1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás elmélete

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím: A magyar pedagógiai gondolkodás klasszikusai
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN: 963-764-443-1
Megjegyzés: Az 1937-ben az Orsz. Középiskolai Tanáregyesület által megjelent mű hasonmás kiadása.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az oktatás elmélete egyik része vagy ága a pedagógia ama fejezetének, amelyet művelődéselméletnek nevezünk. Ezzel a rendszeres helymegjelöléssel tulajdonképen már burkoltan fogalmi meghatározást... Tovább

Előszó

Az oktatás elmélete egyik része vagy ága a pedagógia ama fejezetének, amelyet művelődéselméletnek nevezünk. Ezzel a rendszeres helymegjelöléssel tulajdonképen már burkoltan fogalmi meghatározást végeztünk, mert kitűnik belőle, hogy a művelődést egyetemesebb értelemben kell felfognunk, mint az oktatást. Az oktatás kétségkívül a művelődés szolgálatában áll; de a művelődésnek nem minden formája oktatás. A jellemképzés vagy a vallásosság alakítása is a műveltség szerzésének egy-egy formája; ezek kétségkívül érintkeznek és összeszövődnek az oktatás útjával, de mégis különböznek tőle. Oktatáson pontosabban a művelődésnek azt a formáját értjük, amely művelődési tartalmaknak tervszerű nyújtása és feldolgoztatása, tehát tanitása útján történik. Mivel pedig ennek az oktatásnak úgyszólván a történeti idők kezdetétől fogva kialakult és minden politikai, társadalmi s nem utolsó sorban pedagógiai forradalmon keresztül is fennmaradó intézményes tényezője az iskola, azért nyilvánvalóan az oktatás elméletének is mindenkor szorosan az iskola feladataihoz kell kapcsolódnia. Innen van, hogy némelyek az általános művelődéselméletnek ezt az ágát éppenséggel iskolai pedagógiának (Schulpädagogik) nevezik. De megtartható a XVII. század óta meghonosodott és immár hagyományos elnevezés is: didaktika, vagyis tanítástan. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. Az oktatás fogalma, feladata és személyes tényezői.
1. Nevelés és oktatás 24
2. Alaki és tárgyi képzés 45
3. Általános műveltség és szakműveltség 58
4. Tanuló és tanár 76
A) Egyéniség és műveltség 79
B) Tárgyszeretet és alakításvágy 90
II. Az oktatás tárgyi kellékei. (A tanterv elmélete.) 105
1. A művelődési javak kiszemelése 106
2. A tanterv megszervezése 136
A) Tárgyi koncentráció 139
B) Tárgyak közti koncentráció 145
III. Az oktatás lefolyása. (A módszer elmélete.) 154
1. Az oktatás formája 155
2. Az oktatás menete 163
A) A logikai menet 164
B) A pszichológiai menet 169
a) A formális fokozatok elmélete 170
b) A munkaelv módszertana 176
c) Receptivitás és spontaneitás.
(Élmény, megértés, kifejezés) 182
V. Az oktatás intézményes szervezete. 200
a) Az iskola szervező tényezői 204
b) Az iskola fokozatai és tagolása 209
c) Az iskola szétágazása 214
V. Oktatás és világnézet 219
Névmutató 234
Tárgymutató 238

Prohászka Lajos

Prohászka Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Prohászka Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv