| Köszönetnyilvánítás | 7 |
| Dr. Bácskai Tamás egyetemi tanár előszava | 9 |
| Beköszönő (A szerző bevezetője) | 11 |
| Az álláskeresés első szakasza: a karrier-tervezés alapjai, kilépés a munkaerőpiacra | |
| Karrierfilozófiai alapvetés - avagy néhány szó az életpálya-tervezésről, karriermenedzsmentről; a főbb karrier-periódusok; karrierfilozófiai axiómák, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 17 |
| Életpálya-tervezés, karrierépítés, állásvadászat | 17 |
| Karrier-periódusok | 21 |
| Karrierfilozófiai axiómák, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 23 |
| Menni vagy maradni? Az állandó dilemma - avagy néhány csapda és jó tanács, hogy mikor nem szabad, illetve mikor célszerű új állás után néznünk | 27 |
| A helyben maradás csapdái: az okok, amiért nem szabad maradni | 30 |
| A "félek a visszautasítástól" csapdája | |
| A "félek, hogy a mostani munkahelyemen rájönnek" csapdája | |
| A "rettegek az újtól, a változástól" csapdája | |
| A "félek, hogy csalódást okoznék a főnökömnek" csapdája | |
| Az "a munka csak eszköz és nem élvezet" csapdája | |
| Az "úgysem fizetnek jobban másutt sem" csapdája | |
| A "mielőtt megmozdulnék, még több tapasztalatra van szükségem" csapdája | |
| A változtatás csapdái: okok, amiért viszont nem szabad mozdulni | 33 |
| A "másutt sokkal jobban kereshetnék" csapdája | |
| A "másoknak sokkal jobban megy, mint nekem" csapdája | |
| A "bármi áron el akarok innen menni", avagy a "belelovalás" csapdája | |
| A "mindenki azt mondja, hogy több megbecsülést érdemelnék" csapdája | |
| A "mások tehetnek róla, hogy sikertelen vagyok" csapdája | |
| A "rengeteg áldozatot hoztam, de nagyon keveset kaptam cserébe" csapdája | |
| A "megőrjítenek az újabbnál újabb, megoldhatatlannak tűnő problémák" csapdája | |
| Amikor viszont változtatni kell, avagy amikor a szomszéd kertje tényleg zöldebb | 39 |
| Akkor van értelme a változtatásnak, ha ön nem sikeres a mostani munkahelyén | |
| Akkor van értelme a változtatásnak, ha - bár most még sikeresen végzi munkáját - azt tapasztalja, hogy jelenlegi munkahelye már nem tud önnek újabb kihívásokkal szolgálni | |
| Akkor van értelme a változtatásnak, ha arra a meggyőződésre jut, hogy jelenlegi munkahelyén elérte a maximális előmenetei lehetőséget: ennél magasabb szintet már nem tudnak önnek felkínálni | |
| Akkor van értelme változtatni, ha a munkája tulajdonképpen soha nem érdekelte önt, és nem is várható, hogy ez a jövőben megváltozzék | |
| Akkor van értelme otthagyni egy állást, ha - bár korábban nagyon érdekesnek találta ezt a munkakört - ma már a munkája egyáltalán nem érdekli | |
| Ha már nem érzi boldognak magát, itt az ideje a változtatásnak! | |
| Nézzünk a jövőbe: a perspektívák elemzése | 42 |
| Hogyan távozzunk? | 44 |
| Amíg nincs meg a végleges, új állása, bármi áron maradjon a mostani munkahelyén! | |
| Bármennyire is elege van mostani munkahelyéből és szeretne már eljönni, ne hagyja, hogy az álláskeresés időszaka alatt munkájának minősége romoljon! | |
| Aktualizáljuk az önéletrajzot és gyűjtsük össze a szükséges dokumentációt: "Karrierdosszié" | |
| Távozzunk békében, barátságban és - főleg - kulturáltan! | |
| Amikor kénytelenek vagyunk menni: állás nélkül - avagy miért és kiket szoktak leépíteni, hogyan ismerhetjük fel idejekorán az elbocsátás jeleit, majd hogyan éljük túl lelkileg és anyagilag a munkanélküliség időszakát? | 49 |
| Mikor és miért kerül sor leggyakrabban a leépítésre? | 51 |
| Reggel 9:00: megvan még az állása? | |
| Miért szoktak elbocsátani embereket, hogyan ismerhetjük fel ennek a jeleit? | |
| Privatizáció/vállalatfúzió - új menedzsment | |
| Az informális kapcsolatrendszer | |
| Gazdálkodási problémák | |
| Személyiségbeli összeférhetetlenség | |
| Amikor ki tudja miért, de felmondanak nekünk | |
| Hű, ezt megúsztam! | |
| Ki vagyok rúgva? Szó sem lehet róla! | |
| Kinek van veszélyben az állása és milyen aktív állásmegóvási praktikákat lehet bedobni? | 62 |
| Kinek van veszélyben az állása? | |
| Felkészülés a legrosszabbra | |
| Női szemmel | |
| Aktív állásmegóvási praktikák | |
| Mit tegyünk, ha mégis rajta vagyunk a listán? | 68 |
| Hogyan viselkedjünk, amikor közlik a hírt? | |
| Miről tárgyaljunk a felmondás közlése után? | |
| Mi képezi számunkra a tárgyalási alapot? | |
| Hogyan távozzunk? | |
| Hogyan éljük túl az elbocsátást? | 77 |
| A lelki trauma túlélése | |
| A helyzet őszinte megbeszélése a családon belül | |
| Hogyan éljük túl anyagilag az állás nélküli időszakot? | |
| Az álláskeresés második szakasza: felkészülés, előkészítés | |
| Milyen az ön számára ideális munkakör? - avagy milyen képességekkel, személyiségvonásokkal, szakismerettel, negatív és pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, mire alkalmas ön, milyen cégnél és mit szeretne csinálni, tehát milyen állást keres voltaképpen? | 88 |
| A "siker bűvös háromszöge" | 88 |
| Mi leszek, ha nagy leszek | |
| Ne sajnálja az időt! | |
| Mit is akar és mire alkalmas ön? (17 gyakorlat az ön számára ideális munkakör meghatározására) | 92 |
| Milyen karrier szeretnék? | |
| 1. sz. gyakorlat: az ideális munkakör szerkezeti felépítése, avagy a "3M": Munkafeltételek - Munkatartalom - Munkabér/javadalmazás | |
| A múlt és a jövő, avagy a választást befolyásoló tényezők | 97 |
| 2. sz. gyakorlat: A munkával kapcsolatos preferenciák és diszpreferenciák (mit szeret és mit nem szeret egy bizonyos munkában?) | |
| 3. sz. gyakorlat: Élete eddigi legnagyobb sikerei/eredményei | |
| 4. sz. gyakorlat: Életcélok (mit szeretnék elérni rövid- közép- és hosszútávon?) | |
| Mi leszek, ha nagy leszek? | |
| A Munkafeltételek | 101 |
| 5. sz. gyakorlat: Mi a fontos számomra? (Milyen tényezők biztosítják, hogy a munkám során folyamatosan motiválva érezzem magam?) | |
| 6. sz. gyakorlat: A szorosabb értelemben vett munkakörülmények (a szervezettel kapcsolatos tényezők; a szűkebb értelemben vett munkafeltételek; a munkahelyi környezet; egyéb környezeti szempontok) | |
| 7. sz. gyakorlat: Az emberi kapcsolatok; első rész: az ideális munkahelyi csapat; második rész: az ideális főnök; harmadik rész: azok az emberek, akikkel napi kapcsolatba kerülök | |
| 8. sz. gyakorlat: Az ideális szervezet (milyen tevékenységet folytató szervezetben szeretnék dolgozni, vagy esetleg milyen tevékenységet szeretnék önálló vállalkozásban folytatni?) | |
| A Munkatartalom | 111 |
| 9. sz. gyakorlat: Milyen képességeim és készségeim vannak? (képességeim a különböző információk feldolgozása terén; képességeim az emberekkel való foglalkozás terén; képességeim a tárgyakkal végzett munkában; képességeim az alkotó munka terén) | |
| A különböző személyiségtípusok és a pályaválasztás | |
| 10. sz. gyakorlat: Legfontosabb személyiségjegyeim (milyen típus vagyok?) | |
| 11. sz. gyakorlat: Szakmai felkészültségem (milyen tapasztalatokra, jártasságokra, ismeretekre tettem szert eddigi tanulmányaim és gyakorlatom során?) | |
| 12. sz. gyakorlat: Erősségeim, gyenge pontjaim (10-10 tényező) | |
| 13. sz. gyakorlat: Milyen tulajdonságaimat szeretném fejleszteni? (milyen ismeretekre, jártasságokra szeretnék szert tenni vagy melyeket szeretném továbbfejleszteni?) | |
| A Munkabér/javadalmazás | 128 |
| 14. sz. gyakorlat: Munkabér és egyéb juttatások (hogyan lehet meghatározni a minimálisan szükséges jövedelmet; milyen lenne az "álomjövedelem" és ami a kettő között van: a reális javadalmazási csomag | |
| Koncentráljon a leglényegesebbre | 129 |
| 15. sz. gyakorlat: A húsz legfontosabb tényező (avagy az "ideális munkakör" véglegesítése, az egyes rovatok finomítása) | |
| 16. sz. gyakorlat: Milyen karrierlehetőségeim vannak? (annak meghatározása, hogy az "ideális munkakör" alapján milyen konkrét állás-, illetve karrierlehetőségek kínálkoznak) | |
| 17. sz. gyakorlat: Alternatív karrierlehetőségek (a mostani munkakör keretein belül; azon kívül, illetve a magánéletben adódó lehetőségek) | |
| Pályakezdők, friss diplomások figyelmébe! | 134 |
| Hogyan, illetve milyen vagy mekkora szervezetet válasszunk első munkahelyként? | |
| Miért jobb a versenyszférában működő vállalatnál kezdeni, mint az államigazgatásban? | |
| Miért jobb nagyobb vállalatnál kezdeni, mint egy kis cégnél? | |
| Magyar tulajdonú vagy "multi" cégnél jobb kezdeni? | |
| Vidéki vagy budapesti cégnél jobb kezdeni? | |
| Mit kell még elsajátítanom, hogy jobban érvényesüljek - avagy milyen ismeretekre, képzésre van ma szükség, hogy jobban eladhassuk magunkat, hogyan választhatunk menedzseriskolák, a nyelvtanfolyamok és számítógépes kurzusok "dzsungelében"? | 138 |
| Mit kell tudni a különböző szaktanfolyamokról? | 141 |
| Mit kell tudni a kommunikációs képzésről? | 142 |
| Fontos-e a kommunikáció? | |
| Kommunikációs helyzetek | |
| Néhány gondolat a "humán" (HRM) szakképzésről | 143 |
| A humán ismeretek jelentősége | |
| A humán képzés tematikája és oktatási intézményei | |
| Gazdasági-üzleti tanfolyami képzés | 144 |
| Milyen nyelvet érdemes tanulni, hogyan és hol? | 145 |
| Rövid áttekintés a nyelvoktatásról | |
| A nyelvtudás, mint képesség | |
| Hogyan válasszunk nyelviskolát? | |
| Gondolatok a nyelvvizsgákról | |
| Mit kell tudni a menedzserképzőkről? | 149 |
| A képzés szintjei | |
| Graduális képzés (BBA, BBS) | |
| Posztgraduális képzés (DMS, MBA) | |
| Az MBA gyökerei | |
| Kinek kell az MBA? | |
| MBA kontra "sima" felsőfokú állami iskolai végzettség | |
| MBA kontra P.hD | |
| Tantárgyi struktúra, oktatási formák | |
| Állami egyetemek, kontra magán üzleti iskolák | |
| A minősítés rendszere - vagy ennek hazai hiánya? | |
| Nemzetközi minősítések | |
| Magyarországi lehetőségek és jó tanácsok a választáshoz | |
| Külföldi kontra magyarországi MBA | |
| A tudás ára | |
| Milyen szinten kell értenem az informatikához? | 158 |
| Információs blokk: Továbbképzési intézmények, üzleti iskolák, nyelviskolák | |
| Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem MBA program | |
| BME Mérnöktovábbképző Intézet | |
| Pinteer Institute & Management Centre | |
| BME MBA | |
| KPMG BME Akadémia, üzleti továbbképzések | |
| Euro-Contact Business School MBA | |
| Kodolányi János Főiskola, kommunikációs képzés | |
| TV"-Kandi Európa Televíziós Akadémia | |
| CEU Business School MBA | |
| PTE FEEFI Humán képzés | |
| BKÁE-MBA | |
| Számalk Open Business School MBA | |
| Berlitz Nyelvi Központ | |
| Danubius Nyelviskola | |
| Fast English (Nyelviskola) | |
| Oxford Hungária Nyelvstúdió | |
| Az első lépés a felvételi beszélgetéshez vezető úton: a sikeres szakmai önéletrajz elkészítésének mesterfogásai - avagy az önéletrajz típusai, a hatékony önéletrajz külalakja, terjedelme, trükkök: mit és hogyan írjunk vagy ne írjunk bele az önéletrajzba, hogyan rejthetünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? A kísérőlevél | 161 |
| Miért fontos az önéletrajz? | 163 |
| Az ellenérvek | |
| A mellette szóló érvek | |
| Az önéletrajz alkotóelemei | 165 |
| Név, lakcím, telefonszám | |
| A nyitó gondolatsor (a jelentkezés célja/ambíciók vagy pályakép) | |
| A képességek (Készségek, tapasztalat, megkülönböztető jellemzők) | |
| A szakmai pályafutás | |
| Szakképzettség | |
| Szervezeti tagságok/tudományos tevékenység/publikációk | |
| Személyi adatok | |
| Egyéb információk | |
| Az önéletrajz különböző típusai | 176 |
| A kronologikus (időrendi) önéletrajz | |
| A funkcionális (szerepközpontú) önéletrajz | |
| A "kombinált" vagy "hibrid" önéletrajz | |
| Melyik típusnak milyen előnyei/hátrányai vannak; mikor melyiket célszerű alkalmazni? | |
| Az önéletrajz külalakja és terjedelme | 181 |
| Trükkök és tippek. Hogyan rejtsünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? | 183 |
| Valamit mindig hagyjunk ki! | |
| Hogyan készítse el a pályázatát, az aki túl fiatal egy megcélzott álláshoz? | |
| Beírjuk-e rövid ideig tartó munkavállalásokat? | |
| Hogyan "reagáljuk le" előre - már az önéletrajzban - azt a kérdést, hogy "mikor szeretne szülni menni"? | |
| Beírjuk-e a mellékfoglalkozásunkat? | |
| Beírjuk-e, hogy jelenleg munka nélkül vagyunk? | |
| Hogyan indokoljuk a félévesnél hosszabb ideig tartó "kihagyásokat"? | |
| Beírjuk-e az önéletrajzba a társadalmi vagy a politikai tevékenységet? | |
| Mivel és hogyan indokoljuk a gyakori állásváltoztatást? | |
| Kitűnő iskolák, de csak átlagos szakmai pályafutás | |
| Hogyan írja meg az önéletrajzát az, aki eddigi viszonylag jelentéktelen munkahelyei után most egy komolyabb beosztást szeretne megpályázni? | |
| Hogyan írjuk meg, ha pályafutásunk kezdetén viszonylag rövid idő alatt sokat változtattunk? | |
| Az önéletrajzok leggyakoribb hibái | 189 |
| A túl hosszú önéletrajz | |
| A túlrészletezett önéletrajz | |
| A lényegtelen információkkal kezdődő önéletrajz | |
| Ha azt hisszük, hogy önéletrajzunk tökéletes... | |
| A kísérőlevél | 191 |
| Záró megjegyzések az önéletrajzhoz | 195 |
| Mikor, hol és hogyan, illetve mikor ne alkalmazzuk a "Pintér-féle professzionális önéletrajzot"? | |
| Az internetes önéletrajzküldés | |
| Az álláskeresés harmadik szakasza: álláskeresési technikák és az állásajánlat előkészítése | |
| A második lépés: a rejtett álláslehetőségek megismerése - avagy mik azok a rejtett álláslehetőségek és milyen előnyt kínálnak; hogyan és kikkel építsük ki a személyes kapcsolatrendszerünket; milyen szervezetek segíthetnek nekünk az álláskeresésben; hogyan működnek a személyzeti tanácsadó és fejvadász cégek; mire figyeljünk, ha megkeres bennünket egy fejvadász? | 200 |
| A rejtett álláspiac világa | 202 |
| Miért hívunk rejtettnek bizonyos álláslehetőségeket? | |
| Miért érdemes elsősorban ezeket megcélozni: milyen előnyöket kínál ez a lehetőség? | |
| Sosem lehet elég korán kezdeni, avagy a pályaválasztási tanácskéréssel kombinált kapcsolatépítés diákkorban | |
| Személyes kapcsolatépítés lépésről-lépésre: később és folyamatosan | 205 |
| A kapcsolatépítés lépései | |
| A személyes kapcsolatépítés szintjei | |
| A hatékony álláskeresés fontos eszköze az elegendő információt közlő magán-névjegy | |
| "Kapcsolatépítő adatlap" | |
| Milyen szervezetek segíthetnek még az álláskeresésben? | 213 |
| Diákszervezetek; egyetemi/főiskolai "karrierközpontok"; Job Forumok, állásbörzék | |
| Szakmai szövetségek, egyesületek, kamarák | |
| Mit kell tudni a munkaközvetítőkről, a személyzeti tanácsadókról és a fejvadászokról? | 215 |
| Munkaügyi Központok (állami munkaközvetítők) | |
| Szakszervezeti munkaközvetítés | |
| Munkaerő-kölcsönzés, "beugrók" | |
| Magán-munkaközvetítők/önéletrajz-adatbankok | |
| Személyzeti/kiválasztási tanácsadók | |
| Vezetőfelkutatási tanácsadók ("fejvadászok") | |
| Mire figyeljünk, ha kapcsolatba kerülünk egy fejvadásszal? | 221 |
| Mi is az a "fejvadászat" és hogyan keres a fejvadász? (adatbank, beajánlás, célcsoportos direkt keresés) | |
| Mutasd magad, légy a kirakatban! | |
| Hogyan reagáljunk a fejvadász telefonhívására? | |
| A személyes találkozás | |
| Információs blokk: Az álláskereséshez, karrierépítéshez szükséges információk forrásai és kapcsolatépítési lehetőségek | |
| Budapest Rádió | |
| Világgazdaság | |
| Klub Rádió | |
| Joint Venture Szövetség | |
| Mai Nap | |
| IDG "PC World", "Számítástechnika", "Job Universe" | |
| Budapest Business Journal | |
| Horton International Hungary Kft. | |
| AIESEC | |
| IAESTE | |
| B.O.S.S. Magazin | |
| Manager Contact Executive Search Kft. | |
| Hír TV | |
| Humánpolitikai Szemle | |
| MATÁV Origo | |
| M.C.I. Selection Személyzeti Tanácsdó Kft. | |
| CKM Magazin | |
| A harmadik lépés: a célcsoportos direkt álláskeresés és jelentkezés álláshirdetésre - avagy hogy jussunk be egy céghez, még ha nincs meghirdetve egy állás; az álláshirdetésre való jelentkezés legnagyobb esélyt biztosító mesterfogásai; "Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló"; hogyan adjunk fel mi magunk álláskereső hirdetést? | 227 |
| A célcsoportos direkt álláskeresés | 227 |
| A szisztematikus, célcsoportos direkt álláskeresés módszere | |
| Hogyan jussunk be egy céghez, még ha nincs is meghirdetve egy állás? | |
| Jelentkezés álláshirdetésre | 229 |
| Mit kell tudni az álláshirdetésekről? | |
| Milyen hirdetésekre és mikor jelentkezzünk? | 230 |
| Szabad-e csak azokra a hirdetésekre jelentkezni, amelyek tökéletesen ránk illenek? | |
| Annak szóljon a pályázat, aki dönthet az ön ügyében! | |
| A beadott pályázat "utógondozásának" jelentősége | |
| A névtelen hirdetések: hogyan deríthető ki mégis egy kis nyomozással, hogy ki áll a hirdetés mögött | |
| "Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló" | |
| Hogyan adjunk fel álláskereső hirdetést? | 233 |
| Érdemes-e egyáltalán álláskereső hirdetést feladnunk? | |
| Mikor és melyik lapban, milyen tartalommal kell a hirdetést feladni? | |
| Miért nem szabad jeligét megadni, hanem pontos elérhetőséget? | |
| Hirdetésminta | |
| A felvételi beszélgetés - avagy hogyan készüljünk fel rá; hogyan alakítsuk ki az image-ünket; hogyan jelenjünk meg; hogyan viselkedjünk; milyen kérdésekre számíthatunk az interjún; felvételi adatlapok és utómunkálatok; különleges interjúhelyszínek | 236 |
| Felkészülés a felvételi beszélgetésre: hogyan tanulmányozzuk a leendő munkáltatót? | 236 |
| A felkészülés jelentősége | |
| A "Vállalatismereti Adatlap" | |
| Az arculatformálás alkotóelemei | 239 |
| Az imázsformálás alapjai | |
| Az imázs jelentősége a felvételi beszélgetésen | |
| Az arculatformálás alkotóelemei | |
| Információs blokk: az arculatformáláshoz ajánljuk | |
| Avon (kozmetikumok) | |
| Berwin Rt. - Öltönyház (felsőruházat) | |
| Vass Cipő | |
| Giudi (bőrtáskák) | |
| Lodenfrey (kabát és öltönyök) | |
| Seiko (órák) | |
| Mont Blanc - Gárdos Presentline (tollak és más kellékek) | |
| Chronos (határidőnaplók) | |
| Rossmann (drogéria, parfüméria) | |
| Florsheim (cipők) | |
| Az image prezentációja a beszélgetőpartner felé az interjún | 254 |
| A testbeszéd (járás; kézfogás; szemkapcsolat; arckifejezés; a helyes testtartás; gesztusok) | |
| Viselkedés és kommunikáció a felvételi beszélgetésen (hangszín; a viselkedés és testbeszéd változatosságának jelentősége; nemcsak az interjún kell "viselkedni", de előtte és utána is!) | |
| Mire, milyen kérdésekre számíthatunk a felvételi beszélgetés során? | 259 |
| Mely három fő tényezőre (ismeretek, tapasztalatok, képességek; motivációk, személyiségvonások) kiváncsiak a felvételiztetők a jelölteknél? | |
| A felvételi beszélgetések és a felvételiztetők típusai | |
| Milyen speciális kvalitások meglétét keresik a munkáltatók a jelöltek válaszaiban? | |
| A felvételi beszélgetésen előforduló kérdések hat fő típusa | |
| Konkrét kérdések - konkrét ("konzerv") válasz-lehetőségek (pl. hogyan válaszoljunk a "melyek az ön legfőbb gyengeségei?" vagy a "mi motiválta önt, hogy megpályázza ezt az állást?" kérdésekre) | |
| A leggyakoribb kérdések (csoportosítva), amikre érdemes felkészülni! | |
| 20 kérdés, amelyeket a jelöltnek célszerű feltennie | |
| A "tilos kérdésekről" | |
| Mit kell tudni a felvételi adatlapokról? | 273 |
| Szükséges-e egyáltalán, illetve mely esetekben és hogyan kell kitölteni a különböző vállalati/felvételi adatlapokat? | |
| Mit tegyünk a siker érdekében a felvételi beszélgetés után? | 274 |
| Hogyan tudjuk a felvételiztető "emlékezetébe vésni" magunkat? | |
| Az emlékeztető levél jelentősége; szerkezete és stílusa | |
| Különleges interjúhelyszínek | 276 |
| Szálloda hallja - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
| Étterem - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
| Információs blokk: Étkezéssel egybekötött üzleti megbeszélések ajánlott helyszínei és kiegészítők | |
| Gundel Étterem | |
| Első Pesti Borház ("bortúra" és minőségi borok | |
| Budavári Fortuna Étterem | |
| Akadémiai Klub Étterem (rendezvényszervezés) | |
| Óbudai Gyémánt (ásványvíz) | |
| Gambrinus Étterem | |
| Theodora Quelle (ásványvíz) | |
| Hilltop Neszmély (borhotel és étterem) | |
| Pécsi Sörfőzde (sörpub és sörök) | |
| Tudományos, illetve különleges kiválasztási módszerek - avagy mik azok a pszichológiai tesztek; milyen követelmények támaszthatók a különböző kiválasztási módszerekkel szemben; mi a szituációs interjú vagy a stesszinterjú; mit kell tudni a hazugságvizsgálatról; mi a grafológia? | |
| Mik azok a pszichológiai tesztek? | 277 |
| A képességvizsgálatok | 277 |
| A teljesítménytesztek | |
| A személyiségvizsgálatok | |
| Milyen követelmények támaszthatók a kiválasztási módszerekkel szemben? | 279 |
| Konzisztencia (következetes + logikus + összefüggő) | |
| Megbízhatóság (mindig ugyanazt a jellemzőt mérje) | |
| Érvényesség (validitás - előrejelzési képesség) | |
| Szabványosság (standardizáltság egy adott populációhoz) | |
| Az alkalmasság-vizsgálatok etikája és ára | |
| Különleges interjúk és gyakorlatok | 281 |
| A szituációs interjú | |
| Milyen gyakorlatokat szoktak alkalmazni a vezető-kiválasztásnál? | |
| Mi az a stresszinterjú és hogyan kell ezt kezelni? | |
| Az "édes-keserű" interjú | |
| Az Értékelő Központ (Assessment Centre) | 283 |
| Története; a módszer lényege | |
| Milyen tulajdonságok és képességek meglétét vizsgálják? | |
| Tipikus gyakorlatok az ÉK-ban | |
| Mit kell tudni a hazugságvizsgálatról? | 285 |
| Történeti áttekintés; a módszer alapja | |
| Mit vizsgálnak tulajdonképpen? | |
| Hol, milyen körülmények között és milyen szabályozás mellett alkalmazható? | |
| Téves értékelések | |
| Mi az a grafológia? | 287 |
| A grafológia rövid története, iskolái és módszere | |
| A kézírás feltétele és a vizsgálat etikája | |
| Az álláskeresés utolsó szakasza: az állásajánlattal kapcsolatos tárgyalások és a folyamat lezárása | |
| Az állásajánlat és a jövedelemalku - avagy mi van és mi nincs benne a jövedelemben; hogyan készüljünk fel a jövedelemalkura és hogyan tárgyaljunk a leendő jövedelmünkről; mit tegyünk, ha más ajánlatunk is van? | 292 |
| Mi van és mi nincs benne a jövedelemben? Miből áll össze a javadalmazási csomag? | 292 |
| A "választható béren kívüli juttatások" rendszere, avagy a "kafetéria" | |
| A "kafetéria" előnyei és hátrányai | |
| A javadalmazási csomag összetevői | 294 |
| "A lista": a keresetet (alapbér + alapbér jellegű juttatások) pl. garantált prémium; nyereségrészesedés; részvényjuttatás, hűségjutalom stb. | |
| "B lista": nem alapvető (részben bérjellegű, részben béren kívüli juttatások), de fontos alkutárgyak (a cégnek pénzbe kerülnek); pl. végkielégítési megállapodás; "karrierbiztosítás";továbbképzés stb. | |
| "C lista": olyan tételek, amelyek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe a munkáltatónak; pl.cím/rang; rugalmas munkaidő stb. | |
| A karrierbiztosítás | |
| A gépkocsihasználatról | |
| Esettanulmány: A Pannon GSM javadalmazási rendszere | |
| Hogyan alkudjunk a leendő jövedelmünkről? | 306 |
| A legfontosabb a felkészülés: a háromlépcsős felkészülési folyamat | |
| Első lépés: egy minimumjövedelem-terv kidolgozása | |
| Második lépés: munkaerő-piaci információk beszerzése és egy elvárt reális jövedelemelképzelés kialakítása | |
| Harmadik lépés: az "álomjövedelem" maghatározása | |
| Információs Blokk: A javadalmazási csomag lehetséges elemei | |
| Pannon GSM (Mobilszolgáltatás) | |
| OTP Magánnyugdíjpénztár | |
| NEXON (Humán-ügyviteli szoftverek) | |
| Polar Mobil - Saab gépkocsik | |
| Credit Suisse Magánnyugdíjpénztár | |
| Wallis British Motors - Rover gépkocsik | |
| Navigátor Önkéntes Pénztár (karrierbiztosító) | |
| Inter-Europa Bank Rt. T-Card (bakkártya) | |
| Alcatel (mobiltelefon) | |
| BMW R 1150 Rockster (motor) | |
| Maga a béralku | 308 |
| Fontos háttér-információk a béralku lebonyolításához | |
| Tárgyalástechnikai mesterfogások: mint az edénybemutatókon | |
| Ha keveset ajánlanak | |
| Mindig sávokban beszéljen! | |
| Mit tegyünk, ha egy elfogadott állásajánlat után jobb lehetőség adódik? | 311 |
| Első eset: ha valóban a "herceg jött el fehér lovon" az utolsó pillanatban | |
| Második eset: ha a másik ajánlat "csupán" anyagilag kedvezőbb | |
| Megjegyzések a jövedelem-táblázatokhoz (melléklet) | 312 |
| Kik tekinthetők menedzsernek? | |
| A jövedelemtanulmány forrásai | |
| A besorolás nehézségei | |
| Az ifjú titánok kora | |
| Főváros kontra vidék | |
| Ágazati különbségek és a jövedelem-kiigazítás | |
| Különböző jövedelem-összetevők (összefoglaló táblázat) | 316 |
| A munkaszerződés - avagy mire kell figyelni a munkaszerződések és különösen a vezetői munkaszerződések (menedzserszerződések) megkötésénél | 318 |
| A nem vezetői munkaszerződések legalapvetőbb elemei | 318 |
| A megállapodást előkészítő tárgyalások | |
| Írásbeliség - a munkaszerződés formai követelménye | |
| Tartalmi elemek (3 kötelező, a többi választható) | |
| A vezető állásúakra vonatkozó különleges szabályok | 323 |
| A vezetői munkaszerződések fontosabb tartalmi elemei | |
| A vezetőkre vonatkozó végkielégítés | |
| Lemondjunk-e a megtámadás jogáról? | |
| Zárszó | 328 |
| Mellékletek | |
| Képzési, továbbképzési intézmények, nyelviskolák, informatikai tanfolyamok, menedzserképzők címei | 331 |
| Önéletrajz-írási útmutatók, önéletrajz- és kísérőlevél minták magyarul és idegen nyelveken | 338 |
| Angol nyelvű ajánlólevél minta | 370 |
| Fejvadászok, személyzeti tanácsadók címei | 371 |
| Az álláskereséshez szükséges információk forrásai | 377 |
| Jövedelemtáblázatok | 378 |
| Munka- és menedzserszerződési minták | 387 |
| Irodalomszerződés | 398 |
| A szerző által ajánlott irodalom | 400 |