| I. kötet | |
| Előszó | |
| Köszöntés | |
| Köszönetnyilvánítás | |
| Üdvözli Önt a Photoshop 5 | 1 |
| Mi a Photoshop? | 3 |
| A képszerkesztés elmélete | 4 |
| Bitképek és objektumok | 4 |
| A pixelgrafikus programok előnyei és hátrányai | 5 |
| A vektorgrafikus programok előnyei és hátrányai | 6 |
| Mikor használjuk a Photoshopot? | 7 |
| Mikor használjunk vektorgrafikus rajzolóprogramot? | 8 |
| A számítógépes tervezés eszközei | 8 |
| Variációk a Photoshopra | 9 |
| Gyorstalpaló az 5-ös verzióhoz | 11 |
| Munka a Photoshoppal | 17 |
| Az első pillantás a Photoshop 5-re | 17 |
| A Photoshop elindul | 18 |
| A kezdőképernyő trükkjei | 18 |
| Kapcsolat az Internettel | 19 |
| A Photoshop felhasználói felülete | 20 |
| Az információs mező | 22 |
| Az eszközök | 27 |
| Az eszköztár vezérlői | 34 |
| Lebegő paletták | 36 |
| Navigálás a Photoshopban | 40 |
| A nézet mérete | 40 |
| A Nagyító eszköz | 42 |
| A nagyítás parancsok | 43 |
| A nagyítás mező | 43 |
| Referenciaablak készítése | 45 |
| Görgetés az ablakon belül | 45 |
| A Navigátor paletta | 47 |
| A felhasználói felület testreszabása | 48 |
| A preferencia-panelek | 49 |
| Általános preferenciák | 50 |
| Mentési beállítások | 53 |
| Megjelenítés és mutatók | 55 |
| Átlátszóság és színtartomány | 57 |
| Mértékegységek és vonalzók | 59 |
| Segédvonalak és rács | 60 |
| Bővítmények (Plug-in-ek) és lemezkedés | 62 |
| Gyorstárak | 64 |
| Fizikai memória használata | 65 |
| Megjegyzések fűzése képünkhöz | 66 |
| Billentyűsorozatok és módosító billentyűk | 69 |
| Rejtett gyorsbillentyűk és módosító billentyűk | 70 |
| Alt+Billentyű együttesek | 70 |
| Gyorsbillentyű összefoglaló táblázat | 80 |
| Scriptek létrehozása | 106 |
| Script rögzítése | 107 |
| Script szerkesztése | 111 |
| Scriptek és műveletek futtatása | 114 |
| Készlet (egy "set") mentése | 116 |
| Képek feldolgozása parancs-fájlokkal | 117 |
| Hogyan működik a digitális képszerkesztés | 121 |
| A képszerkesztés alapjai | 123 |
| Hogyan épülnek fel a képek | 123 |
| Méret és felbontás | 124 |
| A nyomtatási felbontás megváltoztatása | 125 |
| Az oldalbeállítás felbontásának megváltoztatása | 127 |
| Milyen legyen a tökéletes felbontás? | 127 |
| A képernyőn látható képek felbontása | 129 |
| Hogyan lehet megnyitni, megduplázni, és elmenteni a képeket | 130 |
| Új kép létrehozása | 132 |
| Létező kép megnyitása | 136 |
| Kép megduplázása | 142 |
| Képek lemezre mentése | 143 |
| Fájl formátumok | 146 |
| Alkalmazások közötti formátumok | 156 |
| A legfontosabb formátumok | 166 |
| Furcsa formátumok | 172 |
| Továbbra sem sikerült a fájlt megnyitni? | 179 |
| Átméretezés és vágás | 179 |
| Átméretezés | 180 |
| Vágás | 184 |
| Színek használata | 191 |
| Színek kiválasztása és szerkesztése | 191 |
| A színek közelebbről | 192 |
| A színválasztó használata | 193 |
| Számbeli színértékek bevitele | 197 |
| Munka különböző színmódokkal | 198 |
| RGB | 199 |
| HSB | 201 |
| CMYK | 201 |
| A CIE Lab modell | 205 |
| A Lab anatómia megértése | 205 |
| Szürkeárnyalatos kép | 207 |
| Fekete és fehér (vonalas kép) | 208 |
| A Photoshop más színválasztó módszerei | 213 |
| Előre definiált színek | 213 |
| A Szín paletta | 216 |
| Színtár | 217 |
| A Pipetta eszköz | 218 |
| A Színmintavételező (Color Sampler) eszköz | 219 |
| A színmenedzselés alapjai | 223 |
| Belevetjük magunkat a színek világába | 223 |
| A színbeállítások parancsai | 224 |
| Egy jellegzetes színegyeztetési folyamat | 225 |
| A forrás-monitor beállítása | 226 |
| Az ideális RGB környezet beállítása | 229 |
| A profilok beágyazása | 231 |
| A cél-monitor beállítása | 232 |
| A színtér konvertálása | 233 |
| Színkonverzió központja | 235 |
| Profilok beágyazása | 235 |
| Feltételezett profilok | 237 |
| Profilkülönbözőségek kezelése | 238 |
| A színcsatornák bemutatása | 238 |
| Miért kell ezzel foglalkozni? | 239 |
| Hogyan működnek a csatornák | 240 |
| Csatornák bekapcsolása és megtekintése | 241 |
| A csatornák a gyakorlatban | 243 |
| RGB csatornák | 244 |
| CMYK csatornák | 245 |
| Lab csatornák | 245 |
| A csatornák további felhasználási lehetőségei | 247 |
| Színcsatorna hatások | 253 |
| A színes szkennelt képek minőségének javítása | 253 |
| Többcsatornás technikák használata | 255 |
| A színcsatornák helyettesítése és felcserélése | 258 |
| Képek nyomtatása | 259 |
| A nyomtatásról | 259 |
| A nyomtatás szakmai szóhasználatának megértése | 260 |
| Képek (kompoziciók) nyomtatása | 264 |
| A nyomtató megválasztása | 265 |
| Az oldalbeállítás | 267 |
| A raszterrács megváltoztatása | 272 |
| A pontterülés kompenzálása | 276 |
| Oldalak nyomtatása | 278 |
| Színkivonatok készítése | 281 |
| A nyomtató beállítása | 283 |
| Rátöltés (Alátöltés) | 287 |
| Duplex kép nyomtatása | 288 |
| Duplex kép létrehozása | 289 |
| Duplex kép reprodukálása | 291 |
| Egyedi duplex csatornák szerkesztése | 292 |
| Direkt színek elkülönítése | 294 |
| Kép-katalógus nyomtatása | 295 |
| Festés és retusálás | 301 |
| Festés és szerkesztés | 303 |
| A festő és szerkesztő eszközök működése | 303 |
| Ismerkedjünk meg az eszközökkel | 305 |
| Alapvető technikák | 310 |
| Az ecset formája és az áttetszőség | 321 |
| Az ecsetek paletta | 322 |
| Ecsetforma szerkesztése | 323 |
| Áttetszőség (Opacitás), nyomás és expozíció | 329 |
| Fakuló vonalak | 332 |
| A festés elhalványítása | 332 |
| Nyomás-érzékeny táblák beállítása | 336 |
| Ecsetmódok | 341 |
| A három világosító és sötétítő mód | 347 |
| Kitöltés és körvonalazás | 351 |
| A kép egyes részeinek kitöltése | 351 |
| Valamely terület színes kitöltése | 352 |
| A Festékesvödör eszköz | 352 |
| A Kitöltés parancs | 358 |
| A Backspace billentyű használata | 360 |
| A festékesvödör használata a kijelölésen belül | 361 |
| Színátmenetes kitöltők használata | 362 |
| A színátmenet eszközök használata | 363 |
| Színátmenet-stílusok | 365 |
| Színátmenet opciók | 367 |
| A színátmenet sávozódásának megszüntetése | 369 |
| Egyedi színátmenetek létrehozása | 371 |
| Színátmenetek és ecsetmódok | 377 |
| Körvonalak és nyílhegyek használata | 380 |
| Nyílhegyek illesztése | 382 |
| Nyílhegyek illesztése görbe vonalakhoz | 384 |
| Retusálás, ismétlés és helyreállítás | 389 |
| A három legjobb | 389 |
| Képelemek klónozása | 391 |
| A klónozási folyamat | 392 |
| Hibák retusálása | 396 |
| Régi fotók helyreállítása | 398 |
| Zavaró háttérelemek eltávolítása | 403 |
| Ismétlődő minták alkalmazása | 408 |
| Mintázatok igazítása (vagy nem igazítás) | 410 |
| Mintázatok és textúrák létrehozása | 411 |
| Varrat nélküli egyéni mintázatok készítése | 414 |
| Egy teljesen új visszavonási stratégia | 419 |
| A hagyományos visszaállítási funkciók használata | 421 |
| Az Előzmények (History) paletta | 423 |
| Lefestjük a múltat | 427 |
| Kijelölések, rétegek és görbék | 435 |
| Kijelölések és görbék | 437 |
| A kijelölés alapelvei | 437 |
| A kijelölés működése | 438 |
| Szabályos geometriai alakzat kijelölők | 440 |
| Szabálytalan alakú körvonalak | 443 |
| Mágneses kijelölés | 445 |
| A Varázspálca világa | 449 |
| A kijelölés-körvonalak módosítási lehetőségei | 453 |
| Gyors változtatások | 454 |
| Kézi hozzáadás és kivonás | 454 |
| A Shift és az Alt mesterfogásai | 455 |
| Hozzáadás és kivonás menü paranccsal | 457 |
| Kijelölés körvonalak finomítása | 461 |
| Kijelölések mozgatása és duplikálása | 468 |
| A Mozgató eszköz szerepe | 468 |
| Végezzünk pontos mozgásokat | 469 |
| A kijelölés-körvonal mozgatása függetlenül annak tartalmáról | 473 |
| A kijelölés körvonal méretezése és elforgatása | 475 |
| A lebegő kiválasztása idő előtti letűnése | 476 |
| Görbék rajzolása és szerkesztése | 477 |
| Nagyvonalakban a görbékről | 478 |
| Rajzolás a Toll eszközökkel | 481 |
| Görbék átalakítása és módosítása | 486 |
| Görbék kitöltése | 493 |
| Festés görbe mentén | 494 |
| Görbék konvertálása és elmentése | 497 |
| Görbecsere az Illustratorral | 500 |
| Maszkok készítése | 507 |
| Maszkokkal történő kiválasztás | 507 |
| Maszkok értelmezése | 508 |
| Festés és szerkesztés a kijelölésen belül | 510 |
| Munka Gyorsmaszk módban | 513 |
| A gyorsmaszk működése | 514 |
| Átmenet mint maszkok | 521 |
| Áttűnő nyilak létrehozása | 526 |
| Automatikus maszkkészítés | 530 |
| A Színtartomány parancs használata | 530 |
| Néhány hasznos tanács a Színtartományalkalmazásához | 535 |
| Különálló Maszk csatorna készítése | 537 |
| Egy kijelölés-körvonal maszkcsatornába mentése | 537 |
| Maszk kijelöléssé konvertálása | 540 |
| A maszk és a kép nézetei | 541 |
| Maszk készítése a képből | 542 |
| Rétegek és átalakítások | 551 |
| Rétegek, rétegek mindenütt | 551 |
| Egy kiválasztás rétegre tevése | 553 |
| Egyéb lehetőségek új rétegek készítésére | 554 |
| Másolat készítése rétegről | 556 |
| Munka a rétegekkel | 557 |
| Kapcsolgatások a rétegek között | 558 |
| Kapcsolgatás a rétegek között a billentyűzet segítségével | 559 |
| Az átlátszóság megértése | 560 |
| A háttérréteg megváltoztatása | 562 |
| Rétegek sorrendjének megváltoztatása | 564 |
| Automatikus belesimítási technikák | 566 |
| Rétegek összhatása | 568 |
| Különböző rétegek eggyé olvasztása | 570 |
| Rétegek törlése | 571 |
| Összeolvasztott rétegű kép elmentése | 571 |
| Réteg tartalmának kiválasztása | 572 |
| Vetett árnyékok | 573 |
| Dicsfények | 576 |
| Automatikus árnyékok, ragyogó körvonalak és bevésések | 581 |
| Az Effektek párbeszédablakon belül | 584 |
| Effektek módosítása és felbontása | 588 |
| Rétegek mozgatásaí és igazítása | 590 |
| Rétegek összekapcsolása | 591 |
| Segédvonalak használata | 592 |
| Automatikus igazítás és szétosztás | 594 |
| Vezető rács kialakítása | 595 |
| A Mérce eszköz használata | 596 |
| Transzformációk alkalmazása | 597 |
| Az egész kép változtatása | 597 |
| Rétegek és kiválasztások transzformációja | 598 |
| Numerikus transzformációk | 601 |
| Maszkolás és a rétegek | 602 |
| Átlátszóság megőrzése | 602 |
| Réteg-specifikus maszkok készítése | 605 |
| Beleillesztés egy kiválasztásba | 608 |
| Rétegek maszkcsoportjai | 608 |
| Szöveg magas fokon | 613 |
| Szövegszedés a Photoshop 5.0-ban | 613 |
| A bittérképpé alakított szöveg korlátai | 614 |
| A bittérképpé alakított szedés előnyei | 615 |
| A Szöveg eszköz használata | 618 |
| Elfogadás és szerkesztés | 620 |
| Szöveg kijelölése | 622 |
| Szöveg formázása | 623 |
| Szövegmaszkok és rétegműveletek | 631 |
| Egyéb szövegfunkciók | 641 |
| II. kötet | |
| Szűrők és effektusok | |
| Javító szűrők | 647 |
| A szűrőkkel kapcsolatos alapismeretek | 647 |
| Az élesség és kontraszt növelése | 659 |
| Képek életlenítése | 678 |
| A Gauss életlenítés | 679 |
| Zaj tényezők | 696 |
| Teljes körű szűrés | 711 |
| Roncsoló szűrők | 711 |
| A Mozaik és Pixelesítés szűrők | 717 |
| Élkiemelés szűrők | 723 |
| Torzító szűrők | 731 |
| Kép becsomagolása egy három dimenziós alakzatba | 759 |
| Felhők és csúcsfények | 767 |
| Házi készítésű effektek | 775 |
| Egyedi effekt készítése | 775 |
| Egyedi értékek alkalmazása | 781 |
| Pixelek eltolása egy képen belül | 794 |
| Fénytörésminták használata | 802 |
| A Szűrőgenerátor használata | 806 |
| Korrekciók, összhatásmódok és a világháló | 819 |
| Színek manipulálása és korrekciója | 821 |
| Mit jelent a színek manipulálása? | 821 |
| Gyors színhatások | 823 |
| Gyors korrekciók | 832 |
| Színeltolás és színezés | 835 |
| A fényerő egyedi beállítása | 853 |
| A Korrekciós rétegek | 872 |
| Az összhatásmódok titkai | 877 |
| Képek keverése | 877 |
| Az Áttetszőség és az Összhatásmódok használata | 881 |
| Színek eltüntetése és átütése | 897 |
| Csatorna-műveleti parancsok használata | 905 |
| Web-grafikák készítése | 923 |
| Képek a világhálón | 923 |
| Mentés JPEG formátumban | 927 |
| GIF képek készítése és mentése | 931 |
| JPEG and GIF kezelő bővítmények külső forrásból | 942 |
| PNG képek mentése | 942 |
| Photoshop 5.5 kiegészítés, függelékek és tárgymutató | 947 |
| Villámkörutazás az 5.5 birodalomban | 949 |
| Automatikus maszkolási eszközök | 951 |
| Tökéletesített Web-grafika | 932 |
| Egyéb ügyes segédeszközök | 993 |
| Záradék | 1001 |
| A függelék: A terep előkészítése | 1003 |
| B függelék: Felhasznált képek | 1011 |
| C függelék: A CD-ROM használata | 1017 |
| Tárgymutató | 1027 |