A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Régió- és településmarketing

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Agroinform Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 150 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-502-825-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A régió- és településmarketing felértékelődését az Európai Unióhoz történt csatlakozással egyre fontosabbá váló regionális gondolkodás valamint a hagyományos és tájjellegű termékek és szolgáltatások megjelenése hozta magával. A régióban előállított, a vevők elégedettségét maximálisan szolgáló termékeket a marketingeszköz-rendszer segítségével lehet értékesíteni a piacon és ez egyértelműen megköveteli a vevő és eladó valamint a régió, táj és település szoros együttműködését. Ez a szemléletmód, az ún. fordított (reverse) marketing regionális szinten több előnyt is nyújt: egyrészt nagyfokú lojalitás kialakítására nyílik lehetőség, amely az adott régió számára védelmet biztosít a versenytársakkal szemben, másrészt a vevő által tett észrevételek, javaslatok beépülnek a régió, a település szolgáltatásfejlesztési struktúrájába, így a régió fogyasztóorientált és testre szabott kínálattal tud folyamatosan megjelenni a piacon. A szerzők ezt a szemléletmódot mutatják be. Munkájuk további... Tovább

Fülszöveg

A régió- és településmarketing felértékelődését az Európai Unióhoz történt csatlakozással egyre fontosabbá váló regionális gondolkodás valamint a hagyományos és tájjellegű termékek és szolgáltatások megjelenése hozta magával. A régióban előállított, a vevők elégedettségét maximálisan szolgáló termékeket a marketingeszköz-rendszer segítségével lehet értékesíteni a piacon és ez egyértelműen megköveteli a vevő és eladó valamint a régió, táj és település szoros együttműködését. Ez a szemléletmód, az ún. fordított (reverse) marketing regionális szinten több előnyt is nyújt: egyrészt nagyfokú lojalitás kialakítására nyílik lehetőség, amely az adott régió számára védelmet biztosít a versenytársakkal szemben, másrészt a vevő által tett észrevételek, javaslatok beépülnek a régió, a település szolgáltatásfejlesztési struktúrájába, így a régió fogyasztóorientált és testre szabott kínálattal tud folyamatosan megjelenni a piacon. A szerzők ezt a szemléletmódot mutatják be. Munkájuk további érdeme, hogy - illeszkedve eddigi szakmai múltjukhoz - mindezt az agrár- és élelmiszer-gazdaság környezetében elemzik, s ezzel a tankönyvpiacon megtalálható általános szakirodalomban fellelhető hiányt pótolják. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 9
A RÉGIÓ- ÉS TELEPÜLÉSMARKETING ALAPJAI
(Szigeti Orsolya-Szakály Zoltán) 11
1. A régió- és településmarketing kialakulása 11
2. A régió- és településmarketing tartalma, fogalma 12
3. A régió- és településmarketing sajátosságai 14
3.1. A szegmentáció folyamata a településmarketingben 15
3.1.1. A lakosság mint célcsoport 16
3.1.2. Az üzleti élet szereplői mint célcsoport 17
3.1.3. A turisták mint célcsoport 18
3.2. A célcsoportok kiválasztása 18
3.3. Termékpozicionálás 19
4. A marketing-mix értelmezése a településmarketingben 20
4.1. A településmarketing eszközei 20
4.1.1. A termék értelmezése a településmarketingben 20
4.1.2. Árpolitika a településmarketingben
4.1.3. Csatornapolitika 28
4.1.4. Marketingkommunikáció 29
A GLOBALIZÁCIÓ HATÁSA MAGYARORSZÁGON
A TERÜLETFEJLESZTÉS ASPEKTUSÁBÓL (Bertalan Péter) 33
1. A globalizáció, a regionalizáció, a polarizáció és az információ
összefüggései 33
2. A globalizáció társadalmi hatásai 34
3. A régió fejlesztési feladatai 39
3.1. Gazdaságfejlesztés 39
3.2. A humán infrastruktúra fejlesztése 40
3.3. A műszaki infrastruktúra fejlesztése 41
3.3.1. Közlekedés 41
3.3.2. Vízgazdálkodás 41
3.3.3. Energiaellátás 42
4. Szétszakadás vagy felzárkózás, az egyenlőtlenségek új területi formái 44
5. Pozitív értékű szcenáriók 49
A TERÜLETI INNOVÁCIÓ SZEREPE A REGIONÁLIS
MARKETINGBEN (Szakály Zoltán-Szigeti Orsolya) 51
1. Az új termékek fejlesztésének vállalati szintű kérdései 51
2. Az innováció regionális szintű kérdései 53
2.1. Regionális innovációs stratégiák (RIS) az Európai Unióban,
azok létjogosultsága és célkitűzései 55
2.2. Az innováció regionalizációjának hazai összefüggései 56
3. Az ország, a régiók és a Dél-Dunántúl innovációs potenciáljának
elemzése 57
STRATÉGIAI TERVEZÉS ÉS MARKETING A TELEPÜLÉSEKEN
(Pintér Attila) 63
1. A stratégiai tervezésre ható folyamatok 63
2. Lahn-Sieg-Dill városhálózat - példa a stratégiai együttműködésre 69
3. A városmarketing tervszerű alkalmazásának példája - Kaiserslautern 70
3.1, Városmarketing Kaiserslauternben 70
A RÉGIÓKOMMUNIKÁCIÓ ÖSSZEFÜGGÉSEI
(Szakály Zoltán-Szigeti Orsolya) 73
1. A regionális kommunikáció jelentősége 73
2. A kistérségi identitás megteremtése 74
3. A kistérség egységes arculatának kialakítása 75
4. A kistérség egységes megjelenítésének folyamata 76
4.1. A kistérség pozicionálása 76
4.2. A célcsoportok meghatározása 80
4.2.1. A racionális és az emocionális magyarázat (ígéret)
a célcsoportok számára 82
4.2.2. A célcsoportok elérésére igénybe vehető kommunikációs
eszközök fogalma és csoportosításuk 82
4.2.3. A lakosság mint belső célcsoport felé irányuló
kommunikációs tevékenység 83
4.2.4. A potenciális látogatók, mint külső célcsoport felé
irányuló kommunikációs tevékenység 85
4.2.5. A potenciális befektetők mint külső célcsoport felé irányuló
kommunikációs tevékenység 87
MARKETING A TURIZMUSBAN (Berke Szilárd- Szente Viktória) 89
1. A turizmus szerepe a régió és a vidék fejlesztésében 89
2. A turisztikai marketing alapjai 91
2.1. A turisztikai marketing meghatározása 91
2.2. A turisztikai piac jellegzetességei 93
3. A turisztikai marketing folyamata 95
3.1. Helyzetfelmérés (Hol vagyunk most?) 95
3.2. Marketingcélok meghatározása (Hová akarunk eljutni?) 97
3.3. Marketingstratégia (Hogyan juthatunk el a kitűzött célhoz?) 98
3.3.1. Termék- és szolgáltatásmix 99
3.3.2. Árazás I 101
3.3.3. Elosztás (disztribúció) 104
3.3.4. Marketingkommunikáció 105
3.4. Marketingprogramok kidolgozása 110
3.5. Megvalósítás és ellenőrzés (Hogyan biztosítjuk a cél elérését?) 110
AZ ÖKOGAZDÁLKODÁS SZEREPE A RÉGIÓ- ÉS TELEPÜLÉSMARKETINGBEN (Szente Viktória-Berke Szilárd) 113
1. Területfejlesztés, vidékfejlesztés és ökológiai gazdálkodás 114
2. Az ökogazdálkodás sajátosságai hazánkban 116
2.1. Az ökogazdálkodás szabályozása és intézményrendszere 116
2.2. Ökotermelés 116
2.3. Az ökotermékek feldolgozása 118
2.4. Az ökoélelmiszerek értékesítése 119
2.4.1. Szakboltok (bio- és reformboltok) 119
2.4.2. Általános kiskereskedelmi hálózatok 120
2.4.3. Csomagküldés 121
2.4.4. Piacon történő értékesítés 121
2.4.5. Lehetséges értékesítési csatornák a jövőben 122
3. Az ökoturizmus mint eszköz a régió és településmarketingben 122
4. Az ökotermékek marketingstratégiája a régiók és a települések
szolgálatában 123
4.1. Termékek és szolgáltatások kínálata 124
4.2. Árak és ösztönzők 124
4.3. A termékek és a szolgáltatások útja a „fogyasztóhoz" 125
4.4. A megismertetés és az elfogadtatás módszerei 125
A KECSKETENYÉSZTÉS, A KECSKETEJTERMELÉS
ÉS -FELDOLGOZÁS LEHETŐSÉGEI A RÉGIÓ- ÉS TELEPÜLÉSMARKETINGBEN (Szigeti Orsolya- Szakály Zoltán) 127
1. A magyarországi kecskeágazat 128
1.1. Kecsketejtermékek hazánkban 129
1.2. A kecsketej és termékeinek ára 130
1.3. Elosztási rendszer 130
1.4. Marketingkommunikáció 131
2. Kecsketejtermelők 131
2.1. A termelők száma és tevékenységük jellemzői 131
2.2. A termelői állományok nagysága és eloszlása 132
2.3. A kecsketartás költségei, bevételei és jövedelmezősége 133
2.3.1. Kecsketejtermelés 134
3. Kecsketejfeldolgozók 135
3.1. Tejfeldolgozás 135
3.2. Szegmentáció és célcsoportkiválasztás 135
3.3. Kecsketejtermék-stratégia 136
3.4. Árstratégia 136
3.5. Elosztási stratégia 137
3.6. Kommunikációs stratégia 137
IRODALOM 138
MELLÉKLETEK 144
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv