1.034.180

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pöttömszínház

Mesejátékok, jelenetek, egyfelvonásosok általános iskolák színjátszói számára

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Színházat nézni és színházat játszani egyaránt nagy öröm. S a kettő egymás nélkül - elképzelhetetlen. A színházi varázslat létrejöttéhez egyaránt szükség van a színpadra és a nézőtérre, a játszóra... Tovább

Előszó

Színházat nézni és színházat játszani egyaránt nagy öröm. S a kettő egymás nélkül - elképzelhetetlen. A színházi varázslat létrejöttéhez egyaránt szükség van a színpadra és a nézőtérre, a játszóra és a közönségre s a legigazabb varázslat akkor jön létre, amikor színpad és nézőtér együtt játszik, együtt él, együtt örül és együtt szomorkodik. Erre a csodára csak a legnagyobb művészek és legfogékonyabb nézők képesek - vagy az olyan közösségek, amelyekben már eleve élő kapcsolat van alkotó és élvező között, mivel homogének. S korunkban nem képzelhető el homogénabb közösség, mint az, amelyben ugyanannak az iskolának a tanulói játszanak a színpadon és ülnek a nézőtéren. A nézők előtt - természetesen nem tudatosan - a a lehető legplasztikusabb módon mutatkozik meg a színészi paradoxon, hogy más lesz, miközben azonos marad önmagával. Kovács Pisti egyszerre király és Kovács Pisti, nem hol az egyik, hol a másik, hanem egy időben mindkettő, tehát valami nagyon ismerős és megszokott s valami nagyon új és ismeretlen. Ugyanakkor Kovács Pisti számára a közönség nem csak úgy általában közönség, alkalomszerűen összeverődött ember-, illetve gyerekcsoport, hanem egyúttal személyesen ismert osztálytársak és iskolatársak együttese. Itt tehát egy nézői paradoxon tanúi is lehetünk. S e kettős kettősség eredménye az a sajátos, semmilyen egyéb színházi hangulathoz, légkörhöz nem hasonlítható atmoszféra, ami kizárólag a jól előkészített és jól megvalósított iskolai színházi előadások sajátja.
Ennek létrejöttéhez, a kettős öröm egybefonódásához azonban megfelelő darabokra is szükség van. Nem egyszerűen jó színdarabokra, hanem olyanokra, amelyek már önmagukban hordozzák az igazi iskolai színház megvalósulásának lehetőségét. Ennek első feltétele, az hogy a darabok ne állítsák az alsó- vagy felső tagozatos iskolásokat általuk megoldhatatlan művészi feladatok-, sem pedig az alsó- vagy a felső tagozatos nézőket számukra még felfoghatatlan problémák, áttekinthetetlen szituációk elé. Másik feltétele az, hogy a darabok időtartama megfeleljen a nézők figyelmi görbéjének, ne legyenek túl rövidek, mert akkor a nézőknek nincs idejük átélni őket, de túl hosszúak sem, hogy előbb érjenek véget, mintsem nézőik figyelme kifárad. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Heves Ferenc: Az árnyéktolvaj 9
Fésűs Éva - Csetényi Anikó: A rakoncátlan lángocska 12
G. Rodari - Sziráky Judit: Iható tudomány 16
G. Rodari - Sziráky Judit: Láthatatlan Lajcsi 21
Tordon Ákos: Nemeszem és Megeszem 27
Hárs László: Öt kis medvebocs 37
Brana Crncevic: Kislány vizitben (Fordította: Borbély János) 54
Fésűs Éva: A kíváncsi királykiasszony 65
Mándy Iván: Idefigyelj, Ziguri Szilárd 90
N. Noszov - Vaktorné Tasnádi Eva: Nagyotmondók 97
G. Szabó Judit: Nem hagynak tanulni 102
G. Szabó Judit: Nyári emlékek 104
Iván Rozália: Torta és szerelem 107
G. Szabó Judit: Fiúk iskolája 111
Padisák Mihály: Pimpi 113
Rendezői tanácsok 131
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv