| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 662 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | 963-280-425-2 |
| Bevezetés | 7 |
| Rendszer és módszer | 11 |
| A költészet elmélete | 21 |
| Művészet és utánzás | 23 |
| Az irodalom és a társművészetek | 33 |
| A műfajok születése | 46 |
| Az egységes világ | 46 |
| Az epikum totalitása | 56 |
| A dráma totalitása | 58 |
| A líra | 62 |
| Formák kapcsolata és különbsége | 71 |
| A poétika története | 75 |
| A klasszikusoktól a klasszicizmusig | 77 |
| Ókori felosztások | 77 |
| Görög poétika | 80 |
| A hellenizmustól a középkorig | 84 |
| A reneszánsz poétikája | 86 |
| A líra egyenjogúsága | 90 |
| Történetiség és poétika a Schlegel fivérektől Goethéig | 93 |
| A reneszánsztól a romantikáig | 99 |
| Normatív és történeti poétika | 99 |
| Herder fordulata | 103 |
| Régiek és modernek | 105 |
| A hegeli esztétika | 107 |
| A hármas felosztás eredete | 110 |
| A XX. század poétikái | 128 |
| Stílustipológia | 128 |
| Neopozitivizmus és költészettan | 131 |
| Monisták, nominalisták, az abszolút dualizmus | 137 |
| Absztrakció, szimbólumértelmezés, struktúra | 139 |
| A new criticism műfajelmélete | 147 |
| Nyelv és költészet a poétikában | 150 |
| Poétika és elvontság | 152 |
| Egyszerű formák | 155 |
| A fenomemológiai iskola | 160 |
| Orosz formalisták, prágai strukturalisták | 164 |
| A poétika haszna | 171 |
| A költő formák | 185 |
| A líra a költészet rendszerében | 187 |
| A dal költészete a szájhagyománytól az írásbeliségig | 196 |
| A szatirikus szemlélet | 208 |
| Szatirikus formák | 216 |
| A lírai fajoktól az epikáig | 226 |
| Az ókor versalakzatai | 231 |
| A himnusz | 234 |
| Az óda | 245 |
| Az elégia | 255 |
| Az ekloga | 265 |
| Reneszánsz versszerkezetek | 275 |
| A canzonétól a szonettig | 277 |
| A romantika felfedezése: a ballada | 295 |
| A ballada | 297 |
| A románc | 305 |
| Epikus formák | 317 |
| Az eposz | 319 |
| Az újkor eposzai | 327 |
| A regény kezdetei - Az ókori regény | 336 |
| Az epikus hagyomány | 344 |
| A kisepika verses normái | 362 |
| A klasszikus novella | 369 |
| Az újkori regény születése | 391 |
| A források | 391 |
| A forma útja | 405 |
| A pikareszk | 412 |
| A polgári regény kialakulása | 419 |
| A szentimentális regény és a hétköznapok eposza | 426 |
| Átmenet a kritikai realizmusba | 432 |
| A társadalom kritikája a regényben - Dickens példája | 440 |
| Hősök nélkül - A regény változása - Thackeray példája | 448 |
| A történelmi regény | 457 |
| A regény formája, tipológiája | 465 |
| A regény fejlődése | 471 |
| Összefoglalás és kitekintés: regényelméletek | 476 |
| A drámai költészet | 483 |
| A drámai költészet gyökerei | 485 |
| A tragédia eredete | 497 |
| A másik Dionüszosz. A színpadi komikum formái | 529 |
| Befejezés helyett | 571 |
| A fontosabb poétikai művek jegyzéke | 577 |
| Jegyzetek | 575 |
| Névmutató | 645 |