| Bevezetés | 15 |
| Te és a számítógép | 21 |
| Bevezetés | 21 |
| A számítógép: hardver és szoftver | 21 |
| Az operációs rendszer | 22 |
| A fájlrendszer | 23 |
| A szövegszerkesztő | 24 |
| C++ programok készítése | 25 |
| Mi a számítógépprogram? | 28 |
| Programozási csapdák | 30 |
| Összefoglalás | 30 |
| Gyakorlatok | 31 |
| Adatok és műveletek | 32 |
| Bevezetés | 32 |
| A legegyszerűbb program | 32 |
| Változók | 35 |
| Elnevezések | 38 |
| Értékadás | 39 |
| Egyszerű számítások | 41 |
| Karakteres adatok | 43 |
| Megjegyzések | 46 |
| Programozási csapdák | 46 |
| A fejezet új nyelvi elemei | 47 |
| Összefoglalás | 47 |
| Gyakorlatok | 47 |
| Döntések: az if utasítás | 49 |
| Bevezetés | 49 |
| Az if utasítás | 49 |
| Összehasonlító operátorok | 52 |
| És, vagy, nem | 54 |
| Egymásba ágyazott if utasítások | 55 |
| switch | 57 |
| Nyelvtani szabályok | 60 |
| A fejezet új nyelvi elemei | 60 |
| Programozási csapdák | 60 |
| Összefoglalás | 61 |
| Gyakorlatok | 61 |
| Ciklusok: a while és a for utasítások | 63 |
| Bevezetés | 63 |
| While utasítás | 64 |
| for utasítás | 68 |
| do while utasítás | 70 |
| És, vagy, nem | 71 |
| Egymásba ágyazott hurkok | 73 |
| Programozási csapdák | 73 |
| Nyelvtani szabályok | 74 |
| A fejezet új nyelvi elemei | 74 |
| Összefoglalás | 74 |
| Gyakorlatok | 74 |
| Számítások | 77 |
| Bevezetés | 77 |
| int vagy float? | 77 |
| Deklaráció, értékadás, bemenet és kimenet | 78 |
| Számítások | 79 |
| Az operátorok precedencia szabályai | 81 |
| Szabványos matematikai függvények | 82 |
| Összehasonlítás | 83 |
| Iteráció | 83 |
| Egész és lebegőpontos számok közötti konverzió | 84 |
| Összefoglalás | 85 |
| Gyakorlatok | 85 |
| Karakter típusú adatok | 88 |
| Bevezetés | 88 |
| Karakter típusú adatok deklarálása | 89 |
| Be- és kimenet műveletek | 90 |
| Értékadás | 92 |
| Karakterek vizsgálata | 92 |
| Ábécésorrend | 93 |
| Összefoglalás | 94 |
| Gyakorlatok | 95 |
| Függvények | 96 |
| Bevezetés | 96 |
| Egyszerű függvények | 97 |
| Függvénynevek | 99 |
| Prototípusok | 100 |
| Az include utasítás és a könyvtárak | 101 |
| Esettanulmány | 102 |
| Helyi adatok | 104 |
| Nyelvtani szabályok | 104 |
| Programozási csapdák | 105 |
| Összefoglalás | 105 |
| Gyakorlatok | 105 |
| Paraméteres függvények | 106 |
| Bevezetés | 106 |
| Paraméterátadás a függvények számára | 106 |
| A paraméterek használata | 109 |
| Paraméterek átadása függvényekből | 110 |
| Értékparaméterek és referencia paraméterek | 113 |
| Összefoglalás | 113 |
| Gyakorlatok | 114 |
| Értékkel visszatérő függvények | 115 |
| Bevezetés | 115 |
| A visszatérő érték | 116 |
| Visszatérési érték vagy paraméter? | 118 |
| A main függvény | 121 |
| Esettanulmány a függvények használatáról | 122 |
| A fejezet új nyelvi elemei | 128 |
| Programozási csapdák | 128 |
| Összefoglalás | 128 |
| Gyakorlatok | 129 |
| Globális adatok | 131 |
| Bevezetés | 131 |
| Globális adatok | 131 |
| Lokális adatok | 132 |
| Globális vagy lokális? | 132 |
| Összefoglalás | 133 |
| Gyakorlatok | 134 |
| Programtervezés | 135 |
| Bevezetés | 135 |
| Pszeudokódolás | 136 |
| Funkcionális dekompozíció | 138 |
| Tervezési esettanulmány | 139 |
| A módszer előnyei | 143 |
| Tervezés a valós életben | 143 |
| Összefoglalás | 144 |
| Gyakorlatok | 144 |
| Tömbök | 145 |
| Bevezetés | 145 |
| Tömbök deklarálása | 146 |
| Sorszámok | 147 |
| Tömbök átadása paraméter formában | 149 |
| Alapvető műveletek tömbökkel | 152 |
| Rögzített hosszúságú tömbök | 154 |
| A const használata | 156 |
| Tömbök inicializálása | 157 |
| Programozási csapdák | 158 |
| Összefoglalás | 159 |
| Gyakorlatok | 159 |
| Kétdimenziós tömbök | 163 |
| Bevezetés | 163 |
| Tömbök deklarálása | 164 |
| Indexek | 165 |
| Tömbök paraméterként történő átadása | 167 |
| Alapvető műveletek tömbökkel | 169 |
| A const használata | 171 |
| Tömbök inicializálása | 172 |
| Programozási csapdák | 173 |
| Összefogalalás | 173 |
| Gyakorlatok | 174 |
| Mutatók | 180 |
| Bevezetés | 180 |
| A mutatók fogalma | 180 |
| A mutat valamire operátor | 181 |
| A mutatóval kijelölt operátor | 182 |
| A mutatók használata | 184 |
| A mutatók működése | 185 |
| Mutatók és paraméterek | 186 |
| A mutatók célja | 187 |
| A fejezet új nyelvi elemei | 188 |
| Összefoglalás | 188 |
| Programozási csapdák | 188 |
| Gyakorlatok | 188 |
| Sztringek | 190 |
| Bevezetés | 190 |
| A sztringek deklarációja | 191 |
| Sztringek bevitele és kivitele | 193 |
| Sztringek összehasonlítása | 196 |
| Sztringek másolása | 198 |
| Sztringek hosszúságának meghatározása | 199 |
| Keresés sztringekben | 200 |
| Sztringek egyesítése és szétbontása | 202 |
| Összefoglalás | 203 |
| Gyakorlatok | 203 |
| Fájlok használata | 205 |
| Bevezetés | 205 |
| Esettanulmány a fájlokról | 206 |
| Bemenet, kimenet, olvasás, írás | 207 |
| A fájl megjelenítése | 207 |
| Fájlok készítése | 209 |
| A fájl vége | 210 |
| Fájl bővítése | 212 |
| Fájlok tartalmának frissítése | 213 |
| Soros fájlok | 214 |
| Tetszőleges hozzáférésű fájlok | 214 |
| Összefoglalás | 215 |
| Gyakorlatok | 215 |
| Hibakeresés | 217 |
| Bevezetés | 217 |
| Hibakeresés | 218 |
| A hibakereső program (debugger) használata | 219 |
| Gyakori hibák a C++ programokban | 219 |
| Összefoglalás | 221 |
| Programtesztelés | 222 |
| Bevezetés | 222 |
| Teljes tesztelés | 223 |
| Fekete doboz tesztelés | 223 |
| Fehér doboz tesztelés | 225 |
| Ellenőrzés | 227 |
| Tanulságok | 228 |
| Összefoglalás | 228 |
| Gyakorlatok | 229 |
| Programozás részletekben | 230 |
| Bevezetés | 230 |
| Esettanulmány: egy játékprogram | 231 |
| Esettanulmány: kalkulátor | 233 |
| Összefoglalás | 235 |
| Gyakorlat | 235 |
| Programozási stílus | 236 |
| Bevezetés | 236 |
| Programszerkezet | 237 |
| Konstansok használata | 238 |
| Paraméterátadás | 240 |
| A függvények mérete | 240 |
| A függvények csoportosítása | 241 |
| Függvény prototípusok | 241 |
| Egymásba ágyazott if utasítások | 242 |
| Egymásba ágyazott hurkok | 245 |
| Összetett feltételek | 247 |
| Dokumentáció | 248 |
| Programozási csapdák | 249 |
| Összefoglalás | 249 |
| Hatékony programozás | 251 |
| Bevezetés | 251 |
| A programfejlesztés fázisai | 251 |
| A tervezés fontossága | 254 |
| Összefoglalás | 254 |
| Most hogyan tovább? | 255 |
| Válaszok az önteszt kérdésekre | 257 |
| Ajánlott irodalom | 287 |
| Fontosabb C++ könytárak | 292 |
| Véletlen számok | 297 |
| A névadás szabályai a C++ nyelvben | 301 |
| A fontosabb operátorok - összefoglalás | 303 |
| Különbségek a C és a C++ nyelvek között | 307 |
| Mintaprogram - kő, papír, olló | 311 |
| Tárgymutató | 315 |