1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A problémamegoldás iskolája II. (töredék)

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Typotex Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-279-126-5
Megjegyzés: Töredék kötet. A Tankönyvkiadó 1970-es kiadása alapján készült reprint kiadás. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nemzetközi matematikai közvélemény szerint a matematikaoktatás és a matematikai problémamegoldás történetét két szakaszra lehet bontani. Pólya György előttire és utánira. Ez elmondható magyarországi viszonylatban is. Pólya György jelentős befolyással volt a magyar matematikatanítás megújulására, a problémamegoldó didaktika kialakítására, a 70-es évek „új matek" mozgalmára.
„Igenis, a matematikaóra lehet érdekes és hasznos, és még több is: amint azt Descartes olyan szépen mondta, hozzászoktathatja szemünket, hogy lássa az igazságot tisztán és világosan. Szívből kívánom, hogy hozzanak a matematikaórák a magyar tanulóknak és tanítóknak több örömet, mint nekem hoztak annak idején, és ha ehhez ezen könyv hozzájárulhatna, az nekem okozna örömet."

Tartalom

Előszó 9
Útmutatás az olvasónak 11
MÁSODIK RÉSZ (folytatás) 13
ÚTBAN AZ ÁLTALÁNOS MÓDSZER FELÉ
7. fejezet. A megoldásmenet szemléltetése 15
7.1. Metaforák 15
7.2. Mi a feladat? 16
7.3. Egy jó ötlet 17
7.4. Az ötlet kifejtése 18
7.5. Hajtsuk végre a tervet 21
7.6. Lassított felvétel 22
7.7. Pillantás előre 24
7.8. Tervek és programok 24
7.9. Problémák a problémában 24
7.10. Az ötlet megszületése 25
7.11. Az értelmi munka 25
7.12. A gondolkodás fegyelmezése 25
8. fejezet. Tervek és programok 36
8.1. Típusterv 36
8.2. Általánosabb típus 38
8.3. A program 39
8.4. A terv kiválasztása
8.5. Tervek és programok 42
8.6. Tervek és megoldástípusok 42
9. fejezet. Problémák a problémában 50
9.1. A segédprobléma: eszköz a célhoz 50
9.2. Egyenértékű problémák: reverzibilis átalakítás 51
9.3. Egyenértékű problémák egymásutánja 52
9.4. Igényesebb vagy kevésbé igényes segédproblémák; irreverzibilis átalakítás 53
9.5. Távolabb eső segédproblémák 54
9.6. Tárgyi és módszertani segítség 55
10. fejezet. Az ötlet megszületése 66
10.1. Megpillantjuk a fényt 66
10.2. Egyszerű kísérlet 67
10.3. A döntő gondolat 70
10.4. Az ötletekről 72
11. fejezet. Az értelmi munka 74
11.1. Így gondolkodunk 74
11.2. Probléma - a mi problémánk 75
11.3. Érdeklődésünk 75
11.4. Célközelben 75
11.5. A megsejtésekről 76
11.6. Kutatási terület 77
11.7. Döntésekről 77
11.8. Mozgósítás és szervezés 78
11.9. Felismerés és emlékezés 79
11.10. Kiegészítés és átcsoportosítás 79
11.11. Elkülönítés és összekapcsolás 80
11.12. Egy diagramról 81
11.13. Rész és egész 83
12. fejezet, A gondolkodás fegyelmezése 89
12.1. Ahogyan gondolkodnunk kellene 89
12.2. Cél a gyújtópontban 90
12.3. Latolgassuk az esélyeket 90
12.4. Kiindulást keresünk 91
12.5. Többet ígérő szempontot keresünk 92
12.6. Előismeretet keresünk 93
12.7. Értékeljük újból a helyzetet 94
12.8. Kérdezni tudnunk kell! 95
13. fejezet. Vannak-e szabályok? 100
13.1. Szabályok és utasítások 100
13.2. Józan eljárás 101
13.3. Gazdaságosan, de előítéletek nélkül 102
13.4. Állhatatosan, de sokoldalúan 103
13.5. Előnyszabályok 104
13.6. Az anyag 104
13.7. Előismeretek 105
13.8. Segédproblémák 106
13.9. Összefoglalás 107
14. fejezet. A tanulásról, a tanításról és a tanítani tanulásról 110
14.1. A tanítás nem tudomány 110
14.2. A tanítás célja 111
14.3. A tanítás művészet 112
14.4. A tanulás három alapelve 113
14.5. A tanítás három alapelve 115
14.6. Példák 117
14.7. A tanítani tanulásról 122
14.8. A tanár beállítottsága 126
15. fejezet. Kitalálás és tudományos módszer 152
15.1. Kutatási problémák középiskolai szinten 152
15.2. Egy feladat 153
15.3. Beszéljük meg a feladatot 154
15.4. Még egy feladat 154
15.5. Indukciós érvelés grafikus szemléltetése 155
15.6. Történelmi példa 158
15.7. Tudományos módszer: kitalálás és ellenőrzés 165
15.8. A „kutatási problémák" jellegzetességeiről 165
15.9. Konklúzió 166
Megoldások 179
Irodalomjegyzék 198
Név- és tárgymutató 201

Pólya György

Pólya György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pólya György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv