kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Maecenas Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 462 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-8469-56-0 |
| Bevezetés | 7 |
| A költészet elmélete | 17 |
| Művészet és utánzás | 19 |
| Az irodalom és a társművészetek | 25 |
| A műfajok születése | 34 |
| Az egységes világ | 34 |
| Az epikum totalitása | 41 |
| A dráma totalitása | 42 |
| A líra | 45 |
| Formák kapcsolata és különbsége | 51 |
| A poétika története | 55 |
| A klasszikusoktól a klasszicizmusig | 57 |
| Ókori felosztások | 57 |
| Görög poétika | 59 |
| A hellenizmustól a középkorig | 62 |
| A reneszánsz poétikája | 63 |
| A líra egyenjogúsága | 66 |
| Történetiség és poétika a Schlegel fivérektől Goethéig | 68 |
| A reneszánsztól a romantikáig | 73 |
| Normatív és történeti poétika | 73 |
| Herder fordulata | 75 |
| Régiek és modernek | 77 |
| A hegeli esztétika | 78 |
| A hármas felosztás eredete | 81 |
| A XX. század poétikái | 92 |
| Stílustipológia | 92 |
| Neopozitivizmus és költészettan | 94 |
| Monisták, nominalisták, az abszolút dualizmus | 98 |
| Absztrakció, szimbólumértelmezés, struktúra | 99 |
| A new criticism műfajelmélete | 105 |
| Nyelv és költészet a poétikában | 107 |
| Poétika és elvontság | 111 |
| Egyszerű formák | 114 |
| A fenomemológiai iskola | 117 |
| Orosz formalisták, prágai strukturalisták | 122 |
| A poétika haszna | 131 |
| A költő formák | 141 |
| A líra a költészet rendszerében | 143 |
| A dal költészete a szájhagyománytól az írásbeliségig | 150 |
| A szatirikus szemlélet | 159 |
| Szatirikus formák | 164 |
| A lírai fajoktól az epikáig | 171 |
| Az ókor versalakzatai | 175 |
| A himnusz | 178 |
| Az óda | 186 |
| Az elégia | 194 |
| Az ekloga | 202 |
| Reneszánsz versszerkezetek | 211 |
| A canzonétól a szonettig | 213 |
| A romantika felfedezése: a ballada | 227 |
| A ballada | 229 |
| A románc | 235 |
| Epikus formák | 243 |
| Az eposz | 245 |
| Az újkor eposzai | 251 |
| A regény kezdetei - Az ókori regény | 257 |
| Az epikus hagyomány | 263 |
| A kisepika verses normái | 276 |
| A klasszikus novella | 281 |
| Az újkori regény születése | 296 |
| A források | 286 |
| A forma útja | 306 |
| A pikareszk | 311 |
| A polgári regény kialakulása | 316 |
| A szentimentális regény és a hétköznapok eposza | 321 |
| Átmenet a kritikai realizmusba | 325 |
| A társadalom kritikája a regényben - Dickens példája | 331 |
| Hősök nélkül - A regény változása - Thackeray példája | 337 |
| A történelmi regény | 343 |
| A regény formája, tipológiája | 349 |
| A regény fejlődése | 353 |
| Összefoglalás és kitekintés: regényelméletek | 356 |
| A drámai költészet | 361 |
| A drámai költészet gyökerei | 363 |
| A tragédia eredete | 371 |
| A másik Dionüszosz. A színpadi komikum formái | 394 |
| Befejezés helyett | 424 |
| Jegyzetek | 427 |
| Névmutató | 454 |