| "Pokolraszállás" | 7 |
| Mit akarunk tudni? | 8 |
| A szokás | 9 |
| A legősibb művek. Állatok és emberek | 11 |
| Ősanyák és leányok | 12 |
| Két érdekesség | 13 |
| A plasztikák anyagszerűsége | 14 |
| A véletlen alkotásai? | 16 |
| Átváltoztató képességünk | 17 |
| Valódi - nem valódi? | 18 |
| Út a műalkotáshoz | 19 |
| Festmények a barlang falán | 20 |
| Akik elvesztették az arcukat (Kitérő) | 22 |
| Az alkotások kivitele | 25 |
| A művész | 28 |
| Medvekaparás | 28 |
| Egyénítettség | 30 |
| Amiben megegyeznek a művek. Lelőhelyük | 31 |
| Tárgyuk | 31 |
| Természetes domborműszerűségük | 31 |
| Ismét: belelátás | 32 |
| A tibirani ló felfedezése | 33 |
| A festmények "vezérmotívuma" | 35 |
| Mágia? Kőkori ember ma | 36 |
| Rontás? | 37 |
| Látszatmegálló | 39 |
| Pihenő alászállás közben. Sziklarajzok a középső korból | 41 |
| Maszkos alakok | 42 |
| A busmanok rajzai | 43 |
| Dráma és elbeszélés | 44 |
| Jellemző vonások | 44 |
| Példák és ellenpéldák | 45 |
| A lényegbe vágó különbség | 46 |
| További pihenő. Az őskőkori ember szépségigénye | 48 |
| A legrégibb nyomok | 50 |
| Szépérzékünk | 51 |
| Az állatok szépsége és szépérzéke | 51 |
| Az ember ízlése | 53 |
| Elbűvölő madarak | 54 |
| A szépségért mindent | 55 |
| A szürkék ötlete | 56 |
| Helyettesítés? | 57 |
| Alászállunk. Lássuk a medvét! | 58 |
| Koponyák | 60 |
| Állaténekek | 63 |
| Formai sajátságok | 66 |
| Realizmus | 66 |
| Eufémia | 68 |
| A feláldozás módja | 68 |
| Nyershússzerű emberek | 71 |
| És mások? | 72 |
| Egy görög tragédia | 73 |
| Római cirkusz | 75 |
| "Véres emberek" | 76 |
| A véres isten | 78 |
| Az istenség lakomája | 79 |
| Az emberek lakomája | 81 |
| A bálvány | 82 |
| Az ősi forma | 83 |
| A még ősibb | 85 |
| A legősibb? | 86 |
| Ismét az őskőkorban | 87 |
| A legősibb templomok | 90 |
| Termékenység varázslás? | 92 |
| Jókívánság | 92 |
| Állat-öreg | 95 |
| Ragadozók szaporítása | 96 |
| Vénuszok | 96 |
| Nemi jelképek | 97 |
| Az "ágacska". (Kitérő) | 98 |
| Rojt, bojt, pántlika (További kitérő) | 104 |
| Még egy lélek-jelkép? (Utolsó kitérés) | 108 |
| További nemi szimbólumok (Visszakanyarodás) | 109 |
| Az "üzekedő" bölények | 111 |
| Orgiák | 111 |
| Amiről a vadászok nem tudhattak | 115 |
| Az "előrelátó" vadászok | 117 |
| Medve a gabonában | 120 |
| Egy önellentmondás | 122 |
| Kínhalál | 122 |
| Újabb pihenő. Egy és más az ősemberről | 122 |
| Őskőkori bőség | 125 |
| Mit nem bizonyítanak a tárgyak | 130 |
| Amire mindig szükség volt | 131 |
| Visszapillantás | 132 |
| Alászállunk. Apró kis szobrocskák | 136 |
| Szerepük | 138 |
| Házi istenkék | 139 |
| Penates, lares, genius | 139 |
| Az ősök galériája | 141 |
| Különös géniusok | 142 |
| A bálványok szerepe | 142 |
| Az államvallás | 143 |
| A római istenek története | 144 |
| A kultusz azonossága | 144 |
| A "primitívek" művészete | 146 |
| Szobrok és maszkok | 147 |
| Hagyományos kötöttségek | 148 |
| Egyéb jellegzetességek | 150 |
| Test-mintázatok | 151 |
| Tetoválás | 152 |
| Tetováló eljárások | 154 |
| Hasonló hegek | 156 |
| Áldozatok | 159 |
| Átmeneti formák | 160 |
| A maszkok szerepe | 161 |
| Szarvak | 162 |
| Állatjellegzetességek a magas-kultúrákban | 163 |
| Amit szabad Jupiternek... | 165 |
| Egy megszokott és egy szokatlan ábrázolás | 167 |
| "Féld az Urat" | 168 |
| Avatási szokások | 170 |
| Isten vagy pap? | 171 |
| Totemizmus | 172 |
| Tabu | 173 |
| Az emberiség szellemi egysége | 174 |
| Őstotemisztikus kultuszok | 174 |
| Ellentmondások | 175 |
| Csökött kultuszok | 177 |
| Az igazi összeütközés | 181 |
| Szertartásos bűn | 181 |
| A Parthenon fríze | 183 |
| Vérbűn | 183 |
| Még egyszer visszapillantunk. A Willendorfi Vénusz fel- és lemenői | 185 |
| Biztosak vagyunk ebben? | 188 |
| Szarvak, agyarak, csőrök... | 189 |
| Megoldunk egy részletkérdést. A díszítmények eredete | 192 |
| Alászállunk. A luritják avatási drámája | 201 |
| Uranosz, Kronosz, Zeusz | 207 |
| Az akkád változat | 209 |
| Egy bibliai ősatya | 209 |
| "Embertelenítés" | 210 |
| Egyéb avatási gyászjelek | 211 |
| Még nyíltabb beszéd | 212 |
| További mélységek felé. Ismét: ős vagy sámán? | 214 |
| Állateredet | 215 |
| Pokoljárás | 217 |
| Egyazon dráma | 218 |
| A dráma azték változata | 222 |
| A király helyett | 225 |
| A feltámadás | 225 |
| Az isten bőre | 228 |
| A király feláldozása | 230 |
| Néhány példa | 232 |
| Őslakoma | 237 |
| Utolsó pihenő. Az ősi csoport szervezete | 238 |
| Állat-társadalmak | 239 |
| Punalua? | 239 |
| Hatalom alatt | 241 |
| A nagy-család öregje | 241 |
| Az öregek előjogai | 244 |
| Mindenre kiterjedő hatalom | 247 |
| Szent és sérthetetlen | 249 |
| Gyanúokok | 250 |
| Ez történhetett | 251 |
| Mikor? | 252 |
| Hol? | 253 |
| Mi által? | 253 |
| Egy megkerülhetetlen elmélet | 253 |
| A Földanya és gyermekei (Kitérés a főtémára) | 255 |
| Visszatérünk a "kikerülhetetlen" elméletre | 258 |
| Kultusz - mágia? | 260 |
| Az örök gyermek | 263 |
| Hogyan lesz felnőtt az ember | 265 |
| A sebesült Isten | 266 |
| Szándékos emberölés? | 267 |
| Az isten testén való osztozás | 271 |
| Bakkhanália | 273 |
| A halál megismerése | 274 |
| Az első műalkotás | 275 |
| A hit kérdése | 277 |
| Az önsebzés | 277 |
| Engesztelő áldozat | 279 |
| Atya vagy fiai | 279 |
| Drámai életre keltés | 281 |
| Állatáldozatok | 282 |
| Humanizálódás | 283 |
| A győzhetetlen legyőzője | 284 |
| Mennyei atya | 286 |
| Egy zárójeles fejezet | 287 |
| A törvény bizonyossága | 289 |
| A múlt kútjának feneketlensége | 291 |
| Per az elmúlással | 294 |
| Irodalom | 295 |
| Képek jegyzéke | 305 |