Előszó
Thomas Ruff alkotói tevékenysége enciklopédikus igényű összefoglalása napjaink fotóművészetének.
Az 1980-as években debütáló kiemelkedő művészgeneráció tagja Thomas Ruff, aki az úgynevezett...
Tovább Előszó
Thomas Ruff alkotói tevékenysége enciklopédikus igényű összefoglalása napjaink fotóművészetének.
Az 1980-as években debütáló kiemelkedő művészgeneráció tagja Thomas Ruff, aki az úgynevezett "Düsseldorfi iskola" művészeként olyan alkotókkal indult együtt, mint Andreas Gursky, Thomas Struth, Candida Höffer, Axel Hütte. Annak a nemzedéknek a tagja, aki először tanulta a fotózást művészeti akadémián. Fiatal művészként éli meg az 1977-es Kasseli Dokumentát (ahol később, 1992-ben kiállít), amely 150 év fotóművészetét mutatja be, azaz tanúja a fotózás beemelésének a képzőművészeti kánonba. Portréfotói által válik ismertté, ám később számos témát jár körül, végig szem előtt tartva a fotó médiumának alapkérdéseit: Munkájának egyik legfőbb elismerését jelentette, amikor mestere, Bernd Becher utódjának választotta 2000-ben a Düsseldorfi Akadémián, ahol 2006 tavaszáig tanít. Kiállításaival a világ legfontosabb galériáiban és kiállítóhelyein megfordult Berlintől Tokióig. 1995-ben a Velencei Biennále német pavilonjának kiállító művésze.
A kiállításon a művész eddigi munkásságának legfontosabb sorozataiból válogattunk: Zycels, jpeg, Gépek, Szubsztrátum, Aktok, Portrék, Más Portrék, Éjszakák, Újságképek, Csillagok.
Vissza