| Bevezetés | 13 |
| Programozási segédeszközök | 15 |
| A funkcióbillentyűk használata | 15 |
| KEY - a funkcióbillentyűk meghatározása | 16 |
| DISPLAY - a funkcióbillentyűk tartalma | 17 |
| Ellenőrző kérdések | 18 |
| A kényelmes programozás | 19 |
| AUTO - automatikus sorszámozás | 19 |
| RENUMBER - átsorszámozás | 20 |
| MERGE - programok összefűzése | 22 |
| Ellenőrző kérdések | 24 |
| Listázási segédeszközök | 25 |
| PAGE - a programlista felosztása | 25 |
| OPTION - a SIMON's BASIC utasítások kiemelése | 25 |
| DELAY - a listázási sebesség válroztatása | 26 |
| FIND - a füzérek (stringerek) felkutatása | 26 |
| Ellenőrző kérdések | 29 |
| Hibakezelés | 30 |
| Külső hibakezelés | 30 |
| TRACE - a programfutás kijelzése | 30 |
| RETRACE - az utolsó TRACE-ablak kijelzése | 31 |
| DUMP - változók kijelzése | 32 |
| COLD - visszatérés alapállapotba | 33 |
| OLD - a törölt program felélesztése | 33 |
| Ellenőrző kérdések | 34 |
| Belső hibakezelés | 35 |
| ON ERROR - hibaellenőrzés a programon belül | 35 |
| NO ERROR - ON ERROR kikapcsolása | 36 |
| ON ERROR/NO ERROR - példák | 37 |
| OUT | 40 |
| Ellenőrző kérdések | 41 |
| Programvédelem | 42 |
| DISAPA - a védeni kívánt sorok megjelölése | 42 |
| SECURE - a sorok védelme | 42 |
| A strukturált programozás | 44 |
| Logikai műveletek | 44 |
| IF...THEN...ELSE | 44 |
| RCOMP | 45 |
| REPEAT...UNTIL - ciklusvezérlés | 46 |
| LOOP...EXIT IF...END LOOP - ciklusvezérlés | 47 |
| Ellenőrző kérdések | 49 |
| Ugrások megvalósítása | 50 |
| PROC - szimbolikus cím | 50 |
| END PROC - az alprogram vége | 50 |
| CALL - ugrás a szimbolikus címre | 51 |
| EXEC - ugrás egy alprogramba | 51 |
| CGOTO - számított ugrási cím | 52 |
| Ellenőrző kérdések | 53 |
| Változók | 54 |
| LOCAL - a változók lokális értéke | 54 |
| GLOBAL - a változók globális értéke | 54 |
| Ellenőrző kérdések | 56 |
| Matematikai eljárások | 57 |
| Aritmetikai műveletek | 57 |
| MOS - osztás maradéka | 57 |
| DIV - osztás eredményének egész része | 58 |
| FRAC - tört rész kijelzése | 58 |
| EXOR - exkluzív - VAGY kapcsolat | 59 |
| Ellenőrző kérdések | 61 |
| Számok átalakítása | 62 |
| % - bináris - decimális átalakítás | 62 |
| $ - hexadecimális - decimális átalakítás | 62 |
| Ellenőrző kérdések | 64 |
| Műveletek füzérekkel | 65 |
| INSERT - füzérek egymásba építése | 65 |
| INST - füzér felülírása | 66 |
| PLACE - füzér keresése | 68 |
| DUP - füzér ismétlése | 74 |
| Ellenőrző kérdések | 75 |
| Megjelenítés- (kivitel)vezérlés | 77 |
| Formált megjelenítés | 77 |
| CENTRE - szöveg elhelyezése középen | 78 |
| USE - a tizedespont pozicionálása | 78 |
| AT - füzér kivitele pozicionálással | 79 |
| LIn - a kurzort tartalmazó sor | 80 |
| PAUSE - a program késleltetése | 81 |
| Ellenőrző kérdések | 82 |
| A képernyő villogtatása | 83 |
| FLASH - egy szín villogtatása | 83 |
| OFF - a villogás kikapcsolása | 83 |
| BFLASH - a keret villogtatása | 84 |
| BFLASH O - a villogás kikapcsolása | 85 |
| Ellenőrző kérdések | 86 |
| Háttér- és keretszín | 87 |
| COLOUR - a keret és a háttér színe | 88 |
| BCKGNDS - az EXTENDED COLOUR üzemmód bekapcsolása | 89 |
| NRM - az EXTENDED COLOUR üzemmód kikapcsolása | 92 |
| Ellenőrző kérdések | 93 |
| Képernyőtartományok vezérlése | 94 |
| FCHR - feltöltés azonos karakterekkel | 95 |
| FCOL - feltöltés színnel | 97 |
| FILL - feltöltés színes karakterekkel | 98 |
| MOVE - képernyőtartomány másolása | 99 |
| INV - képernyőtartomány invertálása | 100 |
| Ellenőrző kérdések | 102 |
| A képernyő gördítése | 103 |
| LEFT - gördítés balra | 103 |
| RIGHT - gördítés jobbra | 104 |
| UP - Ellenőrző kérdések | 105 |
| DOWN - gördítés lefelé | 106 |
| Ellenőrző kérdések | 108 |
| Bevitelvezérlés | 109 |
| FETCH - a bevitel ellenőrzése | 109 |
| INKEY - a funkcióbillentyűk lekérdezése | 110 |
| RESET - a DATA-mutató állítása | 110 |
| Ellenőrző kérdések | 112 |
| Be- és kiviteli utasítások | 113 |
| Lemezegység, parancsok, utasítások | 113 |
| DISK | 113 |
| DIR | 114 |
| SCRSV | 115 |
| SCRLD | 116 |
| Ellenőrző kérdések | 117 |
| Nyomtatási parancsok, utasítások | 118 |
| COPY | 118 |
| HRDCPY | 118 |
| Ellenőrző kérdések | 119 |
| Grafika | 120 |
| Néhány szó a hardverről | 120 |
| Grafikus üzemmód és a színek meghatározása | 122 |
| HIRES - FFB üzemmód bekapcsolása | 124 |
| MULTI - az MC üzemmód bekapcsolása | 125 |
| NRM - a nagybetű-/grafikus jelkészlet bekapcsolása | 127 |
| CSET 2 - a grafikus üzemmód visszakapcsolása törlés nélkül | 127 |
| LOW COL - a színek újradefiniálása | 128 |
| HI COL - a LOW COL feloldása | 130 |
| Ellenőrző kérdések | 132 |
| Grafikai utasítások | 133 |
| PLOT - pont rajzolása | 133 |
| TEST - egy pont állapotának vizsgálata | 134 |
| LINE - egyenes rajzolása | 136 |
| REC - téglalap rajzolása | 139 |
| BLOCK - mező rajzolása | 141 |
| CIRCLE - ellipszis rajzolása | 142 |
| ARC - ellipszisszív rajzolása | 145 |
| ANGL - az ellipszis sugarának megrajzolása | 148 |
| PAINT - az alakzat "kifestése" | 150 |
| Ellenőrző kérdések | 152 |
| Egyéb ábrák rajzolása | 153 |
| DRAW - tetszőleges alakzat rajzolása | 153 |
| ROT - elforgatás, nagyítás | 156 |
| Ellenőrző kérdések | 159 |
| Szöveg a grafikában | 160 |
| CHAR - karakterek rajzolása | 160 |
| TEXT - feliratozás | 161 |
| Ellenőrző kérdések | 163 |
| Karakterkészlet létrehozása | 164 |
| MEM - a karakterkészlet áthelyezése a RAM-ba | 166 |
| DESIGN 2 - karakter létrehozása | 168 |
| @ - a karakterminta tárolása | 168 |
| CET 0/1 - a karakterkészlet váltása | 171 |
| Ellenőrző kérdések | 172 |
| Sprite-ok (MOB-ok) | 173 |
| A sprite-ok definiálása | 175 |
| DESIGN 0/1 | 175 |
| @ - a sprite definiálása | 175 |
| MOB SET - a sprite jellemzői | 177 |
| CMOB - a MULTICOLOR-sprite színei | 178 |
| Ellenőrző kérdések | 179 |
| A sprite-ok vezérlése | 180 |
| MMOB - megjelenítés és mozgatás | 180 |
| MOB OFF - a sprite kikapcsolása | 181 |
| RLOCMOB - a sprite mozgatása | 183 |
| DETECT - ütközés vizsgálat előkészítése | 185 |
| CHECK - az ütközés lekérdezése | 185 |
| Ellenőrző kérdések | 189 |
| A zene | 190 |
| A hardver előfeltételei | 190 |
| VOL - a hangerő beállítása | 192 |
| WAVE - a hullámforma előírása | 193 |
| ENVELOPE - a burkológörbe meghatározása | 196 |
| MUSIC - a dallam előállítása | 197 |
| PLAY -a dallam lejátszása | 199 |
| Ellenőrző kérdések | 201 |
| Vezérlő perifériák | 202 |
| Fényceruza | 202 |
| PENX - a fényceruza vízszintes irányú helyzete | 202 |
| PENY - a fényceruza függőleges irányú helyzete | 203 |
| Paddle és joystick | 204 |
| POT - a paddle állásának leolvasása | 204 |
| JOY - a joystick leolvasása | 205 |
| Függelék | 206 |
| Az "Ellenőrző kérdések" megoldásai | 206 |
| Színkód táblázat | 207 |
| Hibaüzenetek | 208 |
| A SIMON's BASIC utasításkészlete ABC sorrendben | 210 |
| A SIMON's BASIC jellemzői | 211 |