| Bevezető | 7 |
| A probléma természete | 9 |
| Mi a probléma? | 9 |
| A gyakorlati és az elméleti probléma | 10 |
| A gondolkodás két szintje: a problémák két szintje | 11 |
| A probléma viszonylagos és egyéni jellege | 14 |
| Élmény és feszültség | 14 |
| A probléma és a gondolkodás | 17 |
| A probléma és a gondolkodásmód | 17 |
| Problémamegoldás és reprodukció | 21 |
| Probléma és emlékezet | 23 |
| Probléma, reprodukció, emlékezet | 26 |
| A probléma születése és megoldása | 30 |
| A probléma "megnyitásának" útjai | 30 |
| A "széttartó" és az "összetartó" gondolkodás | 34 |
| A probléma megoládsa | 37 |
| A megoldás igazsága | 41 |
| Két alapelv | 41 |
| A politikai probléma temrészete | 42 |
| Milyen probléma a politikai probléma? | 42 |
| A politikai probléma érzelmi telítettsége | 45 |
| Érdekviszonyok a problémák mögött | 46 |
| Az elmélet és a gyakorlat viszonya mint probléma | 47 |
| A probléma tanulása | 51 |
| A szavak magyarázata | 51 |
| A tanulás ún. mezőelmélete és John Dewey tanuláselmélete | 52 |
| Tanulás modellek | 54 |
| A probléma tanulásának útjai | 57 |
| A probléma problémája | 61 |
| A prlbéma oktatáselméleti meghatározása | 61 |
| Els megközelítés: atanulásleméletek | 61 |
| Két következtetés és egy új kérdés: mi a tanítás? | 65 |
| Második megközelítés: a tanítási stratégiák | 67 |
| Harmadik megközelítés: a tudás "mint olyan" | 70 |
| A didaktikai probléma két szintje | 72 |
| A tanítás egyik áramlata: a közlő tanítás | 73 |
| A tanítás másik áramlata: a problémamegoldó tanítás | 75 |
| A tanítás áramlatai és a tanítási stratégiák | 78 |
| A tanuláselméleti háttér | 79 |
| A probléma tanításának kérdőjelei | 80 |
| A problémamegoldó tanítás alapjai a politikai oktatásban | 81 |
| Egy oktatástörténeti hipotézis | 81 |
| Ami nem szorul bizoynításra | 85 |
| Összekötő kapocs és jelzőtábla | 88 |
| A politikai és az oktatási stratégiák egyésge | 91 |
| A politikai oktatás felnőttoktatás | 92 |
| A problémamegoldó tanítás didaktikai elemei | 95 |
| A tanítási-tanulási folyamat mikrostruktúrája | 95 |
| A problémamegoldó tanítás-tanulás mikrostruktúrája | 97 |
| A problémamegoldás algoritmusai | 99 |
| A problémamegoldó tanítás didaktiaki irányelvei | 101 |
| A problémamegoldó tanítás módszerei és szervezete | 106 |
| Struktúra, metodika, organizáció | 106 |
| Módszertani minták | 109 |
| Az organizáció igányei | 118 |
| Befejező gondolatok | 121 |
| Jegyzetek | 123 |
| Irodalom | 127 |