| Bevezetés a programozásba | 7 |
| Bevezetés | 7 |
| A program készítésének menete | 8 |
| A program elkészítésének lépései | 8 |
| Az algoritmus és szerkezete | 8 |
| Az algoritmussal szemben támasztott követelmények | 10 |
| Folyamatábrák | 10 |
| A struktúrált problémamegoldás | 11 |
| A program készítésének folyamata | 13 |
| Programozási alapfogalmak | 14 |
| A programírás konvenciói | 14 |
| Az azonosítók | 14 |
| A konstans | 15 |
| A változók | 15 |
| Kifejezések | 15 |
| A műveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása) | 16 |
| Boole-féle algebra | 16 |
| Az értékadó utasítás | 18 |
| Input és output | 18 |
| A soros programozás | 18 |
| A programok szerkezete | 19 |
| Alternatívák és ciklusok kezelése a programban | 21 |
| Egyágú döntések | 21 |
| Kétágú döntés | 22 |
| Több lehetséges érték közötti választás | 24 |
| Feltétel nélküli vezérlés átadás | 25 |
| A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban | 25 |
| Tömbök | 29 |
| A tömbök használata | 30 |
| Tömb elemeire való hivatkozás | 30 |
| Tömb feltöltése | 30 |
| Tömb elemeinek kiíratása | 30 |
| Alprogramok | 31 |
| Függvények | 31 |
| Eljárás | 32 |
| A főprogram és az alprogram kapcsolata | 32 |
| Az azonosítók hatásköre | 32 |
| Programozás Quick Basic nyelven | 33 |
| Bevezetés | 33 |
| A Quick Basic programozási környezete | 34 |
| A programról általában | 34 |
| A Quick Basic indítása | 34 |
| A fejlesztői környezet | 35 |
| A program szerkesztése | 36 |
| A kész program futtatása | 36 |
| A képernyő felépítése | 36 |
| Az első lépések: képernyőkezelés | 37 |
| Egyszerű kiíratások | 37 |
| Használjunk színeket! | 40 |
| Egyszerű számolások | 42 |
| A képernyő felbontásának megváltoztatása | 44 |
| Változók | 45 |
| Értékadás | 45 |
| Változók értékének kiíratása | 46 |
| A változók egyszerű alkalmazásai | 46 |
| Értékadás a program futása közben | 47 |
| Számlálós ciklusok | 50 |
| A ciklusváltozó felhasználása | 53 |
| A FOR-NEXT-STEP szerkezet | 57 |
| Egymásba ágyazott ciklusok | 59 |
| Elágazások | 61 |
| Elágazások három- vagy többfelé | 65 |
| Feltételes ugrások | 67 |
| Tesztelős ciklusok | 71 |
| Elöltesztelős ciklusok | 72 |
| Hátultesztelős ciklusok | 73 |
| Feladatok tesztelős ciklusokra | 74 |
| Egy kis matematika | 77 |
| Szövegek kezelése | 80 |
| Több adat együttes kezelése | 88 |
| Konstans adatok | 88 |
| Tömbök | 89 |
| Írjunk játékprogramot! | 92 |
| Menü készítése | 99 |
| Alprogramok | 103 |
| Szubrutinok | 104 |
| Függvények | 108 |
| Grafika a Quick Basic-ben | 110 |
| Programozás TURBO PASCAL nyelven | 115 |
| Bevezetés | 115 |
| A programozás alapjai Turbo Pascalban | 116 |
| Az első program, avagy ismerkedés a nyelvvel | 116 |
| A képernyő kezelése: kiíratások | 125 |
| Változók | 134 |
| Számlálós ciklusok | 152 |
| Elágazások | 167 |
| Feltételes ugrások | 174 |
| Tesztelős ciklusok | 178 |
| Alprogramok | 186 |
| Összetett adattípusok | 193 |
| Összefoglalás | 206 |
| Algoritmusok készítése | 207 |
| A programkészítés folyamata | 207 |
| A program tervezése | 208 |
| Algoritmus-leíró eszközök | 208 |
| Függvények | 213 |
| Matematikai függvények | 214 |
| Szövegek kezelése | 220 |
| Sorszámozott típusok függvényei és eljárásai | 226 |
| Típuskonverziós függvények | 227 |
| Fájlok kezelése | 229 |
| Deklaráció és hozzárendelés | 230 |
| Fájl megnyitása | 230 |
| Fájl bezárása | 231 |
| A rekordmutató pozícionálása | 231 |
| Adat beolvasása fájlból | 232 |
| Adat írása fájlba | 232 |
| Fájl törlése | 232 |
| Nem tipizált fájlok | 233 |
| Szövegfájlok kezelése | 233 |
| Fájl átnevezése | 235 |
| Könyvtárak kezelése | 235 |
| A fájlkezelés hibáinak elhárítása | 236 |
| Grafika a Turbo Pascal-ban | 237 |
| A grafikus képernyő felépítése | 237 |
| Inicializálás | 238 |
| Színek használata | 240 |
| A grafikus képernyő törlése | 240 |
| CP - a grafikus kurzor | 241 |
| Pontok | 241 |
| Vonalak | 241 |
| Alakzatok | 243 |
| Kitöltött alakzatok | 245 |
| Szövegek | 246 |
| Saját unitok készítése | 248 |
| Dinamikus adatszerkezetek | 251 |
| Dinamikus adatok deklarálása | 251 |
| Értékadás=memóriaterület lefoglalása | 252 |
| A lefoglalt terület felszabadítása | 252 |
| Egy egyszerű példa | 253 |
| Alkalmazások | 253 |
| Gyakori feladatok vektorokra | 253 |
| Menük készítése | 261 |
| Rekurzió | 268 |
| Egy komolyabb program elkészítése | 269 |
| A feladat | 269 |
| A programterv | 270 |
| Kódolás | 272 |
| Hibajavítás, tesztelés | 275 |
| Hatékonyságvizsgálat | 276 |
| Dokumentáció | 277 |
| A teljes programlista | 279 |
| Feladatok | 281 |
| Mellékletek | 282 |
| A Turbo Pascal védett szavai | 282 |
| A Turbo Pascal kulcsszavai és utasításai | 283 |
| A Turbo Pascal nyelv eljárásai és függvényei | 284 |
| Fordítási hibák jegyzéke | 289 |
| Futási hibák jegyzéke | 294 |