szűkebb is, tágabb is a témaköre: a sikeres kommunikációt kívánja elősegíteni. Természetes, hogy mivel az emberek egymás közötti kapcsolatfelvétele elsősorban nyelvi úton, a beszéd által megy végbe, a füzetben sok az érintkezési felület az anyanyelvi ismeretekkel.
A gyakorlatsorozat felépítése logikus rendet alkot, ezen belül azonban messzemenően szem előtt tartja a diákok praktikus szükségleteit. Az előkészítő, bevezető fejezetben közölnek a szerzők egy olyan tesztet, amely az egyes tanulók önbizalmának szintjét vizsgálja. Ebből megtudhatja mindenki, hogy egyénisége mennyire határozott, magabiztos. Majd olvasási, szövegértési és logikai feladatok következnek, s ezekből nemcsak a tanár ítélheti meg tanulóinak képességeit, hanem maguk a... Tovább

Fülszöveg

Mind a négy-, mind a hat-, mind a nyolcosztályos gimnáziumokban a diákok haszonnal forgathatják munkaeszközként ezt a feladatgyűjteményt, amely korántsem a hagyományos grammatikaoktatást támogatja, nem kifejezetten nyelvtani gyakorlatokat tartalmaz. Szűkebb is, tágabb is a témaköre: a sikeres kommunikációt kívánja elősegíteni. Természetes, hogy mivel az emberek egymás közötti kapcsolatfelvétele elsősorban nyelvi úton, a beszéd által megy végbe, a füzetben sok az érintkezési felület az anyanyelvi ismeretekkel.
A gyakorlatsorozat felépítése logikus rendet alkot, ezen belül azonban messzemenően szem előtt tartja a diákok praktikus szükségleteit. Az előkészítő, bevezető fejezetben közölnek a szerzők egy olyan tesztet, amely az egyes tanulók önbizalmának szintjét vizsgálja. Ebből megtudhatja mindenki, hogy egyénisége mennyire határozott, magabiztos. Majd olvasási, szövegértési és logikai feladatok következnek, s ezekből nemcsak a tanár ítélheti meg tanulóinak képességeit, hanem maguk a diákok is újabb adalékot kapnak önismeretükhöz.
A munkafüzet ezután többek között ilyen témakörökbe vezeti be a tanulókat - különböző gyakorlatok segítségével: Tanuljunk tanulni! - Szövegalkotás, szöveginterpretáció, szövegkorrekció - Könyvtárhasználati kislexikon - Beszédmegnyilatkozások különféle adott helyzetekben.
A munkafüzet olyan fontos készségeket alakít ki a tanulókban, mint a tanulás helyes technikája, a vázlatkészítés, az olvasott szövegek gyors áttekintésének képessége. Ezért tantárgyközi haszna nyilvánvaló. Vissza

Tartalom

Előkészítő témakör5
Önbizalom-teszt5
Figyelmes olvasás; az utasítások követése6
Olvasási gyakorlat7
Egy kis logika8
A grammatikai ismeretek felmérése8
Szövegértés10
A magyar nyelvi órák tárgya és célja14
A beszéd és a nyelv16
A beszéd mint kifejező mozgás37
Bevezetés a beszédtechnikai gyakorlatokhoz37
A beszélőszervek38
A nyelvi közlés formái és a befogadás41
Tanuljunk tanulni!46
A memória és Te46
A könyv ízlelgetése47
Jegyzetkészítés írott szövegből, fogalomalkotás51
Szépirodalom - szakirodalom58
Bibliográfia készítése, a cédulázás és felhasználása61
A hallás utáni jegyzetelés62
Vizuális megjelenítés írott szöveg alapján; kép, ábra, grafikon szöveges leírása, értelmezése63
Helyesírásunk rendszere68
A magyar írásrendszer és helyesírásunk alapelvei68
A kiejtés szerinti írásmód68
A szóelemző írásmód72
A hagyományos írásmód78
Az egyszerűsítő írásmód80
Jel, jelrendszer, kommunikáció81
Jel, jelrendszer81
Játék a jelekkel83
A kommunikáció tényezői88
A kommunikáció funkciói91
Gesztusnyelv, testbeszéd94
Metanyelv, metakommunikáció99
A türelem és a megértés szerepe a kommunikációban100
Szövegalkotás, szöveginterpretáció, szövegkorrekció102
Játék a szöveggel102
A szöveg105
A szövegkohézió106
A szövegösszefüggés és a beszédhelyzet110
Szövegkorrekció112
Szövegfajták113
Függelék136
Beszédtechnikai gyakorlatok136
Szöveg nélküli légzőgyakorlatok136
Koncentrációs légzőgyakorlatok136
Szituációs légzőgyakorlatok136
Szöveges légzőgyakorlatok137
Szöveg nélküli légzőgyakorlatok139
Szituációs rezonanciagyakorlatok139
Szöveges hanggyakorlatok - szövegfonetikai gyakorlatok139
Könyvhasználati kislexikon146
Beszédmozzanatok, szituációrészletek, szituációk148
Köszönés, megszólítás148
Bemutatás, bemutatkozás150
Meghívás, fogadás, elköszönés150
Megbeszélés, időpont egyeztetése151
Információkérés151
Bocsánatkérés152
Gratuláció, jókívánság, ajándékozás, megköszönés152
Bejelentés153
Dicséret, bók, udvarlás153
Egy hiba felrovása, vád153
Kapcsolódás egy hétköznapi beszélgetés mozzanataihoz154
Igenlés, tagadás154
Érzelmek, szándékok kifejezése155
Vélemények, szándékok kifejezése155
Vélemények, felhívások, tiltások156
A leggyakrabban előforduló szituációk, helyszíneik157
Montágh Imre: Figyelj rám!158
A felhasznált művek jegyzéke161
Néhány ábra eredeti lelőhelye162
Mellékletek163
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv