kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Novotrade Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 295 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-02-5894-3 |
| A Commodore Plus/4-es | 13 |
| A számítógép általános felépítése | 15 |
| A Labdajáték példaprogram | 17 |
| Számrendszerek | 19 |
| A bit és a byte | 21 |
| A Hexs és a Dec utasítás | 23 |
| Lottószámok példaprogram | 24 |
| Számolás a számítógéppel | 25 |
| Az SGN, ABS, SQR, EXP, LOG függvények | 26 |
| A szögfüggvények | 27 |
| Függvények meghatározása a DEF FN segítségével | 28 |
| Az RND parancs | 28 |
| Az INT parancs | 30 |
| Példaprogram: Számtotó | 31 |
| Logikai műveletek | 34 |
| AND (konjunkció) | 34 |
| OR (adjunkció) | 35 |
| NOT (negálás) | 36 |
| A KIZÁRÓ VAGY művelet | 36 |
| A logikai műveletek alkalmazása | 37 |
| Példaprogram: GYUFASZÁLAK | 38 |
| Összehasonlító utasítások | 40 |
| Az IF...THEN utasítás | 40 |
| IF...THEN...ELSE | 42 |
| A WAIT utasítás | 43 |
| Példaprogram: REAKCIÓTESZT | 44 |
| Plus/4-es billentyűzete | 45 |
| A közvetlen üzemmód | 45 |
| A RETURN billentyű | 46 |
| A CTRL billentyű | 46 |
| A C= (Commodore) billentyű | 47 |
| A SHIFT billentyű | 48 |
| A Plus/4-es egyéb billentyű | 49 |
| A funkcióbillentyű | 49 |
| A funkcióbillentyűk programozása | 50 |
| Az ESCAPE billentyű | 53 |
| A "képernyőablak" programoz ása | 56 |
| Ablakprogramozás POKE paranccsal | 57 |
| Példaprogram: AUTÓVERSENY | 58 |
| A változók | 60 |
| A változónevek | 60 |
| A változók típusai | 61 |
| Foglalt változók | 61 |
| A dimenzionálás | 62 |
| Példaprogram: AKASZTÓFA JÁTÉK | 63 |
| Programok írása a Plus/4-esen | 67 |
| A program mód | 67 |
| A programok indítása | 67 |
| Egy program megállítása | 68 |
| Programok befejezése | 68 |
| A programírást támogató parancsok | 69 |
| A LIST parancs | 69 |
| Az AUTO parancs | 70 |
| A RENUMBER parancs (átszámozás) | 70 |
| A parancsok rövidítése | 71 |
| A programok javítása | 72 |
| A DELETE parancs | 72 |
| A NEW parancs | 73 |
| Előkészületek a programozáshoz | 73 |
| A REM parancs | 73 |
| Strukturált programozás | 74 |
| A programok folyamatábráiban használt szimbólumok | 75 |
| A struktogramban használt szimbólumok | 77 |
| Példaprogram: KALENDÁRIUM | 80 |
| Karakterek beírása | 86 |
| Az INPUT parancs | 86 |
| A GETKEY utasítás | 88 |
| A GET utasítás | 89 |
| Írás a képernyőre | 92 |
| A PRINT parancs | 92 |
| A vessző szerepe a PRINT utasításban | 93 |
| A pontosvessző szerepe a PRINT utasításban | 94 |
| A PRINT USING utasítás | 97 |
| A jel a PRINT USING utasításban, számok kiírásánál | 97 |
| A tizedespont a PRINT USING utasításban | 98 |
| Plusz és mínusz jel a PRINT USING utasításban | 99 |
| A hatvány jel a PRINT USING utasításban | 99 |
| A dollár jel a PRINT USING utasításban | 100 |
| A vessző a PRINT USING utasításban | 100 |
| Szöveg formázott kiírása a PRINT USING utasítással | 101 |
| A jel a PRINT USING utasításban, szövegek kiírásánál | 101 |
| Az egyenlőségjel a PRINT USING utasításban | 101 |
| A nagyobb jel a PRINT USING utasításban | 102 |
| A PRINT USING használatának további lehetőségei | 102 |
| A PUDEF utasítás | 103 |
| A kurzor pozicionálása | 104 |
| A kurzor pozicionálása a CHAR utasítással | 105 |
| Az SPC(X) utasítás | 105 |
| A TAB(X) utas ítás | 106 |
| A POS(X) utasítás | 106 |
| Pozicionálás a kurzormozgató karakterekkel | 107 |
| Írás képernyőre a CHRS utasítással | 107 |
| Az ASC utasítás | 109 |
| Írás a képernyőre a POKE utasítással | 109 |
| A képernyő felépítése karakteres üzemmódban | 109 |
| A végrehajtást vezérlő utasítások | 112 |
| A GOTO utasítás | 112 |
| Az ON...GOTO utasítás | 113 |
| A GOSUB utasítás | 114 |
| Az ON...GOSUB utasítás | 115 |
| Programciklusok | 116 |
| A FOR...NEXT utasítás | 116 |
| Ciklusszervezés DO...UNTIL/WHILE utasításokkal | 118 |
| Az EXIT utasítás | 119 |
| Karakterláncokra vonatkozó utasítások | 121 |
| A LEN függvény | 122 |
| A LEFT$ függvény | 122 |
| A RIGHT$ függvény | 123 |
| A MID$ függvény | 123 |
| Egy karakterlánc megváltoztatása a MID$ utasítással | 124 |
| Az INSTR függvény | 124 |
| A VAL függvény | 125 |
| Az STR$ függvén y | 125 |
| A finomfelbontású grafika | 127 |
| A képernyő felépítése | 127 |
| A PLUS/4-es grafikus üzemmódjai | 129 |
| A grafikus (pixel) kurzor | 129 |
| Példaprogram: TÉVÉÓRA | 131 |
| A képernyő felosztásának megváltoztatása - a SCALE utasítás | 135 |
| A grafikai utasításkészlet | 136 |
| A színmezők | 136 |
| Példaprogram a finomfelbontású grafikára | 140 |
| Tárolható alakzatok | 142 |
| A grafika tárolása | 145 |
| A grafika betöltése | 147 |
| Függvények rajzolása | 147 |
| A háromdimenziós függvények példaprogramja | 151 |
| A lemezmeghajtó egység programozása | 153 |
| A hajlékony lemezek | 153 |
| Lemezes meghajtó vagy kazettás egység? | 155 |
| Az állományok típusai | 156 |
| Az OPEN utasítás | 156 |
| A fizikai egység száma | 157 |
| A másodlagos cím | 157 |
| A CLOSE utasítás | 158 |
| PRINT, GET, INPUT, CMD | 158 |
| A joker karakterek | 160 |
| A lemezutasítások | 161 |
| A lemezes meghajtó egység rendszerutasításai | 168 |
| Közvetlen hozzáférés a tárhoz: a PEEK, POKE és a WAIT utasítás | 172 |
| READ, DATA, RESTORE | 175 |
| A READ utasítás | 175 |
| A DATA utasítás | 176 |
| A RESTORE utasítás | 176 |
| Hibakezelés | 177 |
| A TRON és a TROFF | 178 |
| Hibakezelés programon belül | 178 |
| A TRAP és a RESUME utasítások | 178 |
| A Plus/4-es gépi kódú programozása | 181 |
| A TEDMON | 182 |
| A SYS BASIC utasítás | 188 |
| Az USR BASIC utasítás | 189 |
| Bevezetés a gépi kódú programozásba | 189 |
| A 7501-es mikroprocesszor felépítése | 190 |
| Címzésmódok | 195 |
| A gépi kódú programozás | 199 |
| Példaprogram: a billentyűzet lekérdezése | 202 |
| Példaprogram: Grafikus minta | 202 |
| Példaprogram: Grafika áttárolása | 204 |
| Példaprogram: OLD rutin | 205 |
| A Plus/4-es gépi kódú programozása haladóknak | 208 |
| A megszakítások programozása | 208 |
| A megszakítások | 208 |
| A megszakítások előállítása | 209 |
| A megszakítások programozása | 210 |
| A TED megszakító regiszterei | 212 |
| A memórialapozás | 215 |
| A memórialapozó rutinok | 219 |
| Modul-reset | 221 |
| Egy EPROM csatlakoztatása a bővítő bemenethez | 222 |
| DATA sorok előállítása | 223 |
| Egy BASIC programsor felépítése | 224 |
| A BASIC programtár felépítése | 226 |
| Tárhely foglalása | 229 |
| A DATA sorokat előállító program betöltő programja | 230 |
| A DATA-előállító program | 235 |
| A felhasználói csatlakozó (User Port) | 244 |
| A programozás | 246 |
| A Plus/4-es mint riasztóberendezés | 247 |
| A Centronics-nyomtatók illesztése a felhasználói csatlakozón keresztül | 250 |
| A Centronics-ról | 251 |
| Függelék | |
| A BASIC hibaüzenetei | 253 |
| A lemezmeghajtó hibaüzenetei | 257 |
| A BASIC-utasítások rövidítései | 260 |
| A BASIC tokenek | 262 |
| A képernyő felépítése | 264 |
| A színek kialakítása a COLOR és a POKE utasításokkal | 266 |
| A CHRS kódok | 268 |
| A Plus/4-es fontosabb tárcímei | 272 |
| A 7360-as chip (TED) fontosabb regiszterei | 278 |
| A csatlakozók lábkiosztása | 280 |
| Átváltási táblázat a hexadecimális, decimális és bináris számok között | 283 |
| A 7501-es mikroprocesszsor gépi kódú utasításai | 286 |
| Számítástechnikai kislexikon | 290 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.