A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Picasso és a kubizmus

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Grafikus

Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 63 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 31 cm x 24 cm
ISBN: 963-09-3767-0
Megjegyzés: Színes reprodukciókkal gazdagon illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kubizmus, amely nemcsak a XX. századi képzőművészetben, hanem a formaművészet valamennyi ágában meghatározó irányzat, a Független Művészek Szalonjának 1908-as párizsi kiállításán született.... Tovább

Előszó

A kubizmus, amely nemcsak a XX. századi képzőművészetben, hanem a formaművészet valamennyi ágában meghatározó irányzat, a Független Művészek Szalonjának 1908-as párizsi kiállításán született. Georges Braque hét képpel jelentkezett e tárlatra, de amikor a zsűri ötöt nem fogadott el, valamennyit visszavonta. A zsűri tagja volt Henri Matisse is, aki szerint a képek „apró hasábokból állnak".
Az egyik kritikus, Vauxcelles pedig ezt írta a később aztán mégis bemutatott képekről: „Braque úr megveti a formát, és mindent, a tájat, az emberi alakokat, a lovakat mértani formákká, hasábokká redukál." S bár a kubizmus kifejezést maguk a kubisták is elfogadták, a fogalom csak a mozgalom kezdeti korszakának törekvéseit fejezi ki. Az irányzat képviselői később egymástól eltérő stílusokat alakítottak ki.
Picasso és Braque
Picasso és Braque a kubizmus szülőatyjai, bár Braque a posztimpresszionisták közül Paul Cézanne, Seurat, illetve - közvetett módon - Van Gogh és Paul Gauguin is az irányzat előkészítői közé tartozik. Braque rövid ideig a Matisse vezette csoporthoz, a Vadakhoz tartozott, akik színvilágára leginkább Van Gogh és Paul Gauguin hatott. A Vadak és a kubisták vitték tovább az impresszionizmus lázadását a merev, realista akadémikus stílus ellen. Mindkét irányzat a művészi szabadságot hirdette, de azon mást értett: a kubizmus jóval messzebb kívánt elmenni, s így a két csoport csakhamar szembekerült egymással.
A kubisták érdeklődéssel vették Seurat tudományos színelemzését, de Cézanne „építészeti" természetfelfogása ragadta meg őket igazán, mely szerint: „A természetben minden a gömbön, a kúpon és a hengeren alapul. Eme egyszerű vonalak szerint kell megtanulni festeni." A korai kubisták Cézanne formáit, szín- és ecsetkezelését követték, olyannyira, hogy ezeket az alkotásaikat „cézanne-i kubizmus" néven tartják számon; ez az első határozott lépés a formai megjelenítéstől az absztrakció felé. Elsőként Braque vette át Cézanne absztrakcióját, tájképein a természetes formákat felváltják a geometrikusak. Alkalmazza Cézanne szűk színskáláját (okker, sziénabarna, zöld-kék), s szerkesztését is, tehát rövid, átlós ecsetvonásokkal színezi ki a formákat (Házak L'Estaque-ban). Raoul Dufy korai tájképei, amelyek ugyanezt a vidéket örökítik meg, szintén Cézanne hatását tükrözik. A kubizmus valamennyi szakasza (analitikus, szintetikus, kristályszerkezetes, görbületi stb.) jól nyomon követhető Pablo Picasso számos, egymást meglehetős gyorsasággal követő stíluskorszakában. Vissza

Tartalom

3 Bevezető
3 Picasso és Braque
30 Gris
37 Léger
41 Delaunay
43 Villon és Duchamp
47 Derain
49 Dufy
51 Herbin
52 Gleizes
53 Kupka
54 Le Fresnaye
56 Lhote
58 Le Fauconnier
59 Marcoussis
60 Metzinger
62 Picabia

Kay Hyman

Kay Hyman műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kay Hyman könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Picasso és a kubizmus Picasso és a kubizmus Picasso és a kubizmus Picasso és a kubizmus
Állapot:
3.480 Ft
2.610,-Ft 25
17 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv