1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

AutoCAD tankönyv és példatár 2.

Térbeli ábrázolás/AutoCAD 2002 angol és magyar nyelvű verzió

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 354 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-288-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Azt hiszem, vitathatatlan az a megállapítás, hogy a térbeli megjelenítésnek mindig fontos szerepe volt az emberiség életében. Ősidők óta az emberi élet természetes velejárója a környezet vagy az... Tovább

Előszó

Azt hiszem, vitathatatlan az a megállapítás, hogy a térbeli megjelenítésnek mindig fontos szerepe volt az emberiség életében. Ősidők óta az emberi élet természetes velejárója a környezet vagy az alkotó elképzelés anyagból kialakított térbeli megjelenítése. Ez attól a pillanattól így van, amióta az ember elkezdte a fát, a követ, a csontot megmunkálni. A térbeli ábrázolás a későbbiekben is jelentős szerepet játszott. Mindenki előtt ismert, hogy sok jelentős építészeti alkotás létrehozása előtt makettek segítségével próbálták meg kialakítani a legideálisabb megjelenést.
A számítógépes tervezés elterjedése során megfigyelhető volt, hogy már a legkorábbi verziók is biztosítottak valamilyen térbeli rajzolási lehetőséget. Az azóta végbemenő hatalmas méretű fejlődés pedig azt eredményezte, hogy minden szakterületen - a síkbeli rajzokkal párhuzamosan - a térbeli ábrázolás nélkülözhetetlenné vált. Gondoljunk csak arra, hogy mennyivel szemléletesebb, ha egy épület tervezése során nem csak a szigorúan szakmai, síkbeli műszaki rajz készül el, hanem térbeli modellt is készíthetünk. Tovább növeli az alkalmazhatóságot, hogy a falakhoz vakolatmintákat rendelhetünk, kiválasztva azt, amely egy adott környezetben a legjobb. Ezt a kiválasztást az is elősegíti, hogy fényképet készítve az épület helyéről, majd azt szkennerrel beolvasva, megnézhetjük, hogy az adott környezetbe hogyan illeszkedik a megtervezett épület. A térbeli ábrázolás további lehetősége, a fényviszonyok megjelenítése. Kipróbálhatjuk, hogy különböző évszakokban, a nap bármely időszakában milyen árnyékokra számíthatunk. Vissza

Tartalom

1. Bevezetés 9
2. Alapismeretek 11
2.1 Előzmények 11
2.2 Testmodellezés 12
2.3 Fotorealisztikus megjelenítés 12
2.4 Beállítások 13
2.4.1 Profilok 13
2.4.2 Nézetablakok 14
2.4.3 FKR (UCS) beállítása 15
2.4.4 Izovonalak 16
2.4.5 Az ÍVFELB (VIEWRES) parancs 16
2.4.6 Renderelt objektumok simasága 17
2.4.7 Beállítás párbeszédablakban 17
2.5 Nézőpontok beállítása 18
2.6 Normálnézet 19
2.7 Pontszűrők (koordinátaszűrők) 19
2.8 A pontszűrők alkalmazása 24
2.9 Térbeli ábrázolások 22
3. Térbeli rajzelemek 23
3.1 A SZINT (ELEVATION) parancs 23
3.2 A VASTAGSÁG (THICKNESS) parancs 24
3.2.1 A SZINT és VASTAGSÁG együttes alkalmazása 27
3.3 Térbeli vonal rajzolása 27
4. Testek létrehozása 33
4.1 Testek létrehozása síkbeli rajzból 33
4.2 Vonallánccá alakítás 34
4.3 Lemez (Region) létrehozása 35
4.4 Kihúzás 36
4.5 Egyesítés (Union) 39
4.6 Kivonás (Subtract) 39
4.7 Közösrész (Intersect) 40
4.8 Lekerekítés 41
4.9 Letörés 42
4.9.1 A kihúzás további lehetőségei 44
4.10 Megforgatás 47
4.11 Felépítés elemi testekből 51
4.12 Még egy gyakorlat 59
5. Megjelenítések 69
5.1 Takarás 69
5.1.1 A TAKAR (HIDE) parancs 69
5.1.2 Takarás az ÁRNYALÁSMÓD (SHAJDEMODE) paranccsal 72
5.2 Árnyalt megjelenítések 72
5.2.1 Árnyalás - 2D drótváz 73
5.2.2 Árnyalás - 3D drótváz 73
5.2.3 Árnyalás - Simított árnyalás 73
5.2.4 Árnyalás - Simított árnyalás, az élek megjelenítésével 74
5.2.5 Árnyalás - Gouraud árnyalás 74
5.2.6 Árnyalás - Gouraud árnyalás, az élek megjelenítésével 74
5.3 Különleges nézőpontok 75
5.3.1 A NÉZŐPONT (VPOINT) parancs 75
5.3.2 A DPNÉZŐPONT (DDVPOINT) parancs 76
5.3.3 A DNÉZET (DVIEW) parancs 77
5.3.4 A 3DKERINGÉS (3D0RBIT) parancs 79
5.3.5 3D eltolás (3D Pan) 80
5.3.6 3D zoom 80
5.3.7 3D keringés (3D Orbit) 80
5.3.8 3D folyamatos keringés (3D Continuous Orbit) 84
5.3.9 3D kézikamera (3D Swivel) 84
5.3.10 3D távolság beállítása (3D Adjust Distance) 84
5.3.11 3D vágási síkok beállítása (3D Adjust Clip Planes) 85
5.3.12 Első vágósík Be/Ki (Front Clip On/Off) 86
5.3.13 Hátsó vágósík Be/Ki (Back Clip On/Off) 86
5.3.14 Nézet beállítása (View Control) 86
5.4 A KAMERA (CAMERA) parancs 87
5.5 Elnevezett nézetek 87
5.6 Az FKR (UCS) leporelló 89
6. További 3D modellek 91
6.1 Közösrész képzése 91
6.2 Újabb feladat a közösrész képzéshez 97
6.3 Kihúzás útvonal mentén 104
7. Összetett szilárdtest 111
7.1 Alaptest létrehozása 111
7.2 Még egy összetett modell 121
8. Szelvény és metszés 131
8.1 A KMETSZET (SECTION) parancs 131
8.1.1 A parancs opciói 132
8.2 A SZEL (SLICE) parancs 135
8.2.1 A parancs opciói 135
8.3 Vágással létrehozott test 137
9. Vetületek létrehozása 143
9.1 A modelltér 143
9.1.1 A TILEMODE rendszerváltozó 145
9.2 A papírtér 145
9.3 Elrendezés (Layout) 145
9.4 Vetület létrehozása térbeli rajzból 147
9.5 A TESTNÉZET (SOLVIEW) parancs 147
9.5.1 A választható opciók 153
9.6 A TESTRAJZOL (SOLDRAW) parancs 155
9.6.1 Méretek elhelyezése a vetületeken 158
9.7 Az MNBEÁLL (MVSETUP) parancs 162
9.8 A TESTVET (SOLPROF) parancs 167
9.8.1 Az MNBEÁLL (MVSETUP) parancs opciói 170
10. Szilárdtestek editálása 173
10.1 SZTESTSZERKESZT (SOLIDEDIT) parancs 173
10.1.1 A Szilárdtestek szerkesztése (Solids Editing) eszköztár 174
10.2 Lapok kijelölése 175
10.2.1 Lapok kihúzása (Extrude Faces) 177
10.2.2 Lapok kihúzása útvonal mentén 179
10.2.3 Lapok mozgatása (Move Faces) 180
10.2.4 Lapok eltolása (Offset Faces) 181
10.2.5 Lapok törlése (Delete Faces) 182
10.2.6 Lapok forgatása (Rotate Faces) 182
10.2.7 Lapok szűkítése (Taper Faces) 183
10.2.8 Lapok másolása (Copy Faces) 184
10.2.9 Lapok színezése (Color Faces) 185
10.2.10 Élek másolása (Copy Edges) 185
10.2.11 Élek színezése (Color Edges) 186
10.2.12 Dombornyomat (Imprint) 186
10.2.13 Tisztít (Clean) 187
10.2.14 Elválasztás (Separate) 187
10.2.15 Héj (Shell) 188
10.2.16 Ellenőriz (Check) 189
11. Valósághű megjelenítés 191
11.1 A RENDER parancs 191
11.1.1 A Render párbeszédablak 192
11.1.2 A Render opciók (Render Options) párbeszédablak 196
11.1.3 Fotorealisztikus valós Render opciók (Photo Real Render Options) párbeszédablak 197
11.1.4 Fotorealisztikus sugárkövetett render opciók (Photo Raytrace Render Options) párbeszédablak 199
11.2 Render ablak (Render Window) 202
12. Anyagok használata 207
12.1 Anyagminta kiválasztása 207
12.2 Az RANYAG (RMAT) parancs 210
12.2.1 Az anyagok használata (Materials) párbeszédablak 210
12.3 Az ANYAGTÁR (MATLIB) parancs 214
12.4 Felületminta kép alapján 216
12.5 Anyagok létrehozása és módosítása 223
12.6 Új... (New...) 224
12.7 Új anyag létrehozása (New Standard Material) 224
12.8 Bitkép beállítás (Adjust Bitmap) 228
13. Fények, árnyékok 233
13.1 A FÉNY (LIGHT) parancs 233
13.2 Szórt fény (Ambient Light) 235
13.3 Új fényforrás létrehozása 235
13.4 Pontszerű fényforrás (Point Light) 235
13.5 Távoli fény (Distant Light) 239
13.6 Távoli fény (Distant Light) létrehozása 240
13.7 Reflektorfény (Spotlight) 245
13.8 Új reflektorfény (New Spotlight) 246
14. Kiegészítő elemek 249
14.1 A HÁTTÉR (BACKGROUND) parancs 249
14.1.1 Kitöltés (Solid) 250
14.1.2 Gradiens (Gradient) 250
14.1.3 Kép (Image) 251
14.1.4 Összemos (Merge) 252
14.2 Tájkép objektum (Landscape Object) 253
14.3 Új tájkép objektum (New Landscape Object) 254
14.4 Tájkép objektumok szerkesztése 256
14.5 Tájkép objektum közvetlen módosítása 256
14.6 Tájkép könyvtár (Landscape Library) 257
15. Műveletek képekkel 259
15.1 Képek elmentése 259
15.2 Képek megjelenítése 260
15.3 Jelenetek 263
15.4 A JELENET (SCENE) parancs 263
15.5 Új jelenet létrehozása 264
15.6 Jelenet módosítása 265
15.7 Raszterképek beillesztése 265
15.8 Kép vágása 268
15.9 Kép beállítása 269
15.10 Kép minősége 269
15.11 Kép átlátszósága 270
15.12 Képkeret 270
16. További lehetőségek 271
16.1 AMEKONVERT (AMECONVERT) 271
16.2 Fizikai tulajdonságok lekérdezése 272
16.3 Render statisztika 273
16.4 Fotorealisztikus sugárkövetett render 273
17. Térbeli felületek 277
17.1 3D felületek 277
17.1.1 3d lap (3d Face) 278
17.1.2 Él (Edge) 279
17.1.3 3D idomok rajzolása 279
17.1.4 Élekkel határolt felületek (Edge Defined Path) 280
17.1.5 Szabályos felületek (Ruled Surface) 281
17.1.6 Forgásfelületek (Surface of Revolution) 282
17.1.7 Tabulált felületek (Tabulated Surface) 282
17.2 3D felületi háló 283
18. Példatár 285
19. Parancsok 321
20. Rendszerváltozók 339

Pintér Miklós

Pintér Miklós műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pintér Miklós könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv