1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

75 éves a budapesti földalatti vasút

A Magyar Vasútmodellezők és Vasútbarátok Országos Egyesületének szakmai füzetei

Szerkesztő
Lektor
Fotózta

Kiadó: Budapesti Közlekedési Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím: Vasutak világa
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar   Angol   Német   Orosz  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér, színes fotókkal, illusztrációkkal. Angol, német és orosz nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiegyezést követően az addigi gazdasági korlátok csökkentése lehetővé tette a kapitalista fejlődés viszonylagos fellendülését. Ennek következtében rohamosan megindult Budapest kiépülése, ami... Tovább

Előszó

A kiegyezést követően az addigi gazdasági korlátok csökkentése lehetővé tette a kapitalista fejlődés viszonylagos fellendülését. Ennek következtében rohamosan megindult Budapest kiépülése, ami természetszerűen hozta magával az addig nemigen ismert közlekedési problémákat is. Az élénken pezsgő gazdasági élet közepette a vállalkozási szellem szinte lecsapott erre a területre, s ennek köszönhető, hogy a századforduló körüli időkre Budapest közlekedési berendezések terén a világ a nagyvárosai között az élvonalba került. Műszaki és gazdasági szakemberek, városi vezetők ide jártak tanulmányozni a korszerű közlekedési létesítményeket, mint például a siklót, az alsóvezetékes villamosrendszert vagy a most 75 éves jubileumát ünneplő Földalatti Vasútat.
Ez a kis kiadvány az akkor valóban világhírű, az európai kontinensen elsőként megépített földalatti kéregvasút történetéről óhajt rövid áttekintést adni. A kezdeti sikerek nyomán - melyek egyik eredménye volt, hogy például a győri Vagongyár még a londoni földalatti vasutaknak is szállított járműveket - nagyszabású, további tervek láttak napvilágot. E túlzott, az akkori közlekedési igényeket meg is haladó tervek nem kerültek kivitelre, de még a valóban szükségesek sem; az első világháború megtorpantotta a lendületet.
A Tanácsköztársaság idején dolgoztak ki először Budapest részére egységes, átfogó gyorsvasúti tervet, melyet tulajdonképpen a megvalósítás alatt álló elgondolások alapjának tekinthetünk. Sajnos, a 133 nap nem volt elegendő semmi komolyabb megalapozásra, az azt követő időszak pedig sokadrendű kérdésnek tekintette a főváros közlekedési problémáinak megoldását. Budapest korszerű, komplex közlekedési hálózatának megtervezésére, s ezen belül a gyorsvasúti hálózat kialakítására így csak a felszabadulás után kerülhetett sor. A kezdeti időszak túlozott optimizmusa ekkor is sok nehézséget okozott, de végül mégis megnyílt a Metro első vonalszakasza, s ma lendületesen, de nyugodtan dolgozunk további kiépítésén. A régi Földalatti korszerűsített pályával, új járművekkel az új gyorsvasúti hálózat szerény szerves része lesz, s még hosszú ideig fogja szolgálni Budapest tömegközlekedését. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv