kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Reneszánsz Könyvkiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 315 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-615-5336-09-6 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Előszó | 13 |
| Bevezető és köszönetnyilvánítás | 15 |
| Előszó a 25. jubileumra készült kiadáshoz | 19 |
| A pozitív megközelítés | 27 |
| Óvakodjunk attól, ami már bevált! | 36 |
| Ha nem szigor és nem engedékenység - akkor mi? | 38 |
| Egyszerre légy emberséges és határozott | 39 |
| Az ellentétek vonzzák egymást: amikor az egyik szülő kedves, a másik pedig erélyes | 43 |
| Hogyan segíthetünk a gyereknek abban, hogy azt érezze: ő fontos és tartozik valakihez (kapcsolat) | 44 |
| Hatékony-e hosszú távon? | 44 |
| Harmonikus személyiséget eredményező, értékes és jellemformáló társas és életvezetési készségek tanítása | 45 |
| A pozitív fegyelmezés útja | 45 |
| Áttekintés | 46 |
| Néhány alapfogalom | 49 |
| Önbecsülés - egy illuzórikus fogalom | 50 |
| A gyerekek meggyőzése | 52 |
| Milyen érzés van a tetteink vagy a szavaink mögött? | 54 |
| Adleri alapfogalmak | 56 |
| Áttekintés | 68 |
| A születési sorrend jelentősége | 71 |
| Elsőszülöttek | 73 |
| A legfiatalabb gyerekek | 74 |
| Középső gyerekek | 76 |
| Egykék | 77 |
| Kivételek a fenti szabályok alól | 78 |
| Családi légkör | 80 |
| Hogyan használhatjuk a születési sorrend ismeretét a gyerekek ösztönzésére? | 81 |
| A születési sorrend és a házasság | 83 |
| A születési sorrend és a tanítási stílus | 84 |
| Csoportos gyakorlat | 85 |
| Áttekintés | 86 |
| Miért viselkedik rosszul a gyerek? | 87 |
| Felelősségre vonás - szemrehányás és megszégyenítés | 87 |
| Mit nevezünk rossz viselkedésnek? | 88 |
| Hogyan tudjuk felismerni a tévhiteket és a téves célokat? | 95 |
| Hogyan bátorítsuk a különböző téves célokat követő gyerekeket? | 98 |
| A téves cél tudatosítása | 104 |
| Az elkeseredés mértéke | 106 |
| Ha kamaszokkal van dolgunk | 109 |
| Áttekintés | 110 |
| Óvakodjunk a logikus következményektől | 115 |
| Természetes következmények | 117 |
| Döntsük el, mit fogunk tenni | 119 |
| A logikus következmények | 121 |
| Elterelés | 124 |
| A téves célok és a logikus következmények | 126 |
| Néha a hozzáálláson kell változtatni | 127 |
| Vonjuk be a gyerekeket | 128 |
| Áttekintés | 132 |
| Összpontosítsunk a megoldásra! | 135 |
| Elvonulás | 140 |
| Érdeklődő kérdések | 144 |
| Áttekintés | 146 |
| Hogyan bátorítsuk hatékonyan a gyereket? | 149 |
| Időzítés | 151 |
| Kölcsönös tisztelet | 152 |
| A fejlődésre törekedjünk, ne a tökéletességre | 154 |
| Az erősségekre építsünk, ne a gyengeségekre | 155 |
| A helytelen viselkedés más irányba terelése | 156 |
| Jóvátétel | 156 |
| Ne törődjünk a társadalmi nyomással | 158 |
| Töltsünk időt kettesben | 159 |
| Dicséret helyett bátorítás | 162 |
| Kritika helyett bátorítás | 165 |
| Az önértékelés fejlesztése | 165 |
| Szánjunk időt a tanításra | 166 |
| Teendőlista | 168 |
| A hibák arra valók, hogy tanuljunk belőlük | 168 |
| Érdeklődő kérdések | 169 |
| Öleld meg! | 169 |
| A gyerek nézőpontja | 171 |
| Áttekintés | 172 |
| Az osztálygyűlés | 175 |
| A sikeres osztálygyűlés | 177 |
| Az osztálygyűlés céljai | 180 |
| Hogyan vezessük be az osztálygyűlést? | 183 |
| Hogyan viselkedjék a tanár? | 187 |
| Gyakori kérdések | 191 |
| Egyéb javaslatok | 199 |
| Áttekintés | 202 |
| A családi gyűlés | 205 |
| Miben különbözik a családi gyűlés az osztálygyűléstől? | 207 |
| A családi gyűlés menete | 208 |
| Különleges esetek | 215 |
| Hogyan tegyük érdekesebbé a családi gyűléseket? | 218 |
| A családi étkezések megtervezése | 222 |
| Áttekintés | 224 |
| Hogyan hat a felnőtt személyisége a gyerekére? | 227 |
| Mik azok az életmódbeli prioritások? | 229 |
| Az elsődleges prioritásunk felismerése | 233 |
| Az életünk viselkedésmintája | 234 |
| A másodlagos prioritásunk felismerése | 235 |
| Életmódbeli prioritás és a nevelési-tanítási stílus | 236 |
| Egymással ütköző életmódbeli prioritások | 243 |
| Áttekintés | 245 |
| Gyakorlat az életmódbeli prioritások megértéséhez | 245 |
| Az eszközkészlet összeáll | 247 |
| A fürdőszoba-módszer | 247 |
| A regény-módszer | 248 |
| A gyerek is elvonulhat | 250 |
| Azt határozzuk el, hogy mi magunk mit fogunk tenni, ne azt, hogy mire próbáljuk rávenni a gyereket | 252 |
| Lélekben is elvonulhatunk | 255 |
| Hogyan kerüljük el a reggeli veszekedéseket? | 256 |
| Időbeosztás | 257 |
| Hogyan kerüljük el a fektetés körüli vitákat? | 257 |
| Elalvás előtti beszélgetés | 259 |
| Hogyan kerüljük el a veszekedéseket az étkezéseknél? | 260 |
| Vonjuk be a gyerekeket | 261 |
| Ne avatkozzunk be a gyerekek veszekedéseibe | 261 |
| Nonverbális jelek | 266 |
| Választási lehetőségek | 268 |
| "Amint... Máris..." | 269 |
| Zsebpénz | 270 |
| Áttekintés | 271 |
| Szeretet és öröm otthon és az iskolában | 275 |
| Három emlékeztető | 275 |
| Meglátni a jót | 280 |
| Ne tételezzünk fel rosszat a gyerekről! | 281 |
| Fejezzük ki a feltétlen szeretetünket! | 281 |
| Az együttműködés négy lépése | 285 |
| A személyes példánkkal tanítsunk kommunikációs és problémamegoldó készségeket! | 286 |
| Segítsünk a gyerekeknek a felelősségtudatuk kialakításában! | 288 |
| Mi is vállaljuk a felelősséget! | 288 |
| Érezz együtt önmagaddal! | 289 |
| Szilárdítsuk meg a tudásunkat! | 290 |
| Áttekintés | 291 |
| 1. Függelék: Hogyan indítsunk pozitív fegyelmezési tanulócsoportot? | 293 |
| Hogyan fogjunk hozzá? | 293 |
| Kérdőív problémamegoldáshoz | 294 |
| Szórólap minta | 294 |
| A szülőcsoport menete | 295 |
| Milyen nehézségek adódhatnak a csoporttagok interakciói során? | 297 |
| Kérdőív problémamegoldáshoz | 300 |
| A problémamegoldó kérdőív használata | 301 |
| 2. Függelék: Kortárs tanácsadás: a társadalmi felelősségvállalás fejlesztése | 305 |
| Valóságterápia | 305 |
| Szerepjáték | 307 |
| 3. Függelék: Levél a szülőknek | 309 |
| Hivatkozások | 313 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.